Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) از برنامه انعقاد تفاهمنامه بین این سازمان و سازمان فضایی با هدف شناسایی، تهیه و معرفی داده‌های معدنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی، «خداداد غریب پور» در نشست هم اندیشی با رئیس سازمان فضایی گفت: ظرفیت عظیم اکتشافی پیش روی فعالان این بخش است و در این زمینه با همکاری سازمان فضایی، برنامه پایش سرزمینی را آغاز خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: مدل همکاری بین این دو مجموعه، دسترسی به اطلاعات مرتبط با اکتشاف و استخراج محصولات معدنی را تسهیل خواهد کرد، همچنین تهیه نقشه‌های توپوگرافی برای دریافت اطلاعات خصوصیات فیزیکی محدوده‌ها، نقش مهمی در راهبری این حوزه دارد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اولویت های وزارت، صنعت، معدن و تجارت و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) مبنی بر توسعه عملیات اکتشاف طی سال جاری، شناسایی نواحی با پتانسیل بالا مواد معدنی، برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در این زمینه تفاهمنامه و همچنین قرارداد همکاری بین ایمیدرو و سازمان فضایی ایران همسو با سیاست‌های مورد توجه بخش معدن و صنایع معدنی، طی ماه‌های آتی به امضا خواهد رسید.

 

شناسایی و ارایه اطلاعات محدوده‌های با ظرفیت بالا

در این نشست رئیس سازمان فضایی ایران طی سخنانی گفت: سازمان فضایی ایران برنامه‌ریزی برای استفاده از فضا و گسترش فناوری‌های فضایی در کشور با استفاده از دانش بومی را مورد توجه قرار داده است.

 

«مرتضی براری» افزود: ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف همچون اقتصاد، کشاورزی، صنعت و معدن، محیط زیست و ... در شمار خدمات این سازمان قرار دارد.

 

وی گفت: سازمان فضایی از سال ۱۳۵۱ تاکنون در حال پایش اطلاعات ماهواره‌ای است.

 

براری افزود: ظرفیت ارایه کل داده‌های سرزمینی با تمرکز بر شناسایی محدوده‌های دارای پتانسیل بالا مواد معدنی امکان پذیر است.

 

رئیس سازمان فضایی ایران اظهار کرد: در این راستا سازمان فضایی می‌تواند در کنار ایمیدرو، در توسعه امر اکتشاف موثر واقع شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد، ارایه تصاویر ماهواره‌ای به صورت دینامیک به ایمیدرو مهیا است و با تامین این داده‌ها می‌توان به دستیابی اهداف حوزه معدن و صنایع معدنی سرعت بخشید./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار دعای عرفه خبرگزاری شبستان خطبه نماز جمعه خبرنگاران خبرنگار مراسم دعای عرفه روزنامه طرح ملی هوای تازه عرفه سازمان فضایی ایران ایمیدرو تفاهمنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۵۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،در این مسابقات  ۳۰ تیم از 14 استان و ۲۶ شهرستان کشور که دارای معادن و صنایع معدنی هستند به رقابت پرداختند.

آقای مجتبی اسماعیل بیگی ناظر مسابقات دراین زمینه گفت: هدف از برگزاری مسابقات امداد و نجات، آشنایی تیم‌های شرکت‎‌کننده با استفاده از ابزارهای به روز در امر ایمنی و همچنین تقویت روحیه مشارکت میان آنها است.

اسماعیل بیگی تاکید کرد: پس از برگزاری آزمون علمی میان تیم‌های شرکت کننده، مسابقات عملی آغاز برگزارشد و انتظار داریم شرکت‌کنندگان در این مسابقات ضمن پیشگیری از بروز حوادث، بیش از پیش آمادگی رویارویی با حوادث احتمالی در محیط کار را داشته باشند.

وی افزود: آیتم‌های این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته تفاوت‌های قابل توجهی داشته و تلاش داریم تا با به روز رسانی آمادگی و توان امدادگران میزان حوادث را در معادن به صفر برسانیم.

آقای علیرضا پژوه مدیرو مسئول برگزاری این مسابقات نیز گفت: افزایش و ارتقاء ایمنی، آمادگی رویارویی با حوادث احتمالی، پیشگیری از وقوع حوادث  از جمله اهداف مهمی است که با برگزاری این مسابقات دنبال می‌کنیم و  اخلاق‌مداری هم از مهمترین اهدافی است که  تیم‌ها طی سه روز برگزاری مسابقات به آن توجه ویژه داشتند.

دیگر خبرها

  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: ورود هیچ بازرسی را ممنوع نکردیم
  • اعلام آمادگی آفریقای مرکزی برای توسعه همکاری‌های معدنی با ایران
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • وزیر آفریقای مرکزی: ما به دنبال دانش ایرانی در حوزه معدن هستیم
  • ایران به دنبال رابطه برد-برد با آفریقا است/ نگاه برابر داریم
  • ایران و روسیه در حوزه دفاتر اسناد رسمی تفاهم نامه امضا کردند
  • آمادگی ایران برای همکاری صنعتی با آفریقا/ رابطه برد_برد می‌خواهیم