Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-08@02:48:35 GMT

حضور فراپیام در همایش استانداردهای جدید حسابداری

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۲۶۲۴

حضور فراپیام در همایش استانداردهای جدید حسابداری

بر اساس الزام سازمان حسابرسی، استانداردهای حسابداری ایران دستخوش تغییراتی شده و تمامی شرکت‌ها از ابتدای سال ۱۳۹۸ ملزم به اعمال این تغییرات هستند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فراپیام، با توجه به این مهم «همایش استانداردهای جدید حسابداری ایران: چالش‌ها و راهکارهای پیاده‌سازی در اجراء» با محوریت بررسی چالش‌های پیش رو در اجرای این استانداردها، ارائه راهکارهای لازم برای رفع این چالش‌ها و پیاده‌سازی مطلوب استانداردهای جدید، عصرگاه چهارشنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۸، در تالار الغدیر دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، با همکاری مشترک انجمن حسابداران خبره ایران و مرکز آموزش حسابداران خبره برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان حضور شرکت مهندسی نرم‌افزار فراپیام نیز به‌عنوان تولیدکننده سیستم‌های مکانیزه مالی بسیار مشهود بود.

در این همایش دکتر ساسان مهرانی، دکتر رحمانی و دکتر مرادزاد بیان داشتند که استانداردهای حسابداری ۱ و ۲ با عنوان ارائه صورت‌های مالی و صورت جریان‌های نقدی تجدیدنظر شده و استانداردهای حسابداری شماره ۳۴ رویه‌های حسابداری، تغییر در برآوردها و اشتباهات، استاندارد شماره ۳۵ مالیات بر درآمد، استاندارد شماره ۳۶ ابزارهای مالی؛ ارائه و استاندارد شماره ۳۷ ابزارهای مالی؛ افشا به مجموعه استانداردهای حسابداری ایران اضافه شد.

در این همایش با تاکید بر اینکه استاندارد حسابداری شماره ۶ گزارش عملکرد مالی و استاندارد شماره ۱۴ نحوه ارائه دارایی‌های جاری و بدهی‌های جاری کنار گذاشته شده، عنوان گردید تمامی این استانداردها به جز استاندارد ۳۵ مالیات بر درآمد (لازم‌الاجرا از ابتدای ۱۳۹۹) در مورد کلیه صورت‌های مالی که دوره مالی آنها از اول فروردین ۹۸ و بعد از آن شروع می‌شود، لازم‌الاجراست؛ برای مثال شرکت‌هایی که سال مالی آن‌ها منتهی به پایان اسفندماه است، باید برای تهیه صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای منتهی به ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۸ و نیز صورت‌های مالی سالانه خود، از این استانداردهای حسابداری استفاده کنند

ضمنا بیان شد: تغییرات استانداردهای حسابداری ۱ و ۲ به گونه‌ای است که اولا همه صورت‌های مالی تحت تاثیر این تغییرات بوده و علاوه بر آن صورتی با عنوان صورت تغییرات در حقوق مالکانه به صورت‌های مالی اساسی اضافه شده و باید توسط شرکت‌ها تهیه شود؛ به عبارت دیگر، صورت‌های مالی از ۴ صورت به ۵ صورت مالی افزایش می‌یابد

اساتید دعوت شده به تبیین تغییرات پرداخته و اضافه کردند: در استاندارد حسابداری شماره ۳۴ به مباحث مربوط به نحوه برخورد با تغییر در رویه، تغییر در برآورد، تغییر طبقه‌بندی و اصلاح اشتباه پرداخته می‌شود که خود این موضوع در مواردی منجر به ارائه یک ستون اضافی علاوه بر اطلاعات دوره جاری و دوره قبل در صورت وضعیت مالی می‌شود

درباره استاندارد حسابداری شماره ۳۵ نیز مطرح گردید: در این استاندارد تفاوت‌های بین درآمد مشمول مالیات و سود قبل از کسر مالیات از حیث دایمی و موقتی بودن بررسی می‌شود. با اجرای این استاندارد، موضوع شناسایی دارایی‌های مالیات انتقالی و بدهی‌های مالیات انتقالی در صورت وضعیت مالی و درآمد مالیات انتقالی و هزینه مالیات انتقالی در صورت سود و زیان مطرح می‌شود.

بخش دیگری از همایش مربوط به استانداردهای حسابداری ۳۶ و ۳۷ بود که درباره آن چنین توضیح داده شد: استانداردهای حسابداری ۳۶ و ۳۷ مربوط به ابزارهای مالی از منظر ارائه و افشا است. در واقع استاندارد حسابداری ۳۷ به مواردی که باید در خصوص ابزارهای مالی در صورت‌های مالی افشا شود، اشاره می‌کند این همایش به همت انجمن حسابدارن خبره ایران، با هدف بالا بردن آگهی عمومی و بهبود تعامل آموزشی برای تسلط مدیران و کارکنان بخش مالی بر این تغییرات برگزار شد.

گروه مهندسی نرم‌فزار فراپیام نیز با هدف تعامل با دانش روز و آشنایی با استانداردهای جدید در همایش حضور یافت و آخرین دستواردهای خود را در عرصه نرم افزارهای حسابداری به مدعوین معرفی کرد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فراپیام همايش استانداردهای حسابداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۲۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم

عباس علی آبادی  با اشاره به موضوع واردات اتوبوس و کشنده، گفت: امروز در تولید کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی نیستیم بلکه نیازمند تأمین هزینه‌ها و زمان هستیم اما گاهی به بهانه تأمین مالی و گاهی به بهانه اینکه فوری نیاز داریم، واردات صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چگونه باید جلوی بهانه‌جویی‌ها را گرفت، تاکید کرد: به هر حال هر بار به دنبال بهانه هستند تا راهی پیدا کنند و به منفعت برسند.

وزیر صمت ادامه داد: در حال حاضر یکی از بهانه‌های مهم این است که تأمین کنندگان خارجی مایل به تأمین مالی هستند، بنابراین ما باید این بهانه‌ها را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تأمین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا با این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم.

علی آبادی عنوان کرد: یکی دیگر از بهانه‌ها این است که گاهی اعلام می‌کنند تعداد زیادی دستگاه آن هم به صورت فوری نیاز دارند؛ در حالی که اگر این موضوع را از قبل به تولیدکننده بگوییم تولیدکننده هم نسبت به تولید محصول مذکور اقدام می‌کند.

وی گفت: متأسفانه این مساله وجود دارد اما به هر حال ما به دنبال رفع آنها هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • حضور مداحان قزوینی در همایش ملی «الی الحبیب»
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • ملکه اردن آمریکا را محکوم کرد/ زندگی ما بی‌ارزش است/ غزه نمونه‌ای از فروپاشی استانداردهای جهانی است
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • همایش «دین، سلامت و کمک‌ های بشر دوستانه» برگزار می شود
  • وزیر صمت: در تامین اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • توضیحات معاون فرماندار زنجان درباره نحوه تقسیم‌بندی فضای تبلیغی شهری
  • معادله تورمی بازدهی سهام
  • بهترین نرم افزار حسابداری برای فروشگاه زنجیره ای