Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@08:35:34 GMT

دانشگاه تهران با شرکت ملی نفت قرارداد همکاری امضا کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۳۱۲۸

دانشگاه تهران با شرکت ملی نفت قرارداد همکاری امضا کرد

به گزارش روز یکشنبه دانشگاه تهران، سید صالح هندی مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با تشریح اهداف این قرارداد با دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان به ضرورت همکاری‌ها با مراکز علمی اشاره و اظهار داشت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در رأس فعالیت ها قرار گرفته است، بر عملکرد درون‌زا و برون‌نگر اقتصاد تاکید می کند و بر این اساس همکاری با شرکت‌های خارجی نباید با مانعی روبه رو شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عقیده وی مساله حائز اهمیت بهره برداری از همکاری ها به منظور دستیابی به خوداتکایی است.

ناصر سلطانی رئیس پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران نیز در ادامه در خصوص تعامل سازنده با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی به‌ویژه پردیس دانشکده‌های فنی؛ تغییر رویکرد فعالیت‌های پژوهشی به فعالیت‌های فناورانه و محصول محور را نقطه آغازین تحول بنیادین در اقتصاد و تولید عنوان کرد.

پروژه کلان "اکتشاف نفت‌های نامتعارف" برای نخستین بار در ایران با هدف انتقال دانش فنی، فناوری‌های نوین و پیشرفته و همچنین به‌منظور اکتشاف تخصصی ذخایر نفت نامتعارف اجرا می شود.

مهم ترین دستاورد فناورانه این پروژه که به مدت ۴۸ ماه به انجام می رسد؛ علاوه بر بومی‌سازی مهارت، دانش تخصصی، طراحی و ساخت اولین سامانه پایلوت (آزمایشی) و پروتوتایپ (پیش نمونه) اکتشافی نفت شیل در ایران است.

این پژوهش با تدوین یک برنامه ریزی جامع اکتشافی زمینه را برای پایه‌گذاری فنی و ایجاد و توسعه صنعت جدید نفت شیل (shale oil industry) در ایران فراهم می کند. صنعت جدید نفت شیل از لحاظ اقتصادی با ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و رونق اقتصادی به‌ویژه در مناطق محروم و هم‌چنین از منظر سیاسی و بین‌المللی برای جامعه  بسیار ارزشمند است.

کانون پتنت ایران

معاونت پژوهشی دانشگاه تهران کانون پتنت (ثبت اختراع) ایران را به عنوان یک شبکه‌ منظم و متمرکز از متخصصان معرفی کرد.

کانون پتنت ایران با تمرکز بر ثبت اختراع مخترعان ایران در ادارات ثبت اختراع معتبر دنیا پرورش نیروی انسانی ماهر در عرصه مالکیت فکری و ارائه آموزش‌های متناسب با نیاز مخاطبان در زمینه مالکیت فکری و ارتباط با صاحبان ایده در مؤسسه های علمی - پژوهشی و حمایت از آن‌ها زمینه‌ ارتقای شاخص‌های نوآوری در کشور را فراهم می‌سازد.

حمایت از ترویج مالکیت فکری

مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت پژوهشی دانشگاه تهران مرکز مالکیت فکری این دانشگاه را یک گام در جهت اجرای طرح حمایت از ترویج مالکیت فکری برشمرد.

محمدرضا نقوی هدف مرکز مالکیت فکری دانشگاه تهران را حمایت از حقوق مالکیت معنوی در اقتصاد دانایی محور، دانش‌بنیان و همچنین مدیریت تجاری‌سازی عنوان کرد.

وی افزود: آگاهی از فرآیند مدیریت تجاری‌سازی فناوری سبب تولید ثروت از طریق تحقیق و پژوهش‌ها می شود.

به گفته مدیر کل برنامه‌ریزی و نظارت پژوهشی مرکز مالکیت فکری دانشگاه تهران در راستای اجرای طرح حمایت از ترویج مالکیت فکری به‌عنوان یکی از مراجع مالکیت فکری در مباحث استعلام و ارزیابی ثبت اختراعات داخلی و خارجی پژوهشگران، استادان و دانشجویان دانشگاه تهران و همچنین متقاضیان خارج از این مرکز علمی راه‌اندازی شده است.

"مناقصه احداث ساختمان سرای دانشجویی دانشگاه علم و صنعت ایران"

دانشگاه علم و صنعت ایران "احداث ساختمان سرای دانشجویی"  با زیر بنای ۴۲۰۰ متر مربع در زمین پردیس مرکزی و در چارچوب مقررات قراردادهای طرح های عمرانی به شرکت‌های پیمانکاری با حداقل رتبه ۳ ابنیه و ساختمان واگذار می کند.

متقاضیان به منظور دریافت اسناد ارزیابی کیفی مناقصه گران با شماره تلفن  ۳-۸۸۴۵۲۴۶۱ تماس حاصل کنند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۳۱۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان

وزیر نفت گفت: وزارت نفت تاکنون یک‌هزار قرارداد با بیش از ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه بازدید از بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت نفت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وزارت نفت اکنون در مقابل خود 130 میلیارد دلار پروژه نیمه‌تمام با تعداد 300 پروژه و یکصد پروژه جدید دارد، ازاین‌رو این اطمینان را به شرکت‌ها و سازندگان داخلی می‌دهیم، همان‌طور که تاکنون از ظرفیت آن‌ها بهره برده‌ایم، از این پس نیز به این روال ادامه دهیم.

وزیر نفت ادامه داد: وزارت نفت با اتکا به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، برنامه‌های افزایش تولید نفت، گاز و فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را در دستور کار خود داشته است و هزار قرارداد با بیش از 670 شرکت دانش‌بنیان به ارزش یک میلیارد دلار امضا کرده‌ است.

اوجی با بیان اینکه وزارت نفت در سال 1402 در موضوع ساخت کالا برای بار اول در میان دستگاه‌های اجرایی کشور مقام نخست را کسب کرد، گفت: پارسال از واردات 200 قلم کالای مهم صنعت نفت که در داخل تولید می‌شد، جلوگیری کردیم.‌

وی خطاب به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی صنعت نفت اظهار کرد: هیچ محدودیتی برای شما در این صنعت وجود ندارد؛ الحمدالله اواخر سال 1402 وزارت نفت 20 میلیارد دلار در طرح ملی فشارافزایی میدان گازی پارس جنوبی، 13 میلیارد دلار در توسعه میدان‌های نفتی و 6 میلیارد دلار با شرکت‌های پتروشیمی برای توسعه 16 مخزن گازی با اتکا به توان داخلی قرارداد امضا کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با شرکت صنایع تجهیزات نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد
  • امضای یک میلیارد دلار قرارداد نفتی با ۶۷۰ شرکت دانش‌بنیان
  • برگزاری جشنواره ایران دانا برای ترویج فرهنگ مالکیت فکری و اقتصاد دانش‌بنیان
  • حمایت مرکز مالکیت معنوی از دستاوردهای دانش‌آموزان استعداد درخشان
  • حمایت سازمان ثبت از استعدادهای درخشان
  • ادامه تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های سراسر جهان
  • تظاهرات حمایت از فلسطین که در دانشگاه‌های سراسر جهان ادامه دارد
  • ۷ قرارداد تولید بار اول از سوی مناطق نفت‌خیز جنوب امضا می‌شود
  • تپسل و شیپور قرارداد همکاری امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی