Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین مدرسه عالی مهارتی رباتیک کشور در شهر تبریز با حضور مسئولان استانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نخستین مدرسه عالی مهارتی رباتیک کشور در شهر اولین‌ها (تبریز)  باحضور رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس باشگاه پژوهشگران این دانشگاه و حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز و آیت‌الله علی ملکوتی نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی، مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و سمای استان و با حداکثری علاقه‌مندان علم، دانش و فناوری افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  

محمد نریمانی‌راد دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم با ارائه گزارشی با اشاره به توانمندی‌های خاص مدرسه عالی رباتیك در زمینه آموزش دوره‌های ویژه رباتیك و طراحی و ساخت ربات‌های مختلف با قابلیت‌های وی‍ژه گفت: همه مراحل طراحی، ساخت و تست ربات‌های پرنده در مدرسه عالی رباتیك سما تبریز و با همكاری هفت نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های كامپیوتر و نرم‌افزار دانشكده سمای تبریز انجام شده است.


محمد نریمانی‌راد، دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما آذربایجان شرقی در حاشیه این مراسم با ارائه گزارشی با اشاره به توانمندی‌های خاص مدرسه عالی رباتیک در زمینه آموزش دوره‌های ویژه رباتیک و طراحی و ساخت ربات‌های مختلف با قابلیت‌های وی‍ژه گفت: همه مراحل طراحی، ساخت و تست ربات‌های پرنده در مدرسه عالی رباتیک سما تبریز و با همکاری هفت نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های کامپیوتر و نرم‌افزار دانشکده سمای تبریز انجام شده است.

نریمانی‌راد مهم‌ترین وی‍ژگی ربات پرنده با قابلیت نصب دوربین را دقت در انجام مأموریت‌های محوله، عبور از موانع پیچیده، جابه‌جایی اشیا با وزن حدود سه کیلوگرم، حفظ تعادل بسیار بالا و دارای استفاده‌های کاربردی در ارسال‌های روزمره و استفاده در مکان‌هایی که خطرات جانی متوجه انسان است، برشمرد.

دبیر شورای نظارت و هماهنگی سمای آذربایجان شرقی مطرح کرد: عمده فعالیت مدرسه عالی رباتیک سمای تبریز، تمرکز بر روی برگزاری دوره‌های آموزشی، ویژه رباتیک، طراحی و ساخت انواع ربات‌های انسان نما، ربات پرنده، ربات خانگی و ربات آتش نشان و شرکت در مسابقات ملی و بین‌المللی است.

رئیس سمای تبریز تصریح کرد: ربات شبه‌انسان با نام «جینو» محصول تولیدشده در مدرسه عالی مهارتی رباتیک است که دارای چهار درجه آزادی است و مراحل طراحی و تولید آن برای نخستین‌بار در کشور در مدرسه عالی مهارتی رباتیک سمای تبریز که برای کودکان با جذابیت‌های بصری آموزش داده می‌شود.

وی گفت: این ربات دارای سنسور تشخیص موانع، شنوایی و لامسه است که به اجسام، صدا و لمس واکنش نشان می‌دهد و مهارت‌آموزان این ربات توانایی برنامه‌نویسی با M-Black را به صورت تصویری آموزش می‌بینند.

نریمانی‌راد خاطر نشان کرد: از دیگر اقدامات انجام شده در مدرسه عالی رباتیک سما که با استقبال گسترده روبه‌رو شده است، راه‌اندازی خط تولید پک‌های آموزشی ویژه مدرسه رباتیک با برند SRL و به تعداد هزار پک برای استفاده در مدارس و آموزشکده‌های سما و مراکز علمی و آموزشی است. امکان صادرات این پک آموزشی منحصربه‌فرد برای کشور‌های همجوار نیز میسر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ربات شبه انسان ساخت ربات پرنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۱۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: همزمان با ۱۲۲ سالگی برق در تبریز نخستین موزه برق و روشنایی تبریز با همکاری مجموعه‌دار و تاریخ‌شناس بزرگ تبریز رضا سرابی اقدم و توسط شرکت توزیع نیروی برق تبریز راه‌اندازی خواهد شد.

اکبر فرج نیا در آیین تجلیل از پیشکسوتان صنعت برق تبریز با بیان اینکه توزیع نیروی برق تبریز همچون خانواده‌، صمیمی و همدل است، اظهار کرد: صنعت برق آذربایجان از نظر دانش و عمل مثال‌زدنی بوده و سخت‌ترین مشکلات با تلاش و همت کارکنان به نتیجه مطلوبی رسیده است.

وی افزود: خدمت در صنعت برق افتخار بزرگی است و دلیل این افتخار نیز حضور پیشکسوتانی است که طی سال‌ها چراغ راهی برای این صنعت بوده‌اند و در کنار آن‌ها درس زندگی آموخته‌ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به لزوم بهره‌مندی از تجربیات پیشکسوتان برق در سطح ملی، اضافه کرد: خاطرات و تجربیات پیشکسوتان صنعت برق باید در قالب تاریخ شفاهی و انتقال دانش، ثبت و به نسل‌های حاضر و آینده منتقل شود.

 وی با اشاره به تأسیس اولین کارخانه برق تبریز به سال ۱۲۸۱ توسط قاسم خان والی، ادامه داد: با توجه‌ به قدمت تاریخی برق و روشنایی در تبریز، اولین موزه روشنایی تبریز با همکاری مجموعه‌دار و تاریخ‌شناس بزرگ تبریز آقای رضا سرابی توسط شرکت برق تبریز راه‌اندازی خواهد شد.

در ادامه این نشست رضا سرابی مجسمه‌ساز و موزه‌دار، محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها اصلی‌ من ایجاد موزه برق و روشنایی تبریز بود، گفت: در گذشته که تولید برق به شکل امروزی وجود نداشت، برخی کارخانه‌های بخش خصوصی عهده‌دار تأمین برق بودند که آثاری از آن دوران باقی‌مانده است.

وی با بیان اینکه در حدود ۵۰۰ نوع وسایل و لوازم روشنایی از چهار هزار سال پیش جمع‌آوری‌ و تعدادی از آن‌ها در موزه شهرداری تبریز به نمایش گذاشته شده است، گفت: در نخستین سال‌های ورود برق به ایران فقط در منازل رجال، برق وجود داشت و تصویر شاهان قاجار بر روی لامپ‌های سفارشی آن زمان نقش بسته شده که این نوع لامپ‌ها منحصر به‌فرد بوده و حتی در موزه برق تهران نیز وجود ندارد و ان‌شاءالله در موزه روشنایی تبریز به نمایش گذاشته خواهد شد.

سرابی با اشاره به لزوم ثبت خاطرات پیشکسوتان به‌عنوان تاریخ شفاهی، ادامه داد: امروزه موزه‌ها به سمت تاریخ شفاهی پیش می‌روند و این موضوع از اهمیت قابل‌ توجهی برخوردار است.

محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی افزود: آثار به‌جای‌ مانده از گذشتگان قابل ارزش‌گذاری مالی نیست چرا که متعلق به همه مردم و نسل‌های آینده این شهر است و نسل‌های آینده باید با تاریخ و سختی‌های برق آشنا شوند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط‌ عمومی شرکت توزیع نیروی برق تبریز، طی این مراسم قبض برقی که متعلق به ۱۱۸ سال پیش یعنی مربوط به دوره قاجاریه و پس از دوران جنگ مشروطه بوده توسط رضا سرابی مجسمه‌ساز و موزه‌دار، محقق و تاریخ‌پژوه تبریزی به مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز به عنوان نخستین اثر موزه برق و روشنایی تبریز اهدا شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • بازدید امام جمعه شهر لکهنو هند از مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد (ع)
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی تبریز
  • راه اندازی نخستین موزه برق و روشنایی در تبریز
  • نخستین موزه برق و روشنایی تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • اولین پمپ بنزین رباتیک در امارات افتتاح شد
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • رشته‌ها و سطوح المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی اعلام شد