Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستاری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: سیاست‌های بهداشتی درمانی ایران بین گروه‌های مختلف یکسان نیست و سیاست‌هایی چند گانه است به طوری که در پرستاری، طی ۱۰ سال گذشته، ظرفیت رشته ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: تعداد ۱۲ هزار نفر در رشته پرستاری فارغ التحصیل شده‌اند و به صورت پنهان وضعیت پرستاری دو برابر شده است؛ این کار با بهانه رفع کمبود نیاز پرستار و بدون فراهم کردن زیرساخت‌های لازم انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شریفی‌مقدم افزود: سیاست‌های وزارت بهداشت باعث شده است که ۲۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان کشور بیکار باشند. به بهانه نبود پزشک در مناطق محروم کارانه‌های میلیون پرداخت می‌شود دبیرکل خانه پرستاری ایران گفت: در گذشته ظرفیت پذیرش پرستاران به شکل چشمگیری افزایش پیدا کرد، اما این کار بدون فراهم کردن بازار شغل پرستاری در کشور انجام شده است؛ در حوزه تخصص، به بهانه نبود پزشک در مناطق محروم، کارانه‌های چند ده میلیون تومانی به برخی از متخصصان پرداخت می‌شود.

او اظهار کرد: انحصار بازار پزشکی در حوزه‌ای مانند جراحی، در اختیار گروه خاصی است به طوری که اگر تعداد متخصصان رشته خاصی افزایش یابد در پی آن، میزان حقوق این افراد کاهش پیدا می‌کند.

شریفی‌مقدم اضافه کرد: باید تعداد متخصصان را به حدی برسانیم که از مهاجرت مردم شهرستان به مراکز استان و تهران جهت مداوای بیماریشان جلوگیری شود.بیشتر بخوانید:  توقف پذیرش در رشته مراقبت سلامت از مهر ۹۸/ حذف نام کمک بهیار از دوره‌های آموزش پرستاری او بیان کرد: تعرفه پزشکی چند سال گذشته در قالب طرح تحول نظام سلامت حدود ۳۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است و این مقدار برای پزشکان تا ۱۰ سال آینده کافی است.   دبیرکل خانه پرستاری ایران گفت: افزایش تعرفه پزشکان منطقی نیست و به جای پرداخت به این موضوع باید به اجرا نشدن قانون تعرفه خدمات پرستاری مصوب سال ۸۶ پرداخت تا این مشکل هرچه سریع‌تر برطرف شود.   او افزود: در سیستم پزشکی، ۷ هزار نوع تعرفه تعریف شده است و پولی برای پرستاران باقی نمی‌ماند؛ یکی از دلایل مهم مهاجرت پرستاران، منزلت پایین اجتماعی و میزان دریافتی کم آن‌ها به علاوه تبعیض نسبت به پزشکان است.

دبیر کل خانه پرستاری ایران گفت: بزرگترین مشکل کنونی پرستاران، تبعیض است؛ اگر پول یا امکاناتی با توجه به شرایط کشور وجود ندارد این مساله باید برای تمام افراد یکسان باشد.   انتهای پیام/  

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۷۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!

مدتی است دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خواسته اند و اعتراضات گسترده شان به گوش جهانیان رسیده است.

در این رابطه عبداله معتمدی رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این اتفاق بی سابقه و میمونی است که بیداری واقعی در فضای دانشگاهی را نشان می‌دهد.

وی افزود: با توجه به اتفاقاتی که افتاده دانشگاه علامه طباطبائی هم آمادگی دارد سوابق تحصیلی استادان و دانشجویان علوم انسانی دانشگاهیان آمریکایی که اخراج شده را برای پذیرش بررسی کند.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی اضافه کرد: ما حتی آمادگی داریم از این افراد برای حضور در مجامع علمی دانشگاه دعوت کنیم تا از ارزیابی و تجربیات شان از اتفاقاتی که در کشور‌های اروپایی و آمریکایی رخ می‌دهد استفاده کنیم.

معتمدی در ادامه گفت: اگر رشته تحصیلی این افراد با رشته تحصیلی دایر در دانشگاه علامه طباطبائی مطابق باشد آمادگی داریم به این دانشجویان بورس تحصیلی ارائه کنیم و حتی آمادگی آموزش زبان فارسی از طریق وبینار و فضای مجازی در دوره‌های معینی به آنها داریم تا با زیان فارسی آشنا شوند.

منبع: فارس

tags # دانشگاه علامه طباطبایی ، دانشجو سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • حقوق کدام یک از ایثارگران در سال ۱۴۰۳ افزایش داشت؟
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • ایران ظرفیت پذیرش مهاجرین جدید را ندارد
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • کوچ پرستاران از بخش دولتی به خصوصی
  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • دولت برای تصویب لایحه حمایت مادی و معنوی پرستاران اقدام کند
  • این دانشگاه مشهور ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا اعلام آمادگی کرد!
  • اعلام آمادگی این دانشگاه ایرانی برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا