Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:09:05 GMT

تصویب لوایح دوگانه قدمی برای پیشگیری از شهرفروشی است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۱۰۴۵

تصویب لوایح دوگانه قدمی برای پیشگیری از شهرفروشی است

معاون پارلمانی شهردار تهران با اشاره به اینکه تصویب لوایح عوارض بر ارزش افزوده و درآمدهای پایدار شهرداری‌ها می‌تواند برای تثبیت درآمد شهرداری‌ها کمک خیلی موثری باشد، گفت: تصویب این لوایح گامی جهت پیشگیری از شهر فروشی است.

به گزارش ایسنا، داریوش قنبری در خصوص دو لایحه عوارض مالیات بر ارزش افزوده و درآمدهای پایدار شهرداری‌ها - که در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارند - گفت: مراحل بررسی این لوایح در کمیسیون‌های تخصصی به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کار بررسی لایحه عوارض مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مراحل پایانی را می‌گذراند و جمع‌بندی‌های نهایی صورت گرفته است. در ارتباط با لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها هم کمیسیونی تحت عنوان کمیسیون مشترک تشکیل شده و این کمیسیون هم کار تصویب لایحه را به پایان رسانده است. منتظریم در هفته‌های آینده کار بررسی این لوایح در صحن علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شود. 

معاون پارلمانی شهردار تهران با اشاره به اینکه این لوایح می‌تواند برای تثبیت درآمدهای شهرداری‌ها کمک خیلی خوب و گامی در جهت پیشگیری از شهر فروشی باشند، تصریح کرد: نیاز است در زمینه تصویب این لوایح تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد. این ادعا را ندارم که با تصویب این دو لایحه کل منابع مالی مورد نیاز شهرداری‌ها تامین می‌شود اما می‌توانند کمک خیلی خوبی برای تامین منابع مالی شهرداری‌ها باشند. 

قنبری ادامه داد: چاره‌ای نیست که شهرداری‌ها به این سمت بروند. انتظار داریم مجلس هم در این زمینه کمک کند. خوشبختانه نمایندگان مجلس دید بسیار خوبی نسبت به تامین منابع درآمد پایدار برای کمک به شهرداری‌ها دارند و همکاری خوبی تا این لحظه برای پیشبرد اهداف شهرداری‌ها در کمیسیون‌های تخصصی صورت گرفته است. امیدواریم همین طور که همکاری‌های خوبی در کمیسیون‌های تخصصی صورت گرفته در صحن علنی هم همکاری‌ها برای تصویب این لوایح وجود داشته باشد. 

وی اظهار امیدواری کرد: بررسی این لوایح در صحن علنی بعد از تعطیلات مجلس با اولویت مورد توجه نمایندگان قرار بگیرد.

قنبری افزود: با توجه به اینکه بحث انتخابات را پیش رو داریم و از آذر بحث بررسی بودجه و فرایندهای مربوط به آن در صحن مطرح می‌شود، امیدواریم این لوایح زودتر به صحن علنی وارد و بررسی شود. 

معاون پارلمانی شهردار تهران با اشاره به اینکه سهم مالیات برارزش افزوده حدود ۹ درصد است که در گذشته از این مبلغ ۳ درصد به عنوان سهم شهرداری‌ها از عوارض و ارزش افزوده در نظر گرفته می‌شد، گفت: براساس قانون قبل سهم شهرداری‌ها تحت عنوان عوارض مالیات بر ارزش افزوده ۳ درصد تعیین شده بود و به شهرداری‌ها پرداخت می‌شد. 

قنبری ادامه داد: حسن قانون جدید عوارض مالیات بر ارزش افزوده این است که عوارض سهم شهرداری‌ها به چهار درصد ارتقا پیدا کرده و در مجموع معافیت‌هایی در نظر گرفته شده است که این معافیت‌ها بعضا منطبق با قانون برنامه و اصول مالیات ستانی نیست. تلاش‌هایی کردیم که این معافیت‌ها کاهش پیدا کند تا در نتیجه هم درآمد دولت افزایش پیدا کند و هم عدالت مالیاتی برقرار شود و هم سهم شهرداری‌ها ارتقا یابد. 

وی با اشاره به اینکه لایحه درآمدهای پایدار شهری هم در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد، گفت: یک سری منابع پایدار برای درآمد شهرداری‌ها در نظر گرفته شده است. این نوع درآمدها شهرداری‌ها را از درآمدهای ناپایدار که معضلی ریشه‌دار در مدیریت شهری است، بی‌نیاز می‌کند. 

معاون پارلمانی شهردار تهران با تاکید بر اینکه یکی از اهداف شورای شهر پنجم و مدیریت جدید شهری افزایش درآمدهای پایدار و حذف شهر فروشی است،اظهارکرد: شهر فروشی معضلات و مشکلات بسیاری را به وجود آورده است. به عنوان مثال در تهران شاهدیم که بسیاری از باغات قدیمی شهر تبدیل به برج شدند و با توجه به اینکه اتوبان دو طبقه با درآمدهای ناشی از شهر فروشی و فروش تراکم ساخته شد، باز هم ترافیک همچنان ادامه پیدا کرد. 

قنبری ادامه داد: دیدیم که عملا نه تنها مشکلی از ترافیک شهر تهران رفع نشد بلکه ترافیک هم دو چندان شد. به همین اندازه که ترافیک افزایش پیدا کرد، آلودگی هوا هم بیشتر شد. برای اینکه تهران تبدیل به یک شهر زیست‌پذیر و سلامت شهروندان حفظ شود، باید این نحوه کسب درآمد متوقف شود و مدیریت تخصصی باید بر این مبنا باشد که درآمدهای پایدار در کنار درآمدهای ناپایدار به وجود آید. 

بنا براعلام شهرنوشت، وی در پایان گفت: با توجه به نگاهی که مدیریت شهری جدید به بحث سلامت شهروندان داشته است، روند گذشته کاهش پیدا کرده و متوقف شده است. همچنین شهرداری بحث برج باغ‌ها را با حساسیت خاصی پیگیری کرده است و راهی جز این نداریم که به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداري تهران شهرفروشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کافی است انسان باشد!

یک. دستان نحیف کودک و آه مظلومیت او در برابر بمب‌ها و جنگنده‌ها پیروز می‌شود، همان‌گونه که خون بر شمشیر پیروز شد. این مهم‌ترین تصویر این روزهای غزه است.
دو. از عاشورای ۶۱، قاب‌های ماندگاری در ذهن‌ها مجسم است و نسل به نسل منتقل‌شده، از دستان بریده یک علمدار، تا حنجره طفل شیرخوار؛ کربلای غزه هم برای نسل امروز، یادآور همان شدائد و مصائب کربلاست. تصویرها را همه ما به‌اندازه توان و تحمل مان دیده‌ایم، زنی که خانه ویرانه خود را که تمام دیوارهایش فروریخته جارو می‌زند، دختری که سرمای هوا، بدنش را به لرزه انداخته، پسری که از گرسنگی، لاغر شده و رنگ به رخسار ندارد و پدری که با بهت، در میان آوارها دنبال همسر و فرزندان خویش است.
سه. اگر می‌شنویم جوانان و دانشگاهیان در اروپا و آمریکا علیه اسرائیل و حمایت‌های دولتشان از این رژیم شوریده‌اند، اگر صدای مظلومین غزه به سرتاسر عالم رسیده و انزجار و تنفر از رژیم کودک کش صهیونیستی در حال فوران است، نشانه‌ای بر این است که خون بر شمشیر پیروز می‌شود. کربلای امروز شباهت‌های زیادی با کربلای حسین بن علی علیهماالسلام دارد. در آن قیامت صغری، همان‌گونه که لشکر حق ریزش و رویش داشت، امروز هم برخی مسلمانان و اعراب منطقه در خفا و علن در کنار دژخیمان ایستاده‌اند و از سوی دیگر، دانشجویان آمریکایی و اروپایی صدای فریاد مردم غزه شده‌اند. جوانه‌های حق از دل نقطه تسلط فرهنگ باطل در حال سر برآوردن است و همچون سروی که ریشه‌هایش دل صخره‌ها را می‌شکافد و پیش می‌رود، سنگ‌ها و صخره‌های فرهنگ لیبرال متظاهر مدعی حقوق بشر در حال شکستن است.
چهار. باید مراقب اختلافات و فتنه‌انگیزی‌ها بود. هرقدر اسرائیل در سراشیب قرار می‌گیرد بیشتر دست‌وپا می‌زند که الغریق یتشبث بکل حشیش. دوگانه شیعه-سنی یا دوگانه مسلمان-غیرمسلمان و عرب-عجم و هرچیزی ازاین‌دست فرعی و ساختگی است. دوگانه اصلی که باید محور تمام معادلات و ارتباطات باشد، دوگانه بمب-کودک است و صدالبته که هر انسان آزاده‌ای در سمت کودک می‌ایستد. صبر کنید، به آزاده بودن هم احتیاج نیست، کافی است انسان باشد!

دیگر خبرها

  • جدول درآمدهای نفتی و مالیاتی دولت در بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • کافی است انسان باشد!
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • تصویب پاداش برای کارگران شهرداری تبریز
  • پایان حفاری خطوط مترو مشهد تا پایان سال ۱۴۰۴
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه برای پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • تصویب ایجاد شعبه ویژه جهت پیگیری و رسیدگی به اخذ رشوه در شهرداری تهران
  • لیگ NBA| سانز در یک قدمی حذف/ کلیپرز و باکس شکست خوردند
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟