Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهزاد امیری رئیس اداره بیماری‌های منتقله حیوان به انسان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به هزینه‌های واکسن هاری در کشور اظهار کرد: تزریق  واکسن هاری در مواردی مانند گزیدگی حیوان و به خصوص سگ هار ضرورت دارد که در این صورت فرد بیمار باید سریعاً به مرکز درمانی منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون ایران واکسن هاری را تولید نمی‌کند و این دارو وارداتی است و به طور معمول از شرکت‌های فرانسوی و هندی واکسن هاری تأمین می‌شود.

رئیس اداره بیماری‌های منتقله حیوان به انسان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فعلاً از نظر میزان ذخیره واکسن هاری در کشور کمبود نداریم، افزود: قیمت هر واکسن هاری ۷ یورو و هر ویال ۳۰۰ واحدی سرم ضد هاری در حدود ۵۶ یورو برای کشور تمام می‌شود؛  به طور معمول هر فردی که دچار حیوان گزیدگی شده است باید ۴ واکسن برای مقابله با باکتری‌های حیوان مدنظر تزریق کند.

امیری اضافه کرد: اگر فردی که دچار حیوان گزیدگی شده است وزنی در حدود ۶۰ کیلوگرم داشته باشد به ازای هر کیلو باید ۲۰ میلی گرم سرم به آن تزریق کرد که به طور کلی هزینه هر واکسن هاری ۲۵۰ یورو بر حوزه سلامت تحمیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:همه آنچه باید درباره واکسن سه گانه بدانید

او تأکید کرد: اکنون  اعمال تحریم‌ها از سوی دشمنان مانعی برای واردات واکسن هاری به کشورمان نشده است، اما مسئله مهم ایجاد محدودیت مالی برای خرید واکسن از شرکت‌های فرانسوی و هندی است به طوری که به دلیل انسداد کانال‌های مالی، انتقال پول از سوی ایران جهت خرید واکسن هاری انجام نمی‌شود و پرداخت هزینه خرید واکسن با مشکلاتی روبرو می‌شود.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت تامین واکسن هاری در کشور

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۱۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب کشتزارهای مازندران براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، جواد دادویه، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ با اشاره به آغاز فعالیت کشاورزان در کشتزارهای استان از میانه‌های فروردین و نیاز به آب برای عملیات کاشت اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به آورد مناسب رودخانه‌ها و بارندگی‌های خوبی که از ابتدای سال آبی جاری تا کنون در بالادست سد داشتیم، وضعیت ذخیره آب در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی مطلوب است.

وی افزود: حجم آب ذخیره شده در مخزن به بیش از ۱۳۹ میلیون متر مکعب معادل ۹۸ درصد پرشدگی رسید.

مدیر نگهداری و بهره‌برداری از تأسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای مازندران با تاکید بر اینکه با توجه به کاهش دبی آب میان‌حوضه‌ای رودخانه بابلرود و آغاز زودهنگام فصل کشاورزی، رهاسازی آب از این سد برای کشتزارهای شبکه البرز از تاریخ بیست‌وهفتم فروردین آغاز شد، گفت: از ابتدای رهاسازی آب کشاورزی از سد البرز تاکنون بیش از پنج میلیون متر مکعب آب برای آبیاری کشتزارهای شبکه البرز اختصاص پیدا کرده است.

دادویه با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و وضعیت مناسب ذخیره مخزن این سد، متناسب با نیاز کشتزارهای پایین‌دست میزان آب مورد نیاز در ماه‌های آتی تأمین می‌شود، عنوان کرد: البته با توجه به ضرورت حفظ منابع آبی برای دوره‌های بعدی، برنامه‌ریزی تأمین آب براساس نوبت‌بندی خواهد بود.

وی ادامه داد: برای تأمین آب آشامیدنی شهرهای گروه الف از سد البرز هم ماهانه ۲.۵ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه بابل انتقال داده می‌شود.

کد خبر 748797

دیگر خبرها

  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مهمترین علائم سگی که مبتلا به هاری است؛ مراقب باشید گازتان نگیرند! |‌ این حیوانات منتقل کننده هاری هستند | ویدئو