Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلسه اعضای کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سند موسیقی با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای کمیسیون برگزار شد. در این جلسه، پیش نویس سند موسیقی مرور شد و طی آن سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری، محمد اله یاری، مدیر کل دفتر موسیقی و اعضای کمیسیون نظرات و پیشنهادهای خود را درباره پیش نویس سند موسیقی طرح کردند و مقرر شد پس از جمع بندی نظرات، سند تدوین و نهایی و برای بررسی و تصویب به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارایه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدحسین ایمانی خوشخو، رییس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این جلسه گفت: امیدواریم با تدوین سند موسیقی، سند سینما و موسیقی در شورای عالی بررسی و تصویب شود و با تصویب سند موسیقی ناهماهگی هایی که در این حوزه وجود دارد برطرف شود.

انتقاد دوباره معاون هنری وزیر ارشاد از جشنواره زدگی

سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه با اشاره به جشنواره زدگی در هنر گفت: یکی از آسیب های امروز هنر، جشنواره زدگی و تعدد جشنواره هاست اما در میان این جشنواره های فراوان، رویدادها و جشنواره هایی هستند که بسیار اهمیت دارند و برای هنر مؤثرند. جشنواره ملی موسیقی جوان یکی از این جشنواره هاست که در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی ردیف دستگاهی و موسیقی کلاسیک است و بیش از ۱۰۰ هنرمند و استاد شاخص داور جشنواره هستند. حضور حدود ۸۰۰ جوان در این جشنواره نشان می دهد فردای موسیقی روشن و درخشان است. جشنواره هنرهای تجسمی جوانان نیز از جمله این رویدادهاست که به صورت کارگاهی باحضور هنرمندان جوان کشور برگزار می شود و از رویدادهایی است که به آینده هنر ارتباط دارد.

وی ادامه داد: نوزدهمین جشنواره نمایش های آیین سنتی نیز از جشنواره هایی است که به آیین های نمایشی بومی و ایرانی می پردازد و رویدادی است که با محور هویت فرهنگی برگزار می شود. این سه جشنواره در مرداد و شهریورماه امسال برگزار می شوند و از جمله مهمترین جشنواره های هنری هستند.

حمیدرضا نوربخش نیز در این جلسه گفت: جشنواره ملی موسیقی جوان از جدی ترین و معتبرترین جشنواره هاست و از مهمترین رویدادهای استعدایابی است.

در این جلسه، مدیر مرکز موسیقی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت.

کد خبر 4690003 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: سند موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دفتر موسیقی وزارت ارشاد خانه موسیقی تئاتر ایران فیلم سینمایی موسیقی ایرانی کارگردان تئاتر فیلم کوتاه کنسرت موسیقی جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان اصفهان سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان حسین آهی برنامه تلویزیونی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی موسیقی نواحی جایزه آکادمی سینماسینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۲۹۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد

آفتاب‌‌نیوز :

لطیفی که برای اولین بار دبیری جشنواره هنری امام رضا را هم برعهده دارد، عنوان کرده این فیلم سینمایی را می‌سازد و با احتمالی در جشنواره فجر امسال هم حضور داشته باشد. «عشق آباد تا عشق آباد» یک فیلمنامه اقتباسی است که حامد عنقا نوشته و قرار است محمدحسین لطیفی کارگردان آن باشد. به گفته این فیلمساز، این فیلم کار سنگینی است پیش تولیدش همزمان با شروع جشنواره هنری امام رضا (ع) آغاز می‌شود.

آخرین فیلم سینمایی این فیلمساز «غریب» بود که در جشنواره چهل و یکم به نمایش درآمد. این فیلم درباره شهید بروجردی بود که بابک حمیدیان نقش اول را بازی کرد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • جشنواره «هات‌داکس» در ایستگاه پایانی؟/ گرفتاری‌های تهدید کننده
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • تران آن هونگ رییس داوران جشنواره فیلم شانگهای ۲۰۲۴ شد
  • هیچ نهادی مجاز به لغو کنسرت‌ها نیست/ در سوگِ مرگِ «موسیقی هنری»
  • محمدحسین لطیفی فیلمی درباره امام رضا (ع) می‌سازد
  • یک درگذشت، خبرهایی از حج و پخش ۳ سریال جدید از تلویزیون
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • بیمه فعالان سرود پیگیری می‌شود/چند پیشنهاد به موسیقی فارس