Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در تماس تلفنی «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر، با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت و ملت قطر و همه مسلمانان جهان، اظهارداشت: ایران برای حفظ و تقویت امنیت منطقه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان اهمیت زیادی قائل است و همه تلاش خود را در این راستا بکار گرفته و معتقد است که حفظ این امینت، توسعه و منافع مردم منطقه را تضمین می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهور هدف اقدامات برخی کشورهای فرامنطقه ای از جمله آمریکا در منطقه خلیج فارس را القای ناامنی در منطقه به جهانیان دانست و تاکید کرد که این اقدامات، مشکلات منطقه را پیچیده تر و خطرناک تر می کند.
روحانی با تاکید بر اینکه ثبات و امنیت خلیج فارس با همکاری و همراهی کشورهای ساحلی و در قالب ترتیبات امنیتی مشترک قابل تحقق است، اظهارداشت: تجربه تاریخی این واقعیت را به همگان نشان داده که مداخله خارجی ها، تنها موجب افزایش تنش و پیچیده تر کردن شرایط منطقه شده است.
رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران علاقه مند به تداوم رایزنی ها با کشورهای دوست برای تقویت صلح و ثبات و توسعه منطقه است، گفت: تهران معتقد است که کاهش تنش ها در منطقه به نفع همه است و امیدواریم آمریکایی ها دریابند مسیری که انتخاب کرده اند نادرست است، این مسیر برنده ای نخواهد داشت و باید رفتار خود را اصلاح کنند.
«شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» نیز در این تماس تلفنی با تبریک عید سعید قربان به رئیس جمهور، دولت و ملت ایران، تاکید کرد که قطر از گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه ها استقبال می کند.
امیر قطر کاهش تنش ها در منطقه خلیج فارس را به نفع منطقه و جهان دانست و با اشاره به نقش مهم ایران در منطقه گفت: دوحه از هیچ تلاشی برای کاستن از این تنش ها دریغ نخواهد کرد.
وی تاکید کرد: امنیت منطقه باید توسط کشورهای ساحلی تامین شود و مواضع قطر در این عرصه کاملا روشن است و ما خواهان همکاری با ایران در جهت تقویت روابط دوجانبه و امنیت منطقه هستیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: حفظ امنیت در خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۵۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تغییر بزرگ مالک جدید: استقلالِ خلیج فارس!

به گزارش "ورزش سه"، با واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، کم کم شاهد تغییرات جدید در این باشگاه خواهیم بود.

یکی از این تغییرات که پس از جلسه امروز مدیران پتروشیمی خلیج فارس با اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال زمزمه‌های آن مطرح شده، اضافه شدن پسوند خلیج فارس به نام باشگاه استقلال است.

در حالی که همزمان با تکمیل مراحل واگذاری پسوند ایران از نام باشگاه استقلال برداشته شده بود، حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است عبارت خلیج فارس به نام استقلال اضافه شده تا این باشگاه از فصول آینده با نام استقلال خلیج فارس در مسابقات فوتبال داخلی و بین‌المللی شرکت کند.

پیش از این پسوند آبی پوشان، ایران بود و حتی در سامانه کدال و نامه های اداری و رسمی از این تیم به عنوان استقلال ایران یاد می شد که حالا به نظر می رسد باید شاهد تغییر آن به استقلال خلیج فارس باشیم.

دیگر خبرها

  • پسوند آبی ها عوض می شود؛ استقلالِ خلیج فارس برابر تیم های عربی!
  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: نام استقلال عوض شد!
  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: استقلالِ خلیج فارس!
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • خلیج فارس جزو هویت ملی ایران
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • واگذاری استقلال به هلدینگ خلیج فارس جفا به مردم محروم منطقه است
  • باقری کنی: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد