Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار، نتایج آمارگیری نیروی کار مربوط به سال گذشته از «اقدامات کارجویان برای جستجوی شغل» نشان می دهد،  ۳۳.۹ درصد از اقدامات انجام شده برای جستجوی کار توسط بیکاران از طریق  «پرس و جو از دوستان و آشنایان» بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از آن دومین عامل موثر در اشتغال کارجویان «ثبت نام یا پیگیری در مراکز خدمات اشتغال و دفاتر کاریابی غیردولتی» با سهم ۲۱.۰ درصدی است. همچنین ۱۶.۷ درصد از روش «درج آگهی در روزنامه و یا مطالعه آگهی‌های استخدامی» و ۱۶.۱ درصد «تماس با کارفرما (صاحب کار)» وارد بازار کار شدند.

باتوجه به اینکه تعداد بیکاران به استناد آمار مرکز آمار ایران در سال گذشته ۳ میلیون و ۲۶۰ هزار و ۷۹۶ نفر بود،  به طور متوسط هر بیکار تقریبا از سه روش برای جستجوی کار استفاده کرده است.

نکته قابل توجه آن است که در سال ۱۳۹۶ نیز چهار اقدام مذکور ، مهمترین اقدامات بیکاران برای یافتن شغل بوده است.

این گزارش بیانگر آن است که از میان اقدامات انجام شده بیکاران برای یافتن شغل در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۶، به ترتیب سهم روش های یافتن شغل از طریق تماس با کارفرما، جستجوی منابع مالی و امکانات برای شروع فعالیت خوداشتغالی، پرس و جو از دوستان و آشنایان و تقاضای جواز کسب یا پروانه کار با رشد مواجه بوده است.

در مقابل ثبت نام یا پیگیری در مراکز خدمات اشتغال و دفاتر کاریابی غیردولتی و درج آگهی در روزنامه یا مطالعه آگهی های استخدام کاهش یافته است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اشتغال نیروی کار تحصیل بیکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال

مسیح کشاورز در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: اواخر سال ۱۴۰۱ و سال گذشته قیمت هرکیلو برنج ایرانی به ۱۵۰ هزارتومان رسید که براین اساس تفاهم نامه ای میان انجمن  و استانداران گیلان و مازندران منعقدشد که با حذف واسطه ها و دلالان، برنج به طور مستقیم خریداری می شود که براین اساس قیمت هرکیلو برنج هاشمی به ۸۰ هزارتومان و ارقام پرمحصول کمتر از این نرخ رسید که همین امر منجر به رونق بازار شد.

به گفته او، سال گذشته با وجود رونق بازار برنج ایرانی، معاون اول رئیس جمهور بعد از دوره ممنوعیت دستور دادند که ثبت سفارش برنج در راستای حمایت از تولید داخل انجام نشود که براین اساس در ۲ ماهه پایانی سال گذشته ثبت سفارش بسته شد.

کشاورز ادامه داد: رونق تولید داخل منجر به عرضه برنج ایرانی در بازار شد به طوریکه دیگر محصولی در انبارها باقی نماند و از طرفی برای ۲ماهه ابتدای امسال تنها ۱۳۰ هزارتن برنج برای واردات ثبت سفارش شده که در نهایت کمبود عرضه منجر به نوسان قیمت در بازار شده است که استمرار این روند، بازار برنج در سال جدید هم تحت تاثیر خود قرار می دهد. 

دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایرانی قیمت کنونی هرکیلو برنج هاشمی را ۱۱۰ تا ۱۵۰ هزارتومان، برنج پرمحصول بر پایه ۸۰ هزارتومان و ارقام برنج هندی و پاکستانی در محدوده ارقام پرمحصول اعلام کرد.

او گفت: با توجه به آنکه حداکثر تولید برنج ایرانی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن خواهد بود، از این رو برای رسیدن بازار به ثبات انتظار می رود تا قبل از دوره ممنوعیت ۸۰۰ هزارتن تا یک میلیون تن برنج وارد کشور شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • فیلم| اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌
  • ارسال سریع تکنولایف در تبریز راه‌اندازی شد
  • فیلم/ اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • مادر قاتل آگهی مفقودی بچه را منتشر کرد!
  • مادر قاتلی که آگهی مفقود شدن فرزندش را منتشر کرد
  • کاربران دیوار چطور به حفظ زمین کمک کردند؟
  • سرمربی تیم ملی والیبال: هیچ قولی نمی دهم؛ باور نمی کنم سفارش شده باشم
  • «خالی فروشی» حواله خودرو