Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@15:21:04 GMT

خواسته های به حق خانواده های شهدای منا پیگیری شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۱۸۱۴

خواسته های به حق خانواده های شهدای منا پیگیری شود

 به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی بنیادشهید و  امور ایثارگران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی افزود: در این میان باید یادی کنیم از شهدای مظلوم فاجعه منا که در ۲ مهر ۱۳۹۴ برابر با ۱۰ ذیحجه ۱۴۳۶ قمری همزمان با عید سعید قربان در سرزمین منا به شهادت رسیدند. با اینکه از فاجعه غم‌انگیز و جانسوز منا چند سال می‌گذرد ولی همچنان اندوه این واقعه دردناک و شهادت انسان‌های مؤمن، معتقد و عاشقان خانه دوست در اذهان ملت شریف ایران و همه مسلمانان و آزادی خواهان جهان ماندگار مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: به‌ یقین این فاجعه غم‌انگیز هیچ‌ گاه فراموش نخواهد شد چنانکه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در دیدار با خانواده شهدای منا فرمودند: «حادثهٔ منا و جان باختن حاجیان ایرانی در حال عبادت و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان، حادثه‌ای عمیقاً غم‌انگیز و فراموش‌ نشدنی است.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: در آستانه سالروز حادثه منا، ضمن همدردی با خانواده  این شهدای والامقام و عرض تسلیت به آنان و همه ملت شریف ایران، خاطره مظلومیت این شهدای معظم را گرامی می‌دارم. از پروردگار متعال علو درجات برای تمامی شهدا و ازجمله شهدای معزز منا را مسألت کرده و برای خانواده‌های والامقام این عزیزان صبر جزیل و شکیبایی خواستارم.

در فاجعه دلخراش دوم مهرماه ۱۳۹۴ در آیین رمی جمرات در روز عید قربان در خیابان ۲۰۴ در منطقه منا شهر مقدس مکه به علت بی تدبیری مسئولان آل سعود بیش از هفت هزار زن و مرد و کودک بی گناه از مسلمانان سراسر جهان جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۴۶۵ شهید و تعدادی مصدوم و مفقود آن متعلق به حجاج ایرانی بود.

براساس آمار موجود در این فاجعه دلخراش ایران با ۴۶۵ شهید بیشترین جانباخته را داشته و کشورهای مالی با ۳۱۲، نیجریه با ۲۷۴، مصر با ۱۹۰، بنگلادش با ۱۳۷ و اندونزی ۱۲۹ جانباخته پس از ایران بیشترین تلفات را داشته‌اند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۱۸۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی

  اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، در ادامه برنامه های فرهنگی هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم و در چهارمین روز از این ایام، حسن بروشکی به دیدار خانواده های معزز شهدای فرهنگی رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در این دیدارها شهدای فرهنگی را صاحبان حقیقی قلم و اندیشه و فکر دانست که خود در مکتب تعلیم و تربیت رشد یافته اند.

وی افزود: جامعه و آحاد مردم به وجود شهدای والامقام و خانواده های صبور و معزز آنان افتخار و مباهات نموده و خود را وامدار این عزیزان می دانند.

بروشکی تکریم و تجلیل از جایگاه رفیع شهدا را وظیفه ای همگانی عنوان نمود و خاطرنشان کرد: همانطور که شهدای گرانقدر رسالت ایثار و فداکاری را تبیین نمودند، معلمان نیز وظیفه خطیر تربیت فرزندان جامعه را عهده دار هستند و به نوعی مشق ایثار و مهرورزی می نمایند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امیدوارم با صعود به المپیک خواسته‌ فدراسیون را برآورده کنیم
  • مراسم اربعین شهدای حادثه کنسولگری ایران برگزار شد
  • شهید مطهری الگویی وارسته برای نسل امروزی است
  • پایان ۳۹ سال غربت/ تشییع پیکر معلم شهید در ورامین
  • نخستین یادواره شهدای روحانی شهرستان مُهر برگزار شد
  • پیام رهبری به خانواده سردار ترور شده در سوریه
  • دیدار و گفتگوی صمیمانه مدیرکل آموزش و پرورش استان با خانواده های معزز شهدای فرهنگی
  • ذره‌بین در دست هنرمندان: خلق نقاشی‌های شگفت‌انگیز با ذره‌بین (فیلم)
  • سی و ششمین یادواره شهدای روستای ارکان برگزار شد+فیلم
  • تصاویر وقوع یک فاجعه در شفت