Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ايتنا»
2024-04-27@23:13:39 GMT

اپل 4 ایراد از 6 ایراد امنیتی iOS را رفع کرد

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۴۶۲۴

اپل 4 ایراد از 6 ایراد امنیتی iOS را رفع کرد

ایتنا- نقص‌های امنیتی کشف شده در iOS به‌روزرسانی به نسخه جدید این سیستم‌عامل را به یک ضرورت تبدیل می‌کند. نقص‌های امنیتی کشف شده در iOS به‌روزرسانی به نسخه جدید این سیستم عامل را به یک ضرورت تبدیل می‌کند.
 
به گزارش ایتنا از شماران سیستم به نقل از وب‌سایت خبری تحلیلی slashgear، اپل در بیشتر مواقع به عرضه به‌روزرسانی‌های امنیتی توجه زیادی دارد، اما به دلایلی برخی از کاربران علاقه‌ای به نصب این سری از به‌روزرسانی‌ها ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی از این کاربران تجربه بدی که با به‌روزرسانی‌های قبلی داشته‌اند را دلیلی برای این کار عنوان کرده‌اند. با این‌ حال این کاربران باید به‌سرعت سیستم عامل خود را به iOS 12.4 به‌روزرسانی کنند زیرا این به‌روزرسانی شامل رفع باگ‌های امنیتی ویژه‌ای است که از سوی محققان به مبلغ 5 میلیون دلار یا بیشتر ارزش‌گذاری شده است.
 
 یکی از دلایل ارزش بالای این باگ‌ها این است که آنها برای فعال شدن به تعاملی از جانب کاربر نیاز ندارند و هکر می‌تواند با ارسال یک پیام ناهنجار به دستگاه کاربر حمله را آغاز کند.
گفتنی است این دسته از نقص‌های بدون نیاز به تعامل در بازار هکرها با رقم بالایی ارزش‌گذاری می‌شود و البته برای کشف کنندگان نقص‌ها نیز ارزش بالایی دارند.    
البته اپل از لحاظ امنیت در سطح بسیار بالایی عمل می‌کند پس این دسته از رخنه‌های امنیتی در سیستم‌های این کمپانی بسیار نادرند. با این‌ حال مشخص شده است که این شش باگی که از جانب دو عضو Project Zero گوگل افشا شده‌اند نرم‌افزار iMessage اپل را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
البته این اولین باری نیست که چنین اتفاقی به وقوع می‌پیوندد و اخیراً باگی کشف شده بود که نرم‌افزارهای پیام‌رسان سوم شخص را هدف قرار داده بود و تلفن همراه تنها با دریافت یک کاراکتر نامرئی از طریق پیام کوتاه به‌راحتی کرش می‌شد.
 
البته این نقص‌های کشف شده از جانب کارمندان گوگل پیامدهای امنیتی بزرگ‌تری را به دنبال دارد و چهار نقص از شش نقص کشف شده به هنگام باز بودن پیام مخرب موجب اجرای کدهای دلخواه هکر می‌شدند.
دو نقص دیگر نیز به هکر اجازه می‌داد بدون تعامل یا دانش کاربر بتواند داده‌های دستگاه را بخواند.
 
چهار نقص اول یاد شده در به‌روزرسانی iOS 12.4 برطرف شده‌اند و کاربران باید برای در امان ماندن از آنها فرایند به‌روزرسانی را در اسرع وقت آغاز کنند. البته دو باگ افشا کننده اطلاعات هنوز برطرف نشده‌اند و به همین دلیل اطلاعات مرتبط با آنها هنوز پشت درهای بسته باقی مانده است.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اپل اپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۴۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها

به گزارش انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران، سید محمود تارا نائب رئیس کارگروه سلامت دیجیتال فرهنگستان علوم پزشکی ایران و مسئول پنل پیش نیاز‌های شکل گیری آزمایشگاه پزشکی هوشمند در بیست و یکمین کنگره کشوری و پانزدهمین کنگره بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی ایران که در روز‌های ۱۱ الی ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، اظهار داشت: آزمایشگاه‌های بالینی و پزشکی هوشمند امروزه یکی از پایه‌های مهم در تشخیص و مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شوند. این آزمایشگاه‌ها با استفاده از تکنولوژی‌های هوش مصنوعی، اطلاعات پزشکی را تحلیل کرده و الگوریتم‌های پیشرفته‌ای را به کار می‌برند تا بیماری‌ها را سریع‌تر بهبود بخشند. اهمیت آنها در دنیای امروزی این است که این تکنولوژی‌ها به پزشکان کمک می‌کنند تا بیماری‌ها را به دقت تشخیص دهند، پیش بینی کنند و درمان‌های بهتر و موثرتری را ارائه دهند.

وی افزود: هر چند در سطح جهانی، آزمایشگاه‌های پزشکی امروزی به طور گسترده‌ای از تکنولوژی‌های هوشمند مانند سیستم‌های اتوماسیون، تجهیزات تصویری پیشرفته (به ویژه در پاتولوژی و مطالعه لام)، سیستم‌های اطلاعات آزمایشگاهی هوشمند، بستر داده‌های بزرگ و سیستم‌های پشتیبانی تصمیم‌گیری بر اساس هوش مصنوعی استفاده می‌کنند ولی این اتفاق، هنوز در کشور ما، در حال طی مراحل اولیه هستند و آزمایشگاه‌های اندکی وجود دارند که پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در این زمینه داشته اند. 

این متخصص حوزه انفورماتیک سلامت و بالین با اشاره به نیاز‌های اساسی و مهم در شکل گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند بیان داشت: برای شکل‌گیری آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند، نیازمندی‌های اساسی شامل دسترسی به داده‌های بزرگ و با کیفیت، تکنولوژی‌های پردازش داده قدرتمند، استاندارد‌های امنیتی برای حفظ حریم خصوصی بیماران و توانایی‌های فنی- انسانی همکاری و ارتباطات مؤثر بین تجهیزات و سیستم‌ها هستند. پس از شکل گیری زیرساخت حداقل، بکارگیری تیم خبره این حوزه و تشکیل تیم‌های مشترک با کادر بالینی شروع کننده اولین فعالیت هاست.

وی به نقش شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در برطرف کردن این نیاز‌ها تاکید کرد و گفت: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی با توجه به توانایی‌ها و تخصص‌های خود، می‌توانند در برطرف کردن نیاز‌های ذکر شده نقش مهمی داشته باشند. آنها می‌توانند به طراحی و توسعه نرم‌افزار‌های پزشکی، تولید تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته و ارائه راهکار‌های هوشمند برای مدیریت داده‌های پزشکی و اطلاعات بیماری‌ها کمک کنند. این بستر، به خصوص در کشور ما، بستری گسترده و پتانسیل فعالیت فراوان دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • کمبود این ویتامین‌ها، دلیل شدت شوره سر!
  • بادبان خورشیدی ناسا در فضا باز شد
  • (ویدئو) نابودی سیستم موشکی ۱۰۰ میلیون دلاری روسیه در حمله اوکراین
  • به‌روزرسانی این گوشی‌ها دیگر در دسترس نخواهد بود!
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • پس از A54، گوشی گلکسی A35 هم آپدیت غیرمنتظره دریافت کرد
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • هشدار/ این دو موبایل دیگر بروزرسانی دریافت نخواهند کرد
  • علوم نظری و عملی در حوزه شهرسازی باید به‌روزرسانی شوند
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت