Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@07:43:26 GMT

خبرنگاران باید عامل وحدت وانسجام جامعه باشند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۴۰۰۳

خبرنگاران باید عامل وحدت وانسجام جامعه باشند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان تاکستان ظهر یکشنبه با حضور ایت الله علی اسلامی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، رضا طاهری فرماندار تاکستان، محمد رستمی معاون فرهنگی ارشاد اسلامی استان، جمعی از خبرنگاران در سالن امام علی این شهرستان برگزار شد.

آیت الله علی اسلامی در مراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان تاکستان اظهارداشت: انسجام، وحدت و یکپارچگی از ذات و فطرت انسان سرچشمه می گیرد و یک واجب دینی است و حرکت در مسیر آن اهمیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هر عاملی که وحدت جامعه را مطالبه کرده و انسجام را تقویت کند مطلوب و مورد تایید است و هر فرد و وسیله ای که تفرقه انگیز باشد محکوم است.

نماینده استان در مجلس خبرگارن رهبری یادآورشد: گاهی در جامعه برخی به تفرقه دعوت می کنند و فطرت سالم آن را نمی پذیرد و برخی دنبال وحدت هستند و بدون شک یکی از عواملی که می تواند عامل انسجام و وحدت باشد خبرنگار است و جامعه با کار اصحاب رسانه می تواند در مسیر اتحاد قرار گیرد.

وی افزود: برای کودتای ۲۸ مرداد توسط انگلیس، خبرنگار بی بی سی یک رمز «الان دقیقا در لندن ساعت ۱۲ است» را رمز کودتا اعلام می کند و در خبری که تنظیم شده فرمان کودتا را صادر می کند و متن خبر در شب کودتا مثل گذشته نیست و اینجاست که می توان گفت گاهی یک خبرنگار و یا رسانه می تواند سرنوشت یک کشور را تغییر دهد و ملتی را به سیاهی بکشاند.

آیت الله اسلامی تصریح کرد: البته نمونه مثبت هم فراوان داریم مثلا یک پهباد پیشرفته دشمن توسط سپاه سرنگون می شود و خبری جهانی می شود و ملت احساس غرور و عزت می کند که رساندن خبر این کار بزرگ با رسانه است.

وی با اشاره به واقعه عاشورا اظهارداشت: حضرت امام حسین(ع) رهبر آزادگان جهان است اما خبر رسانی متعلق به حضرت زینب(س) و حضرت عباس(ع) است و این خبر رسانی اهمیت مضاعفی دارد. 

خبرنگار متعهد در مسیر مثبت حرکت کند

امام جمعه تاکستان بیان کرد: خبرنگار می تواند در دایره مثبت و یا محدوده منفی قرار گیرد و با یک خبر می توان در جامعه التهاب و نگرانی ایجاد کرد یا امید و نشاط آفرین بود لذا توصیه می شود قدر خود را بدانید و در مسیر درست حرکت کنید.

وی اضافه کرد: در گذشته خبر رسانی بسیار ابتدایی بود و مدتها طول می کشید تا یک خبر و پیامی به دیگران برسد اما امروز در هر لحظه میلیون ها خبر منتشر می شود و رقابت در این عرصه سخت و پیجیده و فنی است.

آیت الله اسلامی بیان کرد: اصحاب رسانه می توانند آثار خوبی از خود برجا بگذارند و در ایجاد امنیت، تحقق توسعه و اعتماد آفرینی نقش مهمی ایفا کنند.

امام جمعه تاکستان اظهارداشت: جایگاه خبرنگاران در کشور ما بالاست و شما از فرهیختگان جامعه هستید اما مراقب خبرهای امنیتی، اطلاعاتی و طبقه بندی شده باشید تا دشمن از آن سوء استفاده نکند و منزلت و قدر اصحاب رسانه خدشه دار نشود.

رسانه ها اخلاق را محور کار خود قرار دهند

آیت الله اسلامی بیان کرد: فعالان رسانه باید مراقب آبروی افراد باشند تا اعتماد مردم آسیب نبیند و شما اجازه ندارید با خبر دروغ و تشویش آفرین و جنجالی جامعه را دچار بحران کنید.

وی اضافه کرد: ما با خبرنگاران تاکستان خاطرات خوشی داریم و تاثیر این افراد را در دفاع مقدس و پشتیبانی جنگ می دانیم.


 
نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت یاد شهید صارمی اظهارداشت: با شهادت این خبرنگار رشید، ثبت یک واقعه دردناک اما تاثیرگذار در تاریخ نقش بست و انتخاب روز شهادت صارمی به نام روز خبرنگار بسیار مناسب و پسندیده است و باید ویژگی های این شهید مورد توجه خبرنگاران قرار گیرد.

در این مراسم از خبرنگاران شهرستان تاکستان تجلیل شد.
 

کد خبر 4690310

منبع: مهر

کلیدواژه: علی اسلامی روز خبرنگار تاکستان روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی بیرجند آتش سوزی خرم آباد مشهد ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب

ماموستا ملا محمود ابن الخیاط امام جمعه اهل سنت و مدیر مدرسه شافعیه سقز در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب وحدت عملی در جامعه اسلامی را لازمه حکومت های اسلامی دانست و اظهار داشت: وحدت در ذیل سایه احترام متقابل شکل خواهد گرفت؛ هر زمان مسئله وحدت و تقریب مطرح می گردد باید به مولفه مهم یعنی احترام در این میان توجه ویژه نمود، البته احترام تنها مختص و فی ما بین مذاهب اسلامی نمی باشد بلکه تمام ادیان در جهان بشریت دارای احترام هستند و توهین به هر شخص و مذهب جایز نیست.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم در سوره مبارکه آل عمران آیه ۶۴ می فرمایند: " قُل يا أَهلَ الكِتابِ تَعالَوا إِلىٰ كَلِمَةٍ سَواءٍ بَينَنا وَبَينَكُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلا نُشرِكَ بِهِ شَيئًا وَلا يَتَّخِذَ بَعضُنا بَعضًا أَربابًا مِن دونِ اللَّهِ" یعنی ای اهل کتاب باید در شناخت خداوند متعال در کنار یکدیگر باشید، این بدین معنا است که غیر از مذاهب اسلامی باید ادیان دیگر را به رسمیت شناخت و باید به مقدسات یکدیگر احترام گذاشت و از توهین پرهیز نمود که این ادیان در زمان خود دارای جایگاه و قابل احترام بوده اند.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: روسا و حاکمان کشورهای اسلامی باید بر رویه اسلام و سنت رسول الله حرکت کنند؛ باید اهداف آیه شریفه "وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَ لاتَفَرَّقُوا.." را دنبال کنند و آگاهانه باید با اهداف آنانی که به تفرقه و جدایی دامن می زنند مقابله کنند.

وی عنوان کرد: عمل به به آیه شریفه "واعتصموا به حبل الله" در نتیجه عمل به رهنمودهای علما و فضلای مذاهب اسلامی است، حکام و روسای دولت های اسلامی باید همواره همراه و پیرو خطوط الهی باشند و از توصیه های علمای اسلام استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: مشکلات عدیده جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به نظرات و توصیه های علمای جهان اسلام است؛ اینکه دشمنان از نفوذ و هر نوع آسیب بر پیکره اسلام استفاده می کنند از عدم همراهی حاکمان کشورهای اسلامی با علما است.

ابن الخیاط در پایان تاکید کرد: تمام مسلمانان اعم از اهل تسنن و تشیع ، باید با همبستگی و متحد پشتیبان نخبگان و علماء باشند و علماء نیز پشتیبان امت اسلام بوده و دولت ها نیز حمایت گر امت ، نخبگان و علماء جهان اسلام باشند تا وحدت مداوم برقرار باشد و دشمنان نتوانند ضربه ای به این اتحاد بزنند.

 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • ۳ مصدوم در حادثه رانندگی در محور  تاکستان - همدان
  • وحدت رویه و هم‌فکری، عامل اصلی پیشبرد اهداف گزینش است
  • قانون نانوشته!
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ لزوم وحدت و تقریب بین همه ادیان و مذاهب
  • تأکید استاندار لرستان بر همدلی بین نخبگان و مردم
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی‌حجابی
  • عصبانیت رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیس با بی حجابی
  • عصبانی رسانه دولت از مطرح شدن نام رئیسی به عنوان عامل برخورد پلیسی با بی حجابی
  • وضعیت شیوع بیماری‌های اورولوژی/ فشارخون و دیابت دو عامل نارسایی کلیه