Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@07:44:14 GMT

۳۰ درصد تصادف‌های قم در محورهای روستایی رخ می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۳۰۶۹

۳۰ درصد تصادف‌های قم در محورهای روستایی رخ می‌دهد

ابوالفضل جمالی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: برای کاهش تلفات و خسارات ناشی از تصادف‌ها در محورهای روستایی، همه مدارس حاشیه راه‌ها تجهیز و ایمن‌سازی و کلاه امینی میان راکبان موتورسیکلت توزیع‌شده است.

وی اضافه کرد: بر اساس کارشناسی‌های صورت گرفته عامل ۶۷ تا ۷۰ درصد تصادف‌هایی که در چهار ماه امسال صورت گرفته، انسانی بوده و ۳۰ درصد عوامل راه و خودرو می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شناسایی ۶۶ نقطه حادثه‌خیز در قم، ادامه داد: در ۲ سال گذشته ۲۳ نقطه حادثه‌خیز اصلاح و پارسال نیز ۳۷ نقطه برطرف شده و ۱۰ نقطه نیز امسال آشکارسازی خواهد شد.

جمالی با اشاره به عملکرد اداره کل راهداری قم، گفت: آزادراه قم- تهران و ۶ کیلومتر از کمربندی امام علی(ع) به نیوجرسی مجهز شده است و سال آینده نیز بخش دوم کمربندی به سمت کاشان، به نیوجرسی مجهز خواهد شد.

به گفته وی، باوجود کمبود قیر و عدم اختصاص اعتبار، در حال حاضر سه اکیپ راهداری برای روکش آسفالت محورهای قم در حال فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری قم افزود: لکه‌گیری مسیر بیمارستان امام رضا(ع) امسال انجام خواهد شد، ولی با توجه به این‌که این مسیر ازنظر راهداری و پلیس‌راه ایمن نمی‌باشد، تغییرات دیگری انجام نمی‌شود.

بیمارستان امام رضا (ع) که توسط سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات به بیمه‌شدگان زیرپوشش این سازمان تأسیس‌شده، به دلیل بعد مسافت و نامناسب بودن موقعیت مکانی، دور از دسترس شهروندان قرارگرفته است.

اصلی‌ترین راه دسترسی به بیمارستان امام رضا (ع)، محور قم - سلفچگان می‌باشد که مملو از ماشین‌های سنگین است؛ راه دسترسی دوم از بلوار غدیر، مقابل بوستان علوی، انتهای رودخانه و به سمت بیمارستان امام رضا (ع) به طول ۸۰۰ متر، عرض ۳.۵ متر و یک خط رفت است که فرد ناگزیر برای خروج باید همین محور خطرناک ترانزیتی را طی نماید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پایانه بار این استان در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار در سه‌راهی شهرک محمودآباد واقع در محور قدیم قم- تهران تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: پایانه بار از خواسته‌های به‌حق رانندگان است که در حال پیگیری می‌باشد و فرآیند تحویل زمین برای احداث آن خارج از نوبت در تمام گروه‌ها بررسی‌شده است.

جمالی اضافه کرد: زمین موردنظر چهار ماه پیش به شرکت مربوطه تحویل شد و تلاش می‌کنیم تا در هفته دولت کلنگ زنی شود.

وی ادامه داد: در یک سال آینده پایانه موقت احداث می‌شود، فاز نخست پایانه پس از ۲ سال و فاز دوم نیز پس از سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

جمالی در ادامه گفت: برای آیین اربعین امسال پیش‌بینی‌شده زائران قمی از پایانه مهران به استان همدان منتقل شوند و از همدان توسط ناوگان اتوبوس‌رانی قم به این استان انتقال یابند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم نیز در این نشست با اشاره به خدمات حمل‌ونقل بار و مسافر، گفت: جابه‌جایی جاده‌ای کالا توسط ۴۱ شرکت باربری انجام می‌شود و چهار هزار و ۷۳۴ راننده و سه هزار و ۲۱۰ دستگاه خودرو در این راستا فعال است.

حمید سالاری افزود: یک‌میلیون و ۷۷۸ هزار و ۴۴۵ تُن کالا در چهار ماه امسال از استان خارج‌شده که هشت درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش‌یافته است.

وی اضافه کرد: ۷۲۴ دستگاه ناوگان مسافربری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه در محورهای برون‌شهری در استان وجود دارد و یک هزار و ۶۸۷ راننده و ۳۴ شرکت مسافربری در این زمینه فعال است.

به گفته وی، در چهار ماه امسال، ۶۷۸ هزار و ۷۷۹ هزار مسافر از مبدا قم به سایر نقاط کشور جابه‌جاشده‌اند که نسبت به مدت مشابه ۱۱ درصد افزایش‌یافته است.

سالاری خاطرنشان کرد: شهروندان می‌توانند با استفاده از سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ و تلفن ۱۴۱ هرگونه انتقادات و پیشنهادها درزمینهٔ خدمات مسافربری را اطلاع‌رسانی نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

وی گفت: امسال از طریق سامانه پیامکی، ۱۴۱ فقره شکایت ثبت و تمام موارد رسیدگی شده است؛ در برخورد با شرکت‌های باربری متخلف ۲۶ جلسه و شرکت‌های مسافربری ۳۸ جلسه برگزارشده است.

وی ادامه داد: در این راستا با ۳۸ راننده باربری و ۳۲ راننده مسافربری برخورد شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم نیز گفت: هشت کیلومتر از مسیر راهجرد به سلفچگان قیرپاشی می‌شود که هزینه هر کیلومتر ۱۰ میلیارد ریال است.

اکبر سلیمانیان افزود: از ابتدای امسال تاکنون هیچ قیری به اداره اختصاص داده نشده، درحالی‌که هر کیلومتر ۵۰ تُن قیر نیاز دارد.

وی ادامه داد: به دلیل نبود اعتبار، طرح‌ها به‌صورت امانی توسط کارکنان راهداری انجام می‌شود و لکه‌گیری محورها و پر کردن چاله‌ها در دستور کار می‌باشد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان، آزادراه قم - گرمسار و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک اشاره کرد.

۳۵۰ کیلومتر آزادراه، ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه و ۵۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی در استان قم وجود دارد.

/۲۰۸۵/ ۱۱۷۵

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان قم بیمارستان تصادف خودرو قم قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۳۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش برداری در ۵۶ مقطع از محورهای ایلام انجام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهر، سیدزاهدین چشمه خاور با اشاره به اینکه تمام جاده‌های اصلی و فرعی استان باز و تردد خودرو در آنها جریان دارد، گفت: با تلاش نیروهای راهداری ریزش برداری در ۵۶ مقطع از محورهای این استان انجام شد.

وی بیان کرد: با وجود بارش‌های شدید در استان و با تلاش عوامل راهداری همه راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این استان باز و تردد در آنها جریان دارد.

وی افزود: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان طی شبانه روز گذشته در هفت محور ارتباطی از شهرهای استان بارش باران گزارش شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، مجموع نیروهای راهدار درگیر را ۹۱ نفر اعلام کرد و گفت: برای انجام این ریزش برداری ۷۳ دستگاه ماشین آلات بکار گیری شد.

وی ادامه داد: مردم می‌توانند در هنگام سفر با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.

کد خبر 6095552

دیگر خبرها

  • تداوم بارندگی در لرستان/ ریزش کوه در محور «پای آستان»
  • ریزش برداری در ۵۶ مقطع از محورهای ایلام انجام شد
  • ریزش برداری از محورهای ایلام درپی بارش‌های شدید
  • وجود ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • ۶۵ درصد از راه‌های روستایی طارم آسفالت شده است
  • ۹۶ درصد از راه‌های روستایی شهرستان طارم آسفالت شده است
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی ارومیه
  • فعالیت ۵۲ اکیپ راهداری در محورهای استان همدان
  • ۴۰هزار کیلومتر راه آسفالته کشور خرابی سنگین دارد
  • آماده‌باش ۴۰۰ راهدار لرستانی با هشدار نارنجی هواشناسی