Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه سومقاییت جمهوری آذربایجان، از مهدی شریفی بازیکن مازاد پرسپولیس و خرید جدید خود رونمایی کرد اما موضوع عجیب در این معارفه؛ جملاتی موهومی است که در سایت این باشگاه منتشر شده و ماهیتی کاملا سیاسی و موذیانه دارد.

به گزارش تابناک ورزشی، مهدی شریفی، مهاجم ۲۶ساله ایرانی سابق تیم‌های سپاهان، تراکتور و پرسپولیس، پس از فسخ قراردادش با سرخ‌پوشان پایتخت بدلیل عدم اعتقاد کالدرون، امروز با عقد قراردادی دو ساله به تیم سومقاییت جمهوری آذربایجان پیوست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تا اینجا هیچ مورد عجیبی اتفاق نیفتاده است هرچند تا حالا بازیکنی ایرانی در حد واندازه های شریفی، راهی لیگ سطح پایین این کشور منفک شده از شوروی سابق نشده بود اما سوژه جنجالی در سایت باشگاه سومقاییت جمهوری آذربایجان رخ داده است که بوی زننده تحرک مذموم سیاسی از آن به مشام می رسد. در وب سایت رسمی این تیم، خبر جذب مهدی شریفی با جهت گیری مضحک که به توهینی سیاسی شبیه است، منتشر شده که در زیر می خوانید:

«باشگاه سومقاییت برای فصل ۲۰-۲۰۱۹ ترکیب تیم را تقویت کرده و مهدی شریفی، مهاجم اهل آذربایجان جنوبی (!) را با قراردادی دو ساله به خدمت گرفت. هموطن جنوبی ما (!) از این فصل در تیم سومقاییت توپ خواهد زد. مهدی شریفی در طول دوران فوتبال خود در ۷۴ بازی برای سپاهان، ۲۷ گل به ثمر رسانده است. در تراکتور نیز در ۳۷ بازی، ۴ گل زده و ۴ بار نیز برای پرسپولیس به میدان رفته است. او همچنین دو فصل قهرمان لیگ فوتبال ایران شده است.»

باشگاه سومقاییت در حالی مهدی شریفی را اهل آذربایجان جنوبی! دانسته که غیر از اینکه چنین مکانی روی هیچ نقشه ای وجود خارجی ندارد، بلکه شریفی نیز اهل استان قهرمان پرور آذربایجان غربی یا شرقی نیست بلکه متولد اصفهان است! مدیران این باشگاه تا حدی برای صدور یک بیانیه جنجالی و بی ارزش سیاسی شتابزده عمل کرده اند که به این نکته ابتدایی و دم دستی دقت نکرده است. 

جمهوری آذربایجان طی سال‌های اخیر با اجرای سیاست قهرمانان وارداتی، و بوسیله اعطای تابعیت و پرداخت حقوق‌های نجومی به ورزشکاران برجسته ایرانی در رشته‌های مختلف، از آن‌ها در تیم‌های ملی خود استفاده کرده است، آنها با اغوای برخی از مدال آوران ناراضی ایران با پول زیاد در رشته های مختلف از کشتی گرفته تا رشته های رزمی و شمشیربازی و ... سعی در خریدن مدال در مسابقات بزرگ جهانی و المپیک داشته اند که چندان در این زمینه موفق نبوده اند. برخی شیطنت های قومی و قبیله ای نیز در این تحرکات همسایه جدید ایران بی تاثیر نیست.

هدف و نیت خاص باشگاه آذربایجانی در این بیانیه کاملا واضح است و به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان ایران باید با همکاری وزارت خارجه ایران بسیار سریع نسبت به این موضوع اعلام موضع و واکنش نماید چرا که در صورت روشن نشدن موضوع و عدم عذرخواهی باشگاه مذکور ، مسلما شریفی نیز محکوم به جدایی زودهنگام از این باشگاه خواهد بود.

با یک جستجوی ساده در رسانه ها متوجه می شویم این اولین مرتبه ای نیست که باشگاه سومقاییت با یک ایرانی همکاری می‌کند. حدود هفت ماه پیش، ریاض رفیع‌اف، رییس باشگاه سومقاییت با محمدرضا زنوزی، مالک متمول و تبریزی تراکتور دیدار کرد و دو تیم با یکدیگر قرارداد همکاری امضا کردند هر چند بعد از آن خبری از ادامه همکاری منتشر نشد و در حد همان تفاهمنامه باقی ماند. حالا از این مدیر جوان ورزشی جمهوری آذربایجان اقدامی علیه تمامیت ارضی کشورمان سرزده است که ضرورت محکوم کردن این اقدام آلوده به سیاست در فوتبال، بسیار احساس می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک ورزشی مهدی شریفی روز عرفه رادار فلق دعای عرفه درگیری محمودآباد صحرای عرفات معامله قرن منصور هادی حجت الله علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم

امر به معروف و نهی از منکر از فرایض واجب اسلامی به شمار می‌روند و در قرآن هم به آن تاکید شده است؛ اما این موضوع طی سال‌های اخیر در ایران به خصوص در مسئله حجاب به یک چالش اجتماعی و سیاسی تبدیل شده است که علت آن مورد بررسی قرار گرفته است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • نوبت به تست مهدی ترابی در پست جدید رسید
  • تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ درویش با نظر چه کسی مذاکره می‌کند؟
  • اقدام عجیب درویش برای تمدید قرارداد پرسپولیسی‌ها
  • جنجال قرارداد میلیارد دلاری زاکانی با چینی‌ها در شورا
  • تکلیف چند بازیکن پرسپولیس مشخص شد/ وضعیت تمدید قرارداد سرخپوشان
  • کونسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد​​​​​​​
  • احمقانه است که از طارمی‌ استفاده نکنیم | او طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد
  • کونسیسائو: طارمی جوری بازی کرد انگار قرارداد ۱۰ساله دارد
  • آیا امر به معروف ونهی از منکر به یک چالش سیاسی تبدیل شده است؟ + فیلم
  • کنسیسائو: طارمی طوری بازی کرد که انگار قرارداد ۱۰ ساله دارد