Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-02@03:28:22 GMT

دعای عرفه دعای معرفت نسبت به هستی است

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۶۲۳۹

دعای عرفه دعای معرفت نسبت به هستی است

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در مراسم دعای پرفیض روز عرفه که در باغ گل‌ها برگزار شد، اظهار داشت: هر رفتاری و هر انتخابی که انسان دارد مبتنی بر واقعیت‌های هستی است.

وی با بیان اینکه وقتی می‌خواهیم انتخابی کنیم هر انتخاب و گزینش ما مبنی بر آن است که فهمی از آن موضوع داشته باشیم، ابراز داشت: هر کسی آنگونه رفتار و عمل می‌کند  که فکر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی فقیه در استان همدان تصریح کرد: رفتارهای ما عکس‌العملی از تفکرات و اندیشه‌های ما است و تمام همت و تلاش خداوند متعال این است که یک فهم درست و نگرش درست از عالم به ما بدهد.

وی ادامه داد: فراتر از همه اینها باید دعا کنید که اگر کسی دعا و طلبی نکند و اگر احساس گدایی نداشته باشد این مستکبر است، حتی مسائل کوچک دنیا و مادی را باید از خداوند طلب کنید.

شعبانی با بیان اینکه اگر شما در اندرون خانه و قلب خود چیزی بخواهید خداوند می‌شنود و بنای پروردگار عالم بر دستگیری است، افزود: گاهی موارد بعضی چیزها با دعا برآورده نمی‌شود همه چیز دعا نیست ما وظیفه داریم دعا کنیم اگر کسی اهل دعا نباشد اهل استکبار است.

وی خاطرنشان کرد: اگر شما نتوانستید بازسازی خود را در شب قدر کامل کنید امروز در روز عرفه می‌توانید خود را بازسازی کنید و باید خداوند را شاکر باشیم و این نشان می‌دهد گذشته خوبی داشتیم که امروز در این مراسم شرکت کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: رفتارها و انتخاب‌های ما نسبت به نماز خواندن و ارتباط ما با پروردگار عالم  این است که فهم درستی از این عالم پیدا کنیم و تلاش امام حسین(ع) نیز این است که ما فهم درستی از این عالم پیدا کنیم.

وی با اشاره بیان اینکه خدای متعال ما را در این مسیر قرار داده و خداوند انسان را خلق کرد برای بهشت و در سر درخت ممنوعه زمین خوردیم، تاکید کرد: امام حسین(ع) می‌خواهد راه زمین‌خوردگی از این عالم را نشان دهد.

شعبانی در ادامه با بیان اینکه دست خداوند می‌خواهد دست ما را بگیرد، یادآور شد: دعای عرفه یعنی دعای معرفت، معرفت نسبت به هستی؛ و در آخر دعا معرفت ما از عالم مقداری عوض شود.

وی ادامه داد: دعای عرفه‌ای که مقداری ما را و وضعیت خانواده ما را عوض کند، مستجاب شده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه تمام انتخاب‌ها و رفتارهای ما تابع اندیشه‌ها و افکار ما است، عنوان کرد: افکار و اندیشه ما در عالم باید تسهیل شود و وقتی دعای عرفه قرائت می‌شود معنای آن را توجه کنیم.

وی با بیان اینکه خداوند آبروداری می‌کند و این خدا قابل پرستش و عبادت است، گفت: یکی از کارهایی که خداوند برای انسان انجام می دهد ستاریت است و در قیامت معلوم می‌شود که ما چه کاره هستیم.

شعبانی خاطرنشان کرد: این خدایی است که تفضل دارد و در خون و جان ما جریان دارد و خدایی که کانون رفعت و مهربانی نسبت به بندگانش است و این دنیا با این همه گستردگی یک درصد رحمت خداوند بوده و ۹۹ درصد مربوط به قیامت است.

انتهای پیام/

 

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: شعبانی عرفه همدان اندیشه تفکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح چهارشنبه در آیین تجلیل از اساتید مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اظهار داشت: همانطور که مردم با ستارگان شمال، جنوب، شرق و غرب را پیدا می کنند، روحانیت نیز همچون چراغی هستند که راه به مردم نشان می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان داشت: امام هادی(ع) می فرمایند که اگر در زمان غیبت علما نبودند که از مکتب اهل بیت دفاع کنند و شیعیان را از دام ابلیس نجات دهند، همه مرتد می شدند. امروز سکان شیعیان به دست علما است و آنان را از غرق شدن در ابتذال رفتاری نجات می دهند.

وی با بیان اینکه علما بالاترین و ارزشمندترین انسان ها هستند ابراز داشت: این مقام عالم هست، عالمی که درس می خواند و اهل تهذیب است، پیراسته از رذائل اخلاقی و اهل خدمت به اسلام و مسلمین و در شرایط کنونی انقلابی و پیرو ولایت فقیه است‌ و مجاهدت در راه اسلام به هر شکل ممکن انجام می دهد، این عالم با این درجه اگر خانواده در کنار او نباشد دچار چالش می شود بنابراین خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارند.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از نعمت های الهی برای علما همسران خوب است گفت: اگر همسران علما اهل خدمت به مسائل دینی باشند درجه کار بالاتر است‌.

کد خبر 6093936

دیگر خبرها

  • سرکوب دانشگاهیان، نشانه سقوط وجهه دموکراتیک غرب است
  • دعای خیر عباس‌میرزا در حق ناصرالدین‌شاه یک‌ساله: پنجاه سال خوشی‌ها ببیند
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • خانواده نقش موثری در موفقیت علما دارد
  • بزرگداشت معلم تکریم سنت‌های پسندیده خدا و تعظیم علم و معرفت است
  • واکنش ال‌کاپیتانو به درخشش تونی کروس: همیشه در تیم من هستی، دون آنتونیو
  • کسب علم با معرفت همراه باشد
  • اجرای ۶۰ عنوان‌برنامه به‌مناسبت هفته معلم در استان سمنان/ معلم، ماندگارترین واژه در هستی
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت (ع)
  • دهه کرامت؛ فرصتی برای افزایش معرفت مردم به اهل بیت(ع)