Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-08@03:03:22 GMT

نیروهای امنیتی بحرین ۱۲ فعال دیگر را بازداشت کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۴۲۸۷

ساعت 24-برخی منابع بحرینی گزارش دادند که نیروهای امنیتی بحرین در یک هفته گذشته ۱۲ نفر از جمله یک نماینده سابق پارلمان را بازداشت کردند.

 شبکه «رصد المداهمات» گزارش کرد که در هفته اول ماه جاری میلادی نیروهای امنیتی بحرین با یورش به نقاط مختلف این کشور ۱۲ نفر از جمله «اسامه التمیمی» نماینده سابق پارلمان را بازداشت کرده و بازرسی در تمامی گذرگاه‌ها و خیابان‌ها را گسترش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که مسؤولان بحرین از ۱ تا ۸ آگوست به دنبال اعدام دو جوان به نام‌های علی العرب و احمد الملالی، مدت زمان مکالمه‌ها و ملاقات‌ها در زندان جوّ را کاهش داده و نیروهای امنیتی به منظور ممانعت از تظاهرات مردمی در اعتراض به اعدام‌ها، به صورت گسترده در شهرها مستقر شده‌اند.

طبق گزارش روزنامه بحرینی «منامه پست»، نیروهای امنیتی وابسته به وزارت کشور بحرین همچنین به شهرک‌های ابوصیبع، الشاخوره و البلاد القدیم یورش برده و همچنین برای یکصد و هفتاد و یکمین بار از اقامه نماز جمعه در روز ۲ آگوست در مسجد امام صادق (ع) در شهرک الدراز ممانعت کردند.

۱۵ زندانی در زندان جوّ اعتصاب غذا می‌کنند

«حسن الغسره» از زندانیان زندان جوّ از طریق یک فایل صوتی اعلام کرد که ۱۵ نفر از زندانیان تصمیم دارند در اعتراض به اوضاع نابسامان زندان و بدرفتاری زندانبانان با آن‌ها، دست به اعتصاب غذا بزنند.

الغسره گفت که او و تعدادی از زندانیان از دو سال پیش در سلول انفرادی زندانی هستند بدون آنکه علت آن را بدانند.

وی افزود که زندانبانان با او و دیگر زندانیان سیاسی بدرفتاری می‌کنند و آن‌ها با رفتارهای تبعیض‌آمیز نسبت به بقیه زندانیان مواجه هستند و تحت حراست شدید امنیتی قرار دارند.

به گفته الغسره، او و ۱۵ نفر از زندانیان در صورت عدم پاسخگوئی به خواسته‌هایشان از روز ۱۵ آگوست (۲۴ مرداد) دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

وی همچنین نهادهای حقوق بشری را به انجام وظایف انسانی خود در خصوص درخواست‌های عادلانه آن‌ها دعوت کرد.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد

به گزارش تابناک، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان مرند اعلام کرد: شهردار و چند نفر از کارکنان شهرداری مرند با اتهامات مالی بازداشت شدند.

ضیامهر روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: موضوع تخلفات شهرداری مرند از چندین ماه قبل تحت رصد مراجع اطلاعاتی و امنیتی بود.

وی ادامه داد: با صدور دستورات قضایی لازم و با جمع آوری اسناد و مدارک، در نهایت پیرو این دستورات بیش از ۱۰ نفر از جمله شهردار و معاون وی و چند نفر از کارکنان شهرداری به اتهامات ارتشاء و تضییع اموال دولتی و تبانی در معاملات دولتی و مشارکت و معاونت در این اتهامات و سایر موارد بازداشت و با صدور قرار تامین مناسب روانه زندان شدند.

 

دادستان مرند در خصوص ابعاد این تخلفات گفت: در بین متهمان از افراد عادی که با عوامل شهرداری همکاری و مساعدت داشتند نیز بازداشت شدند و تحقیقات از همه افراد در دادسرای مرکز استان و شهرستان مرند با جدیت ادامه دارد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • استان ۲ میلیون نفری هرمزگان فقط ۱۵۶ زندانی دارد
  • اشتغال زندانیان از مهم‌ترین کارهای امنیت‌ساز است
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • بازدید رئیس حوزه قضایی شهرستان رابر از زندان بافت
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان