Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@13:54:59 GMT

بی‌دقتی در نقل آیات قرآن موجب وهن مذهب شیعه می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۴۰۷۲

بی‌دقتی در نقل آیات قرآن موجب وهن مذهب شیعه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر یکشنبه در دیدار اعضای شورای عالی تفسیر قرآن کریم که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: امیدواریم رشد و تعالی مباحث قرآنی در این نشست‌ها در آینده نمود بیشتری پیدا کند.

وی با اشاره به لزوم تلاش دغدغه‌مندان برای انجام فعالیت‌های قرآنی بر اساس انتظار اهل‌بیت(ع) افزود: لازم است در مسیر تلاش برای تعالی قرآن از فعالیت‌های ابداعی که ریشه مشکوک دارد، پرهیز شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان قم با بیان اینکه پس از رحلت رسول اکرم(ص) و بعد از آن آفات بسیاری از سوی تابعین به تفسیر قرآن وارد شد، تصریح کرد: لازم است فعالان قرآنی به آسیب‌ها و آفات قرآنی توجه لازم داشته باشند تا بتوانند با آنها مقابله کنند.

وی آیت‌الله بهجت را به‌عنوان یک الگوی بزرگ برای اقشار مختلف جامعه دانست و گفت: آیت الله بهجت بهترین کتاب تفسیر را منهج الصادقین می‌دانست و معتقد بود که در تفسیر باید به یقینیات توجه لازم داشت زیرا ممکن است با توجه به محتمل‌ها نتوانیم به نتیجه برسیم.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: ترک محرمات و انجام واجبات به‌عنوان توصیه کلیدی آیت‌الله بهجت به عموم مردم بود و همواره مورد تأکید ایشان قرار داشت.

وی با تأکید بر خارج کردن قرآن از مهجوریت، افزود: لازم است برای خارج کردن این کتاب آسمانی از مهجوریت آن را در متن اصلی زندگی خود جاری کنیم.

امام جمعه قم بیان کرد: بی‌دقتی در نقل آیات موجب وهن مذهب شیعه می‌شود بنابراین نقل آیات قرآن باید با دقت بسیار زیادی انجام شود.

وی بیان قرآن و احادیث به شیوه درست برای مردم را امری ضروری دانست و افزود: لازم است آموزه های قرآنی را در زندگی خود بکار بگیریم تا بتوانیم آن‌ها را در زندگی مردم نیز جاری کنیم.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: افزایش هم‌افزایی میان مجموعه‌های فرهنگی موجب افزایش بهره‌وری می‌شود بنابراین باید این امر مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب نسبت به اخلاق و معنویت تأکید بسیاری داشته‌اند، گفت: امیدواریم بتوانیم با توجه به داشته‌های خود نقش موثری را در عمل به بیانیه گام دوم انقلاب داشته باشیم.

کد خبر 4690224

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب قم حرم حضرت معصومه س روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی آتش سوزی خرم آباد ایلام مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۴۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، در اختتامیه یازدهمین همایش سراسری مسئولان جوامع فرهنگی قرآنی عصر که امروز در سالن غدیر مجتمع یاوران مهدی شهر مقدس قم برگزار شد از سند راهبردی جامعه قرآنی عصر به‌عنوان مهم‌ترین سند بالادستی جامعه قرآنی عصر که باید فعالی‌ها منطبق با آن باشد رونمایی شد.

در مقدمه این سند آمده است که این سند بر اساس تعالیم قرآن و عترت و در راستای تحقق منویات امامین انقلاب اسلامی در مسیر اجرای اسناد بالادستی قرآنی همچون منشور توسعه فرهنگ قرآنی کشور طراحی و تدوین شده است در بخش آرمان این سند چنین بیان شده است که ایمان، انس و التزام عملی آحاد مردم به قرآن کریم در راستای تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی آرمان جامعه قرآنی عصر است.

جامعه قرآن عصر در این سند راهبردی مأموریت گفتمان‌سازی و بسترسازی برای نقش‌آفرینی مجموعه‌ها، گروه‌ها و عناصر قرآنی در راستای تسریع حرکت عمومی و تشکیل جبهه مردمی در عرصه قرآنی با محوریت جریان‌های حلقه‌های میانی را برای خود تعریف کرده است تا به چشم‌انداز تشکیل جبهه قرآنی متشکل از حداقل یک میلیون هسته قرآنی برای ده میلیون مخاطب در افق ۱۴۱۴ ایران اسلامی برسد.

راهبردهای سند جامعه قرآنی عصر شامل ترویج گفتمان حرکت عمومی با محوریت قرآن کریم، نگهداشت و تقویت شبکه فعالان، مجموعه‌ها و زیرساخت‌های پشتیبان زیست‌بوم قرآنی کشور برای پشتیبانی از حرکت عمومی و بسترسازی برای تشکیل گسترش و تقویت جریان‌های حلقه‌های میانی و گروه‌های مردمی با محوریت جوانان مؤمن، متعهد و انقلابی در عرصه قرآنی است.

سیاست‌هایی که در این سند تعریف شده است شامل ستادی عمل‌کردن و سازمانی نشدن، استمرار، اثرسنجی، خودسازی، آفت شناسی مستمر، پرداختن به اولویت‌ها و پیوست کار فرهنگی اجتماعی می‌شود که الزاماتی از جمله شناخت صحنه، جهت‌گیری تمدنی، امید آفرینی، راهکارهای عملی و تعامل و هم‌افزایی را به همراه دارد.

کد خبر 6089231 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • قرآن فضای گفتگوی بسیاری درباره هنر دارد
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • آیت الله علوی بروجردی: روحانیت در عصر آیت‌الله بروجردی، با سازمان‌دهی ایشان به اوج رسید/ ایشان معتقد بودند ما برای دنیا حرف داریم
  • ضرورت جریان شناسی تحریف تاریخ ایران
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند