Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی استان مرکزی با بیان اینکه وقوع جرائم سایبری در استان مرکزی رشدی ۱۳۲ درصدی داشت گفت: برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، کلاهبرداری رایانه‌ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین جرائم سایبری رخ داده در استان بوده‌ است. ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سرهنگ حسن مفخمی‌ شهرستانی ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد نیروی انتظامی در 4 ماه و 15 روز نخست امسال اظهار داشت: افزایش امنیت عمومی در اولویت نیروی انتظامی قرار داشته و یکی از اقدامات پلیس در این زمینه رسیدگی و برخورد با جرم سرقت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزایش 60 درصدی کشف سرقت در استان مرکزی

وی افزود: در مدت زمان مذکور 60 درصد کشفیات پلیس در حوزه اموال مسروقه افزایش داشته که این مهم حاکی از توان عملیاتی بالای نیروی انتظامی است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: نیروی انتظامی استان مرکزی در دستگیری سارقان و برگرداندن اموال مال باختگان و دستگیری مال‌خرها عملکرد خوبی داشته و به دنبال تشدید این فرآیند در راستای افزایش توان عملیاتی خودهستیم.

افزایش 22 درصدی کشفیات سرقت احشام در استان

شهرستانی بیان کرد: یکی از مواردی که در حوزه سرقت برای مردم و نیروی انتظامی به دغدغه تبدیل شده بود بحث سرقت احشام بود که با اقدامات خوب انجامش شده در مدت زمان مذکور شاهد افزایش 22 درصدی کشفیات سرقت احشام در استان بوده‌ایم.

افزایش آمار نزاع و درگیری در استان

وی عنوان کرد: در 4 ماه و 15 روز ابتدای امسال 3 هزار و 740 متهم قرار جلب در استان مرکزی دستگیر شده‌اند و در مدت زمان مذکور شاهد افزایش آمار نزاع فردی و دسته‌جمعی در استان بوده‌ایم که به دنبال ریشه‌یابی علمی و آسیب‌شناسی دقیق این مهم برای ارائه راهکارهای دقیق برای کاهش موضوعات این چنینی هستیم.

افزایش 117 درصدی دستگیری قاچاقیان مواد مخدر در استان

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: برخورد با مواد مخدر جزو برنامه‌های نیروی انتظامی استان مرکزی بوده و به دنبال تشدید پاک‌سازی نقاط آلوده، دستگیری خرده‌فروشان و اعضای باندهای مواد مخدر هستیم، در مدت زمان 4 ماه و 15 روز ابتدایی امسال 117 درصد دستگیری قاچاق‌چیان مواد مخدر افزایش داشته است.

افزایش22 درصدی توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق در استان

شهرستانی ادامه داد: در مدت زمان مذکور شاهد افزایش یک درصدی جعل و 17 درصدی کشفیات جعل در استان بوده‌ایم، همچنین در مدت زمان مذکور شاهد افزایش 26 درصدی توقیف خودروهای حامل کالای قاچاق در استان بوده‌ایم.

وی افزود: یکی از موضوعات پیش‌روی نیروی انتظامی استان برخورد با تخلفات صنفی است، هرچند که شاهد کاهش تخلفات صنفی در استان بوده‌ایم اما پلیس به عنوان نماد حاکمیتی  با این موضوع نیز برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: باتوجه به هماهنگی و تعامل نیروی انتظامی با مردم و مسئولان استان، همچنین شاهد کاهش 63 درصدی تجمعات غیرقانونی در استان بوده‌ایم.

افزایش 132 درصدی وقوع جرائم سایبری در استان

شهرستانی بیان کرد: در مدت زمان مذکور علی‌رغم افزایش 132 درصدی وقوع جرائم سایبری در استان شاهد افزایش 110 درصدی کشفیات در این حوزه نیز بوده‌ایم.

وی عنوان کرد: در مدت زمان مذکور، برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، کلاهبرداری رایانه‌ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب بیشترین جرائم سایبری رخ داده در استان بوده‌است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: باتوجه به موقعیت جغرافیایی استان، افزایش اعمال قانون هدفمند نقش خود را به خوبی در راستای کاهش آمار تصادفات در استان ایفا کرده است.

کاهش 12 درصدی آمار متوفیان تصادفات در استان

شهرستانی ادامه داد: برهمین اساس شاهد کاهش 15 درصدی آمار تصادفات در حوزه برون‌شهری و کاهش  12 درصدی متوفیان تصادفات در استان بوده‌ایم و در حوزه درون شهری تصافات فوتی نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

وی افزود: در مدت زمان مذکور 27 درصد افزایش تماس‌های مردمی با 110 و افزایش 22 درصدی تماس‌های عملیاتی را داشته‌ایم، متوسط تماس‌های عملیاتی با پلیس 110 در استان یک هزار و 505 مورد است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: هوشمندسازی و به‌روزرسانی پلیس در استان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار نیروی انتظامی در استان است.

سرقت رتبه نخست جرائم استان مرکزی را به خود اختصاص داده است

شهرستانی بیان کرد: در مدت زمان 4 ماه و 15 روز نخست امسال  بیشترین جرائم رخ داده در استان مواردی مثل سرقت، نزاع و درگیری، موارد مربوط به حوزه راه‌ و راهور، جرائم عمومی علیه اموال و اشخاص و جرائم حوزه مواد مخدر بوده است.

85 درصد از موارد ارجاعی به واحد مشاوره نیروی انتظامی استان مورد مصالحه قرار گرفت

وی عنوان کرد: در مدت زمان مذکور 4 هزار و 681 مورد انواع خدمات مشاوره‌ای توسط واحد مشاوره‌ای نیروی انتظامی استان ارائه شده و 85 درصد از موارد ارجاعی به واحد مشاوره نیروی انتظامی استان مورد مصالحه قرار گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیروی انتظامی استان هوشمندسازی نیروی انتظامی برای استفاده حداکثری از حوزه فناوری و مجهز شدن آنها به ابزار نوین پلیسی است، زیرا این مهم سبب افزایش توان عملیاتی پلیس استان و در نهایت افزایش رضایت عمومی نیز می‌شود.

شهرستانی ادامه داد: مبارزه با قاچاق سلاح در استان نیز یکی از برنامه‌های اولویت‌دار نیروی انتظامی استان بوده که حتما دنبال می‌شود.

وی افزود: توجیه امنیتی خبرنگاران در برخورد با تجمعات غیرقانونی نیز مورد توجه قرار گرفته و نکات امنیتی در این زمینه احصا می‌شود.

استفاده از ظرفیت رسانه برای افزایش آگاهی مردم

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: انتشار اخبار در کانال های تلگرامی برای پلیس ممنوع است اما می‌توان از توان و ظرفیت رسانه‌ها و کانال‌های استان برای اطلاع‌رسانی مردم از اقدامات و عملکرد پلیس استفاده کرد.

شهرستانی بیان کرد: خبرنگاران نقش مهم و تاثیرگذار خود را با آگاه‌سازی و آموزش در جامعه ایفا می‌کنند، وقتی مسائل و مشکلات از سوی خبرنگاران احصا می‌شود مسئولان با احساس مسئولیت بالا، نسبت به برطرف کردن این مسائل و مشکلات اقدام می‌کنند.

اراذل و اوباش زیر ذره‌بین نیروی انتظامی شهرضا/کشف 120 میلیارد ریال کالای قاچاقجانشین فرمانده ناجا: مقبولیت نیروی انتظامی در کشور ‌70 درصد است / مردم از پلیس هوشیار‌ و باصلابت‌‌ رضایت دارندبرنامه‌ریزی دشمن برای اخلال در نظام اقتصادی ایران / ناکامی ‌سودجویان داخلی با اشراف اطلاعاتی پلیس‌

وی خاطرنشان کرد: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و پلیس بوده و در زمینه اطلاع‌رسانی زحمات پلیس به گوش مردم و انعکاس اقدامات و عملکرد نیروی انتظامی، پیشگیری و کاهش وقوع جرم، آگاه‌سازی مردم، فرهنگ‌سازی و افزایش امنیت نقش بسیار پررنگی دارند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: اگر خبرنگاران به وظیفه خود در زمینه انعکاس به موقع اخبار عمل کند می‌تواند بهتر و راحت‌تر مسئال و مشکلات را برطرف کرد، عملکرد اصحاب رسانه و پلیس مکمل یکدیگر بوده و باتوجه به این که عملکرد نیروی انتظامی در منظر مردم قرار دارد باید تعامل پلیس با حوزه رسانه بیشتر از گذشته باشد، زیرا رسانه نقش مهم در نمایش اقتدار پلیس دارد.

شهرستانی افزود: باتوجه به افکارسنجی انجام شده در پایان سال گذشته، نیروی انتظامی باتوجه به اولویت خود در جذب سرمایه‌ اجتماعی جزو رتبه‌های برتر کشور شد، افزایش سرمایه‌های اجتماعی یکی از اولویت نیروی انتظامی است.

امنیت مردم خط قرمز پلیس است

وی تصریح کرد: امنیت مردم خط قرمز پلیس بوده و پلیس با افرادی که سعی در ایجاد اخلال در امنیت و ایجاد ناهنجاری اجتماعی داشته باشند به شدت و با قاطعیت برخورد می‌کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی بیان کرد: یکی از موضوعاتی که پلیس به دنبال آن بوده و  مردم نیز باید از آن دوری کنند، شایعه‌پراکنی، نشر اکاذیب و غیره بوده که  نقش اصحاب رسانه در برطرف کردن و رسیدگی به این امور نیز بسیار پررنگ است.

شهرستانی عنوان کرد: خط و مشی رسانه‌های بیگانه در مواجه با نیروی انتظامی، ایجاد و افزایش شکایات مردمی، دروغ‌پراکنی و نشر اکاذیب، تشویق مردم به رفتارهای هنجارشکنانه، ترویج و گسترش ناهنجاری‌های اجتماعی است.

حضور فرماندهان انتظامی استان در مساجد استان برای رسیدگی به امور مردم

وی خاطرنشان کرد: سامانه 197 سامانه برقراری ارتباط مردم با پلیس بوده و از این به بعد نیز هر هفته روزهای دوشنبه ساعت 10 صبح تا نماز ظهر در مساجد مختلف مرکز استان به همراه فرمانده‌های تخصصی و معاونان خود در مساجد مناطق مختلف شهرستان اراک حضور یافته و مردم می‌توانند مواد و مسائل و مشکلات خود را در حوزه نیروی انتظامی مطرح کنند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: این فرآیند در شهرستان‌های مختلف استان نیز رخ داده و فرماندهان انتظامی شهرستان‌های مختلف استان نیز در مساجد شاخص شهرستان محل خدمت خود حضور پیدا می‌کنند.

شهرستانی بیان کرد: این مهم در راستای افزایش امنیت عمومی به عنوان یکی از حقوق مردم و جامعه، است، پلیس استان انتقاد را پذیرفته و از آن در راستای ارتقا توان خود استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ ع

R41371/P1494/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، سرهنگ زارعی گفت: به دنبال مراجعه و شکایت چند نفر از شهروندان به پلیس فتا مشخص شد، شخصی با ارائه رسید جعلی در قبال خرید کالا اقدام به کلاهبرداری کرده است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود: به گفته شاکیان پرونده، شخصی به عنوان خریدار وارد مغازه شده و پس از انتخاب کالا و دریافت شماره کارت برای واریز پول، با ادعای واریز اینترنتی هزینه کالا اقدام به ارائه رسید پرداخت بانکی می‌کرد و در ادامه مالباخته در بررسی حساب بانکی خود متوجه می‌شد هیچ‌گونه وجهی به حساب او واریز نشده و رسید ارائه شده جعلی بوده است.

رئیس پلیس فتا استان همدان تأکید کرد: کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را آغاز و با اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم در کمترین زمان ممکن شدند که با هماهنگی قضایی وی را در یکی از استان‌های همجوار دستگیر کردند.

سرهنگ زارعی افزود: متهم پس از دستگیری با مشاهده مستندات پرونده به بزه انتسابی خود اعتراف کرد و پرونده او برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

او با بیان اینکه شهروندان باید نسبت به فعال‌سازی پیامک حساب بانکی خود اقدام کنند، توصیه کرد: کاربران و صاحبان صنوف قبل از هرگونه معامله و تحویل کالا از واریز وجه به حساب بانکی خود مطمئن شده و تنها به رسید‌های پرداخت ارسالی از طریق شبکه‌های اجتماعی اکتفا نکنند.

رئیس پلیس فتا استان همدان تصریح کرد: پلیس فتا به شکل شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ در میان بگذارند.

دیگر خبرها

  • وب‌سایت‌هایی که بازدید می‌کنید چقدر ایمن هستند؟
  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری