Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@15:49:32 GMT

ضرورت اصلاح نظام بانکداری و مالیاتی کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۳۳۷۹

ضرورت اصلاح نظام بانکداری و مالیاتی کشور

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشستی با اصحاب رسانه گفت: بانک‌ها به جای اینکه به بانکداری بپردازند به حوزه اجرا در سیستم پولی و مالی ورود کردند و در کنار آن روش گرفتن مالیات و فرار‌های مالیاتی نیز باعث تضعیف چرخش نقدینگی در کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: بانک‌ها سپرده‌ها را از مردم دریافت و به جای آن سود پرداخت می‌کنند و این باعث بالا رفتن نرخ تورم می‌شود، هر چند بخشی از این سپرده‌ها توسط بانک‌ها به فعالیت‌های اقتصادی بانک‌ها اختصاص داده می‌شود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه اجرا در کشور تحت مدیریت قوه مجریه است و بانک مرکزی نیز زیر نظر قوه مجریه عمل می‌کند، بنابراین طرح استقلال بانک مرکزی از قوه مجریه به زودی به صحن مجلس می‌آید تا زیر فشار قوه مجریه اقداماتی انجام ندهد که منجر به مشکلات اخیر شود.
باستانی افزود: پس از استقلال بانک مرکزی از قوه مجریه این نهاد تحت نظارت سه قوه فعالیت خواهد کرد.
او تصریح کرد: اصلاح نظام مالیاتی کشور دومین قدمی است که باید برداشته شود، زیرا هم اکنون روش گرفتن مالیات و فرار‌های مالیاتی باعث تضعیف حوزه نقدینگی کشور شده است.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حوزه مدیریتی کشور باید به سمت سیستمی شدن حرکت کند، زیرا افراد زیادی در کشور از این بی سیستمی استفاده می‌کنند و در مقابل آن افراد زیاد دیگری هم برای گرفتن بودجه باید به طرق مختلف در تکاپو و جنگ باشند.
انتهای پیام//م.ی     حرکت حوزه مدیریت کشور به سمت سیستمی شدن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی بانکداری خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جامعه اسلامی مهندسین درخصوص فهرست منتخب برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر بیانیه ای را صادر کرد.

آنگونه که فارس روایت کرده، متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

خدای متعال را شاکریم که علیرغم تمامی جوسازی ها در مایوس کردن ملت ایران از حضور در پای صندوق های رای، مردم بصیر و هوشیار ایران عزیز، چشم طمع دشمنان را کور کردند و دیگر بار حضور خود را در صحنه انتخابات به نمایشی تحسین برانگیز مبدل ساختند.

جامعه اسلامی مهندسین پس از بررسی نفرات راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، و به دنبال مباحث عمیق در شورای مرکزی و هیات اجرایی این تشکل، و ضمن احترام به همه کاندیداهای منتخب برای دور دوم، فهرست زیر را به مردم عزیز حوزه انتخابیه تهران معرفی می نماید.

امید است با حضور پرشور واجدان شرایط در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب اسلامی و تجدید بیعت با آرمانهای امام راحل عظیم الشان و شهدای گلگون کفن، شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن باشیم.

اسامی به ترتیب بالاترین آراء ماخوذه در دور اول عبارتند از:

احمد نادری، سمیه رفیعی، حسین نجابت، عبدالحسین روح الامینی، ابوالقاسم جراره، زهره سادات لاجوردی، علیرضا سلیمی، صالح اسکندری، محمدحسین حسین زاده بحرینی، سمیه گلپور چمرکوهی، علی اصغر پورمحمدی، علی طهرانی مقدم، سیدنظام الدین موسوی، مجتبی رحماندوست، مهدی شریفیان، غلامحسین رضوانی.

27218

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901277

دیگر خبرها

  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • فعال‌سازی بانکداری اینترنتی در بانک ملت بدون مراجعه حضوری
  • مدیرعامل بانک سینا تغییر کرد/ ابدالی سرپرست شد
  • لیست حزب باهنر در انتخابات دور دوم مجلس؛ از حسین نجابت و جراره تا پورمحمدی، نظام الدین موسوی و ...
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • مهلت ۲ روزه برای اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲
  • ضرورت حفظ کرامت جامعه‌ پزشکی/ رسیدگی به وضعیت دستیاران
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه