Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ رای الیوم نوشت: اقدامات غافلگیر کننده دولت امارات متحده همچنان ادامه دارد و اخرین آنها، سفر هیات امنیتی این کشور به تهران، با هدف توسعه همکاری‌های امنیتی مشترک برای تقویت امنیت مرز‌های دو کشور بود.

 در ادامه این مطلب آمده است: این سفر که از سال ۲۰۱۳ تا کنون، بی سابقه بوده است، پس از سفری که بن زاید به مسکو داشت، انجام شد؛ که طبق گزارشها، طی سفر مذکور، امارات از روسیه درخواست کرده است تا برای بهبود روابط آن با تهران، وساطت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رهبری نظامی و سیاسی امارات به این باور رسیده است که هرگز از جنگ یمن دستاوردی نخواهد داشت و شعله ور شدن جنگ در منطقه، امارات را به یکی از قربانیان اصلی آن تبدیل می‌کند.

ایرانی‌ها امارات و بویژه ابوظبی را پایگاه اصلی شروع تجاوز‌های آمریکا می‌دانند؛ اخیرا شش نفت کش در دریای عمان، هدف قرار گرفته اند. افزون بر اینکه تهدیدات انصارالله در مورد هدف گرفتن شهر‌های امارات و اهداف حیاتی آن باعث نگرانی اماراتی‌ها شده است.

منابع نزدیک به واسطه‌های روس می‌گویند: مسئولان اماراتی در سفر به مسکو، از روس‌ها خواستند تا پیام واضحی را به ایران برساند، مبنی بر اینکه آن‌ها قصد دارند نیرو‌های خود را تدریجا از یمن خارج کنند، تا در مقابل، ایران از هم پیمانان حوثی خود بخواهد از هدف گرفتن امارات منصرف شوند. به نظر می‌رسد این پیام، با پاسخ فوری تهران مواجه شده است.

نمی‌دانیم ایا اینگونه اقدامات امارات با اطلاع قبلی هم پیمان استراتژیکش، عربستان، صورت می‌گیرد یا نه، اما دلایل نشان دهنده آن است که ابر‌های خاکستری، و نه سیاه، بر روابط بین امارات و عربستان سایه انداخته است؛ همانطور که از زمان دو نشست میان کشور‌های عربی و کشور‌های حاشیه خلیج فارس در اواخر ماه رمضان گذشته، دیداری بین بن زاید و بن سلمان انجام نشده است.

این گرایش امارات به مذاکره و بازنگری در سیاست‌هایی که بی فایده بودن ان‌ها مشخص شده و نتایج عکس داده است، شایسته تأمل است. ضمن آنکه این کشور عربی با سیاست‌های خود ضرر‌های زیادی را به جایگاهش در منطقه و همچنین به اقتصاد خود، وارد کرده است. خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بن زائد ابوظبی روابط عربستان و امارات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا میان ایران و امارات گفت: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک میان دو کشور لازم و مهم است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و امارت در سخنرانی خود در اتاق بازرگانی ابوظبی اظهار کرد: ایران و امارات سوابق و پیشینه و روابط اقتصادی و تجاری دیرینه دارند و حجم ۲۷ میلیارد مراودات تجاری نشانه از عمیق بودن این روابط است.

وی افزود: امارات دومین شریک تجاری بعد از چین است؛ اتاق‌های بازرگانی و فعالین اقتصادی نقش ویژه‌ای در این روابط دارند، اما آنها باید شجاعت لازم را داشته باشند و البته باید حمایت هم شوند. 

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: ایران سرزمین و هاب ترانزیت و کریدور بی نظیر شمال - جنوب است و اگر امارات از این فرصت و بنادر لجستیکی ایران استفاده کند و در بنادر جدید سرمایه گذاری کرده و آنها را توسعه دهد قطعا اقتصادش رشد بیشتری کرده و به راحتی به اوراسیا دسترسی پیدا می‌کند.

وی گفت: رشد ۵۸ درصدی ترانزیت جاده‌ای ایران در سال گذشته نشان می‌دهد عزم جدی برای این حوزه داریم. 

بذرپاش اظهار کرد: استفاده از فرصت‌های موجود برای تجارت کالا و تشکیل کنسرسیوم‌های مشترک و سرمایه گذاری مشترک باید توسط دو کشور تصمیم گیری شود.

وی افزود: تشکیل صندوق سرمایه گذاری مشترک لازم و مهم است؛ در هفته ۳۲۰ پرواز بین ایران و امارات انجام می‌شود، ارتقای خدمات فنی و مهندسی در دو کشور و حتی در کشور ثالث می‌تواند فرصت‌های جدیدی به وجود آورد و امتیازات زیادی در مناقصات برای طرفین دارد.

بذرپاش گفت: تبادل هیات‌های تجاری بین دو کشور می‌تواند آثار و برکات زیادی داشته باشد؛ اخیرا در تهران نمایشگاه ایران اکسپو برگزار شد که برخی مسئولان اماراتی از آن بازدید کردند. 

وی اظهار کرد: تمام تلاش دولت‌ها باید برداشتن موانع از جلوی پای فعالان اقتصادی و افزایش مراودات تجاری باشد و رسیدن میزان تبادلات تجاری و اقتصادی به سالی ۳۰ میلیارد دلار حداقل خواسته تجار و فعالان است.

وزیر راه و شهرسازی کشورمان تصریح کرد: دشمنان مشترک ایران و امارات تلاش می‌کنند بین دو کشور اختلاف افکنی کنند، اما مسئولین دو کشور آن را خنثی کرده اند. 

وی افزود: برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی بخشی از افق روشن توسعه روابط ایران و امارات است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سطح تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • وزیر راه و شهرسازی با نایب‌رئیس دولت امارات دیدار کرد
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • صندوق سرمایه گذاری مشترک ایران و امارات تشکیل شود
  • لاپید به امارات می‌رود
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • تاکید کشورهای عربی و اروپایی بر پایان جنگ غزه و راه‌حل ۲دولتی در نشست ریاض
  • نخست‌وزیر مالزی: برای برقراری عدالت در قبال فلسطینی‌ها قاطعانه عمل می‌کنیم
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد