Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-28@17:17:52 GMT

افزایش ۵۶ درصدی جرایم خشن در گلستان

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۲۹۵۹۶

افزایش ۵۶ درصدی جرایم خشن در گلستان

قاسمی از افزایش ۵۶ درصدی جرایم خشن در استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سردار «روح الامین قاسمی» امروز (یکشنبه۲۰ مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران نقش بی بدیلی را در گسترش امنیت ایفا می کنند و می توانند ما را در این امر یاری کنند.

 

فرمانده انتظامی گلستان افزود: در تصادفات بیشترین تصادفات ما را موتورسیکلت سواران و پیاده روها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه آمار جرایم خشن در استان گلستان بالاست، افزود: امنیت مردم برای پلیس خط قرمز است و اجازه نمی دهیم کسی امنیت مردم را به مخاطره بندازد.

 

قاسمی با اشاره به عملکرد ۵ ماهه فرماندهی انتظامی گلستان، گفت: در بخش تصادفات شهری استان متوفیان ۴۶ درصد کاهش و مجروحین ۱۳ درصد افزایش یافته است کهعلت آن  عدم رعایت حق تقدم  و عدم توجه به جلو است.   وی در خصوص تصادفات برون شهری، افزود: در این بخش ۲۶ درصد کاهش فوتی داریم و ۵۰ درصد مجروحین افزایش یافته است.   فرمانده انتظامی گلستان ادامه داد: در تصادفات برون شهری و جاده ای در مجموع ۳۱ درصد کاهش یافت و مجروحین ۲۷ درصد افزایش داشته است.    وی از کاهش ۷ درصدی تماس مردم با ۱۹۷ خبر داد و گفت: سه درصد تماس ها عملیاتی شده و ارشاد و راهنمایی ۱۹ درصد کاهش و تعداد شکایت ۲۰۰ درصد و انتقاد ۱۹ درصد افزایش یافته است.   قاسمی از رشد ۵۶ درصدی جرایم خشن در استان خبر داد و افزود: درگیری ۵۰ درصد، چاقو کشی ۱۵ درصد و دستگیری ۹۱ درصد افزایش داشته است.   وی با اشاره به کاهش ۶۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در استان، گفت: در این مدت شاهد رشد ۶ درصدی قاچاقچیان و خرده فروشان بوده ایم.   فرمانده انتظامی گلستان اظهارداشت: در این مدت در پلیس فتا ۱۹۹ درصد افزایش پرونده داشتیم که ۹۰ درصد منجر به کشف شد.   وی از افزایش ۱۰۲ درصدی وقوع سرقت ها خبر داد و افزود: کشفیات استان هم در این مدت ۲۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و نسبت به وقوع ۳۰ درصد کاهش یافته است.   قاسمی گفت: کشف قاچاق کالا نیز در این مدت ۷۰ درصد رشد داشته که ارزش آن ۱۴۲ میلیارد ریال بوده است.   پایان پیام/83

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار خطبه نماز جمعه دعای عرفه خبرنگار اوقات فراغت طرح ملی هوای تازه مسجد خطبه های نماز جمعه فرمانده انتظامی گلستان جرایم خشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳

بهای اجاره خانه در کشور در فروردین، 1.7‌درصد به صورت ماهانه (در مقایسه با اسفند سال گذشته)، افزایش پیدا کرد.

این نرخ تورم ماهانه اجاره، در مقایسه با روند یکی دو سال گذشته همین نرخ، در «سطح بسیار پایین» قرار گرفته به این معنا که میانگین تورم ماهانه اجاره مسکن طی دو سال 1401 و 1402، نرخ 3‌درصد بوده است.

دنیای اقتصاد نوشت: پس در این صورت آیا «بازار اجاره به سمت بهبود، حرکت کرده است؟»

بررسی‌ها برای پاسخ این پرسش، «جواب منفی» ارائه می‌کند، چون که «در همه فروردین‌ها در سال‌های اخیر، همواره تورم ماهانه اجاره مسکن، یک سقوط نرخ را تجربه کرده است.»

در فروردین دو سال اخیر نیز رشد ماهانه شاخص اجاره مسکن در کشور، 2‌درصد بوده است که تقریبا نصف همین نرخ در ماه‌های دیگر سال بود. این افت نرخ تورم ماهانه اجاره در ماه اول هر سال در مقایسه با میانگین تورم ماهانه اجاره 11ماه بعد از آن، «ناشی از تعطیلی بازار معاملات مسکن به خصوص معاملات اجاره» است. در ماه اول سال، تقریبا هیچ مستاجری جابه‌جا نمی‌شود مگر تحت‌تاثیر موارد خاص که حجم آن پایین است.  

به این ترتیب، «تابلوی تورم ماهانه اجاره مسکن در فروردین 1403»، معیار مشخصی برای تحلیل وضعیت بازار اجاره‌نشینی و حال و روز مستاجرها نیست. از این رو، در این بررسی، لازم است «تورم نقطه‌ای اجاره مسکن» یا همان «میزان رشد اجاره‌بها در ماه اول سال‌جاری نسبت به ماه اول 1402»، دیده و تحلیل شود.

تورم نقطه‌ای اجاره مسکن در ماه گذشته نرخ 41.8‌درصد را ثبت کرد. اینکه سرعت رشد نقطه‌ای و سالانه اجاره‌بهای مسکن به شکل تاریخی در دو سه سال گذشته و حتی در شروع امسال، افزایش یافته است، ناشی از «سطح جهش‌یافته تورم عمومی» و «تورم مسکن» است که در همین صفحه، قبلا درباره آن گزارش‌های تحلیلی منتشر شده بود. در این مقطع اما علاوه بر اینکه، ضرورت دارد سیاستگذار نسبت به «ریشه‌های تب بالای تورم اجاره مسکن» توجه کند تا بتواند «مهم‌ترین هزینه زندگی ماهانه خانوارها را از حالت سنگین و نامتعارف» به سطح نرمال برگرداند، «دو پیام هشداری» نرخ جدید تورم اجاره هم باید دیده شود.

سطح 41.8 درصدی رشد اجاره‌بها در قراردادهای فروردین 1403 از دو منظر مورد بررسی است.

این نرخ نشان می‌دهد، «فرمول مدنظر نمایندگان مجلس برای تعیین رشد مجاز اجاره‌بها در سال» که تصویب کرده‌اند و برای تایید نهادی روانه شورای نگهبان است، با «وضع موجود این بازار» همخوانی ندارد. فرمول نمایندگان می‌گوید، موجرها هر سال مکلف شوند «اجاره‌بهای سال جدید را براساس 50 تا 100‌درصد تورم عمومی افزایش دهند و بیش از آن، ممنوع باشد». اما در حال حاضر، تورم اجاره از تورم عمومی جلو زده است به این صورت که در فروردین امسال، تورم نقطه‌ای اجاره مسکن 41.8‌درصد شد در حالی که نرخ تورم عمومی نقطه‌ای در سطح 30.9‌درصد قرار گرفت. به این ترتیب، در وضع موجود که «نرخ رشد اجاره‌بها، 1.35 برابر نرخ تورم عمومی است»، ملاک قراردادن تورم عمومی برای تعیین تورم اجاره، امکان ‌پذیرش آن را از سوی بازار با تردید روبه رو می‌کند.

دیگر خبرها

  • نقش آبخیزداری در پیشگیری از هدررفت ۳۳ درصدی آب باران
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • افزایش بی‌سابقه؛ رشد ۴۲ درصدی اجاره‌بها در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۲.۵ درصدی مشترکان برق
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • افزایش ۱۰ درصدی تعداد تشکل های کارگری و کار فرمایی در گلستان
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار