Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسن نوری یکشنبه شب  در آیین اختتامیه اولین المپیاد علمی و مهارتی فوریتهای پزشکی قطب ۶ کشور در استان زنجان فزود: اورژانس پیش بیمارستانی تنها مکانی  است که تخصص های مختلفی دست به دست هم می دهد تا سلامتی بیمار حاصل شود اما در حادثه و صحنه بدون هیچ حامی و پشتیبان فیزیکی انجام وظیفه می کند.

وی اظهار داشت: بر این اساس پرسنل اورژانس باید از مهارت های خوبی برخوردار باشند که تحقق این مهم نجات بیماران و مصدومان احتمالی را به دنبال دارد و علاوه بر آن، آمادگی جسمانی و داشتن سلامت روحی و وروانی نیز از مولفه های مهم  در خدمت رسانی  است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول ادامه داد: طی ۱۸ ساله گذشته تا کنون اورژانس کشور متحول شده و در واقع تجهیزات بسیار محدود داشت اما از دهه ۸۰ امبولانس های  پیشرفته روز دنیا جایگزین شد و از طرفی نیروی انسانی نیز نسبت به گذشته  توانمند و خدمات رسانی بهتر شده است.

وی اضافه کرد: زمانی اورژانس پیش بیمارستانی به عنوان یک فن و حرفه محسوب می شد و به همین دلیل با شاغلان  این بخش تکنسین  اطلاق می شد  که این واژه  بسیا ر کوچک بوده، چرا که این گروه دارای، دانش و مهارت بسیار بالایی هستند که قابل مقایسه با حرفه های دیگر نیست.

رئیس  دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان نیز ادامه داد: اورژانس این استان با همه سختی ها در سلامت مردم از گذشته تا به امروز قدم های موثری برداشته و در مقایسه با گذشته مانند امروز این سازمان یافتگی و حرفه ای گری و توجه به توانمندی و آموزش به صورت هماهنگ در سراسر کشور وجود نداشت.
دکتر  پرویز قزلباش نیروی انسانی را بزرگترین سر مایه هر ساز مانی عنوان کرد و گفت که ارائه آموزش، به توانمندی انان منجر می شود و علاوه بر آن کسب تجارب مختلف را به دنبال دارد.
این مسئول یادآور شد: هم اکنون در این اسنتان ۵۴ پایگاه اورژانس فعال است که  ۴۵ آمبولانس وارد شده به ناوگان منطبق بر تکنولوژی روز هستند و در سطح بالا یک تیم هماهنگ با فکر و با برنامه کار اورژانس را به پیش می برند.

۹۶۴۶/۸۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۷۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: در بخش صدمات حین کار شاهد کاهش ۱۴ درصدی در کشور بوده‌ایم که رقم قابل توجهی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، مهرداد عظیمی، امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت روز جهانی کارگر که در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: نقش ممتاز و برجسته مردمان این دیار در طول دوران مختلف انقلاب غیرقابل انکار است و به وجود کردستان قهرمان که بیش از ۵۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب کرده، افتخار می‌کنیم.

وی افزود: کردستان دارای سرمایه انسانی توانمندی است و در حوزه‌های مختلفی کردستانی‌ها درخشیده و الگوهای موفقی را به کشور معرفی کرده‌اند که یکی از ماموریت‌های اصلی معرفی درست ظرفیت‌های انسانی این استان است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هرچقدر بخش خصوصی تقویت شود و مردم امورات اقتصادی را برعهده بگیرند ما موفق‌تر خواهیم بود.

عظیمی ادامه داد: عملکرد این وزارت خانه در کاهش نرخ بیکاری که یکی از وعده‌های دولت نیز اشتغال بوده، قابل قبول بوده است و توانسته‌ایم با همکاری سایر بخش‌ها به آن جامه عمل بپوشانیم.

وی ایجاد کالابرگ الکترونیکی را نیز یکی دیگر از دستاوردهای دولت سیزدهم و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و گفت: در بخش صدمات حین کار هم شاهد کاهش ۱۴ درصدی بوده‌ایم که رقم قابل توجهی بوده است.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: در بخش فنی و حرفه‌ای شاهد رشد ۳۵ درصدی در حوزه آموزش و قریب به ۴۰ درصدی در حوزه سنجش مراکز حرفه‌ای بوده‌ایم.

عظیمی تصریح کرد: امسال هدف گذاری ما در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای افزایش ۵۰ درصدی مراکز آموزشی جوار کارگاهی است که به صورت جدی آن را دنبال می‌کنیم.

وی گفت: دستگاه‌های دولتی نیز ملکف شده‌اند که سالانه بخشی از اعتبارات عمرانی خود را صرف امر آموزش مهارت کارگران کنند.

کد خبر 749429

دیگر خبرها

  • تاخیر در دیدار حساس: هوادار سکته کرده بود!
  • بالگرد اورژانس قم دوبار به پرواز درآمد
  • برقراری بیش از ۴۶ هزار تماس با اورژانس اجتماعی البرز
  • از بین رفتن یا تغییر در ۸۰ میلیون شغل طی چند سال آینده
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • سئو حرفه و خدمات سئو سایت چه تفاوتی دارند
  • برگزاری نخستین جلسه ستاد اربعین وزارت ارتباطات
  • بیش از ۵۷ درصد فوتی‌های سال گذشته زنجان به مردان اختصاص داشت
  • کاهش ۱۴ درصدی صدمات حین کار در کشور
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز