Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی در پرونده‌ای ویژه به بررسی عملکرد فرهنگسراهای مشهدمقدس و دور افتادن آنها از کارکرد واقعی خود می‌پردازد. ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی از هفته گذشته در پرونده‌ای ویژه به بررسی وضعیت و عملکرد فرهنگسراهای شهر مشهد می‌پردازد؛ فرهنگسراهایی که قرار است در یک چارچوب شهری در راستای فرهنگ‌سازی در سطح جامعه ایفای نقش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عناوین این فرهنگسراها که البته تعداد آنها نیز اندک نیست همگی حکایت از رویکردی تخصصی حداقل در زمان راه‌اندازی آنها داشته و دارد اما این روزها بنظر می‌رسد این کارکرد تخصصی چندان محل اعتنا نیست.

در گزارش‌های خبرگزاری تسنیم خراسان رضوی به ویژه در مورد فرهنگسرایی مانند فرهنگسرای فناوری و رسانه به این مسئله اشاره شد که در گذشته برای مثال این فرهنگسرا خود را متعهد و ملزم به اجرای برنامه‌های تخصصی در حوزه رسانه و فناوری می‌دانسته است اما اینک حتی کارکردهای عمومی این فرهنگسرا نیز محل سوال است.

ابهام در کارکرد فرهنگسراهای مشهد؛ اعضای کمیسیون فرهنگی شورا پاسخگو نیستندجای خالی کلاس‌های سواد رسانه در فرهنگسرای رسانه مشهد محسوس استمشهد|«به نام رسانه؛ به کام همایش یادگیری در خواب»؛ این فرهنگسرا پاتوق اصحاب رسانه نیست

اگر به صورت فیزیکی و از نزدیک وضعیت تعدادی از فرهنگسراهای مشهد را شاهد باشید، رخوت و رکود در برنامه‌ها در این فرهنگسراها بیداد می‌کند و مشخص نیست این فضاهای شهری در حال حاضر دقیقا کدام کارکرد، کدام مخاطب و جامعه هدف و کدامین کارویژه را دنبال می‌کنند.

بسیاری از کارشناسان فرهنگی بر این باور هستند که فرهنگسرا باید مطابق با عنوان تخصصی که دارد فعالیت تخصصی را نیز صورت دهد؛ اما امروز حداقل برای اهالی رسانه مشخص نیست که مثلا فرهنگسرایی که عنوان ترافیک را یدک می‌کشد در حوزه فرهنگ‌سازی مقابله با ترافیک چقدر برای شهروندان مشهدی مفید بوده و کدامین مشکل و معضل در این زمینه را حل کرده است.

وجه تشابه نام فرهنگسراهای تخصصی مشهد در سال‌های اخیر صرفا در این حوزه مصروف شده که برنامه‌های مرتبط با آن حوزه در این فرهنگسرا برگزار شود در حالی که این مسئله حتی در مورد تمامی فرهنگسراهای شهر مشهد نیز صدق نمی‌کند؛ برای مثال در هفته‌ای که مزین به نام خبرنگار است کدام برنامه ویژه اصحاب رسانه را از فرهنگسرای رسانه و فناوری سراغ دارید؟

مسئله مهم اما این است که عناوین تخصصی حتی شهروندان را نیز دچار سرگیجه می‌کند و حتی اگر کارکرد عمومی مفیدی نیز از سوی این فرهنگسراها در حال برگزاری باشد این عنوان تخصصی آن فعالیت عمومی را نیز در سایه قرار می‌دهد.

به‌نظر می‌رسد نوعی بازنگری در فعالیت فرهنگسراها بیش از هر اقدام دیگری باید در دستور کار قرار بگیرد؛ این فرهنگسراها با این کارکرد امروز فعالیت مثمرثمری برای مردم و شهروندان ندارند و بسیاری از کارکردهای آنها را نهادهایی مانند کانون‌های فرهنگی مساجد در سطح محلات نیز می‌توانند حتی بهتر از این ارائه کنند.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۰۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،با توجه به حواشی رخ داده پس از مسابقه تیم های پرسپولیس و سپاهان اصفهان و پیرو اطلاعیه قبلی در این باره،ابلاغ می شود مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس و مدیر رسانه ای تیم سپاهان جهت ادای پاره ای از توضیحات در کمیته انضباطی فدراسیون حاضر شوند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازداشت ۷ نفر اراذل و اوباش در منطقه رواسان تبریز
  • احضار مدیر روابط عمومی پرسپولیس و مدیر رسانه سپاهان به کمیته انضباطی
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • بیماری مرموز؛ بلای جان نظامیان اسرائیلی
  • نوزدهمین آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در مشهد
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • ایران؛ کثرت فرهنگی و وحدت سیاسی
  • سرگیجه بزرگ!
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهر مشهد
  • نقش حمل‌ونقل عمومی در کاهش ترافیک کلان‌شهرها