Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:36:04 GMT

هم اندیشی نخبگان جوان دانشگاهی در آمل برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۷۷۱۷

به گزارش خبرنگار مهر،این هم اندیشی با حضور ۱۱۷ نفر از نخبه های دانشگاه ها در رشته های مختلف، روسای دانشگاه های مطرح دولتی وغیرانتفاعی، فعالان بخش صنعتی، سرمایه گذاران و چند نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رئیس هیئت نظارت  وبازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی یکشنبه شب درمحل دانشگاه شمال شهرستان آمل برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیراجرایی برگزاری این هم اندیشی گفت، این نشست درراستای فراگیرشدن زنجیره استارتاپ ها به عنوان نسل پنجم جامعه جهانی که به سرعت در حال گسترش است وعقب نماندن چرخه علمی ودانشگاهی ونخبگان کشور برگزار شد.

علی محمد نوریان افزود: با توجه به راه اندازی مرکزالمللی رشد وکارآفرینی دانشگاه شمال که هم اکنون با فعالیت بیش از ۵۰ استارتاپ ها درخواست دادند، برای فراهم کردن شبکه ارتباطی میان دانشگاه های دولتی وغیرانتفاعی ، استادان، نخبگان، سرمایه گذاران و بخش های دولتی وصنعتی از ضرورت ها ومورد نیاز بوده است.

وی ادامه داد، این شبکه ارتباطی بین نخبه ها ودانشگاه ها درراستای بهره گیری از ظرفیت استارتاپ ها در مسیر توسعه علم وتکنولوژی  ونیز اشتغالزایی ورونق کسب وکارهای جدید باید حرکت کرد وغفلت از این امر توجیه پذیر نخواهد بود.

رئیس انجمن هواشناسی ایران وعضو هیات موسس دانشگاه شمال آمل، با بیان اینکه تاکنون ایده های زیادی در راستای ایجاد کارآفرینی در حوزه استارتاپی توسط مرکز بین المللی رشد وکارآفرینی این دانشگاه از سراسر کشور دریافت شده است، گفت: هم اکنون ۱۵ طرح برتر در حوزه استارتاپی نخبگان وصنعتی های کشور درمرحله اجرایی وآماده سرمایه گذاری از سوی سرمایه گذاران بخش های تولیدی وصنعتی است.

نوریان افزود: جای امیداوری هست که بررسی طرح های دیگر در این حوزه در حا انجام هست که پیش بینی می شود شمار این طرح ها به بیش از ۵۰ طرح برسد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر بیشتر نخبه های رشته های مختلف اکنون برای ارائه ایده های خود درحوزه استارتاپی با مرکز بین المللی رشد و کارآفرینی دانشگاه شمال در ارتباط وهمکاری هستند، ابرازامیدواری کرد، که وزارت علوم با فراهم کردن شرایطی که نمونه طرحی که دانشگاه شمال با راه اندازی مرکز بین المللی رشدو کارآفرینی درحوزه کسب وکارهای جدید واستارتاپی ایجاد کرده با همکاری وحمایت دولت ومجلس در دیگر مراکز علمی وتحقیقاتی کشور عملیاتی واجرایی شود.

کد خبر 4690525

منبع: مهر

کلیدواژه: نخبگان بنیاد ملی نخبگان آمل روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی آتش سوزی عید سعید قربان خرم آباد ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۷۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است

ایسنا/لرستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد گفت: پایه و اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است.

محمدرضا معظمی گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: دوازدهم اردیبهشت‌ماه، سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری، که به احترام نام و مجاهدت‌های این معلّم بزرگ حوزه و دانشگاه، «روز گرامی‌داشت مقام معلم» نام گرفته است، فرصتی برای تجلیل از شان والای معلم و استادانی است که عاشقانه و صادقانه در عرصه تعلیم، تربیت و پژوهش همت می گمارند.

وی خاطرنشان کرد: بی‌شک پایه و اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است؛ و با عنایت به نقش محوری و اساسی معلم در تربیت نسل جوان و اعتلای دانش و فرهنگ در جامعه، باید در نظر داشت که تکریم معلمان و اساتید، تکریم جامعه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد اضافه کرد: تولید پایدار علم و دانش و آموزش و تربیت نیروی متخصص، لازمه‌ پیشرفت و آبادانی کشورها بوده این مسئولیت سنگین بر دوش معلمان جامعه نهاده شده است. دانشگاه به عنوان اولین حلقه از زنجیره‌ تولید دانش و اساتید به عنوان مجاهدان خط مقدم این زنجیره، سزاوار تکریم و قدردانی هستند.

معظمی گودرزی بیان کرد: معلم آینه دانایی، ترجمان معرفت و نماد تعهد در تاریخ بشریت است. اوست که چگونه اندیشیدن، چگونه انتخاب کردن و چگونه زیستن را می‌آموزد.

وی ادامه داد: معلم بودن، تنها در انحصار معلومات نیست، بلکه افزون بر معلومات و تخصص، باید با هنر آزاد اندیشی عجین شده باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد تصریح کرد: نقش محوری معلّمین و استادان در آگاهی بخشی به جامعه و تعلیم و تربیت نسل جوان، بر کسی پوشیده نیست و مسئولیت سنگین تولید علم و دانش، اندیشه ورزی و تربیت نیروی متخصص برای پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان  بر دوش آنان است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشور نیازمند «سرمایه انسانی آموزش دیده» است
  • ضعف در سرآمدسازی حوزه دینی برای کشور و استان البرز
  • نخبگان و کارآفرینان خارجی جذب مرکز رشد و سرای نوآوری می‌شوند
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • نشست هم اندیشی مدیرکل اتباع استانداری البرز با اساتید دانشگاه های استان
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • پیام تسلیت رییس دانشگاه تهران در پی درگذشت دانشجوی نخبه
  • اساس و توسعه هر کشور، توجه به آموزش و پرورش و تربیت نسل جوان است
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مساله غزه برگزار می شود