Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-03@05:32:25 GMT

صادرات ۴ میلیارد دلاری صنایع کوچک طی ۲ سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۸۰۷۲

صادرات ۴ میلیارد دلاری صنایع کوچک طی ۲ سال گذشته

مصاحب با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال ۸۲۰ واحد تولیدی فعالیت شان را در شهرک‌های صنعتی آغاز کردند، گفت: در ۲ سال گذشته حدود چهار میلیارد دلار صادرات صنایع کوچک کشور بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «اصغر مصاحب» شب گذشته (یکشنبه 20 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به تشریح وضعیت صنایع کوچک و شهرک های صنعتی پرداخت و با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال ۸۲۰ واحد تولیدی فعالیت شان را در شهرک‌های صنعتی آغاز کردند، گفت: اولویت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تثبیت وضع کنونی شهرک های صنعتی است و اکنون وضع شهرک های صنعتی مانند شرایط سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به اینکه تمام ظرفیت خود را باید برای شهرک های تقاضا محور قرار دهیم، گفت: اگر قرار است رونق اقتصادی اتفاق بیفتد باید آنچه که در قانون برای صنایع کوچک مشخص شده است انجام دهیم. در قانون برنامه ششم توسعه تأکید شده است دستگاه های خدمات رسان موظفند آب، برق، گاز و خدمات دیگر را در کارگاه تولیدی به صنعتگر ارائه دهند.

 

وی با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک، توسعه شبکه ای را در سطح این صنایع در دست اقدام دارد، گفت: این شبکه شامل توسعه خوشه های کسب و کار که در یک موقعیت و در یک زمینه فعالند می شود به عنوان نمونه در قم تعداد زیادی واحد مبل سازی داشتیم اما نمی توانستند چوب را خشک و رنگ آمیزی کنند که با ایجاد خوشه مبلمان و هزینه اندکی، دستگاهی را برای خشک کردن چوب ها تهیه کردند و اکنون مشکل این واحدها رفع شده است.

 

مصاحب با اشاره به اینکه تاکنون 97 خوشه ایجاد شده و امسال ایجاد 40 خوشه دیگر نیز در دست اقدام است، گفت: در کل کشور 466 خوشه کسب و کار شناسایی شده اند. در 2 سال گذشته حدود چهار میلیارد دلار صادرات صنایع کوچک کشور بوده است.

 

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با بیان اینکه این سازمان از کنسرسیوم های صادراتی این صنایع حمایت می کنند، گفت: اکنون 68 کنسرسیوم و 62 شرکت ساماندهی صادرات را ثبت کرده ایم.

 

مصاحب با بیان اینکه تسهیلات تبصره 18 که 20 هزار میلیارد تومان در آن دیده شده است، گفت: صندوق توسعه ملی 50 درصد و منابع بانک ها 50 درصد آن را تأمین می کنند، آغاز شده است و شش هزار میلیارد تومان به بانک ها معرفی شده اند.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان صنایع کوچک از نیمه دوم سال گذشته با استفاده از فناوری های جدید سامانه ای را راه اندازی کرده که زنجیره تأمین صنایع کوچک است، افزود: در این سامانه خریدار، تأمین کننده مواد اولیه و تولید کننده حضور دارند.

 

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به حضور صنایع کوچک در فرابورس گفت: فرابورس را نیز در سازمان صنایع کوچک فعال کرده ایم. بیش از 500 واحد تولیدی در شهرک های صنعتی را دانش بنیان کرده ایم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: روز خبرنگار دعای عرفه خطبه نماز جمعه خبرگزاری شبستان خبرنگار اصفهان روزنامه عید قربان مراسم دعای عرفه خبرنگاران سازمان صنایع کوچک صنایع کوچک صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۸۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: این پالایشگاه با جایگزین کردن مکمل‌های سوختی با مکمل‌های طبیعی صرفه‌جویی یک میلیارد دلار را هدف‌گذاری کرده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، حکیم قیم گفت: پالایشگاه آبادان از سال گذشته به دنبال جایگزین کردن مکمل‌های سوختی با طبیعی بود که در همین راستا با یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت تولید سوخت بایو به توافق رسید.

وی افزود: با جایگزینی اتانول با MTBE به عنوان یکی از اوکتان‌افزاها و با به سرانجام رسیدن این طرح، از لحاظ ارزی پالایشگاه آبادان حدود یک میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی خواهد داشت.

قیم گفت: پالایشگاه آبادان اولین شرکت صنعتی کشور درگذر از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی با ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، آب، اقلیم و محیط‌زیست با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد تا در میان شرکت‌های صنعتی و نفتی ایران، پیشگام تغییر رویکرد اقتصادی از اقتصاد خطی به اقتصاد چرخشی باشد.

وی افزود: پالایشگاه آبادان درصدد است انواع پسماند از جمله گازهای ارسالی به مشعل، لجن‌های نفتی، گوگرد، پسماند الکترونیک و باتری مستعمل، کاستیک، پساب صنعتی و پسماندهای عمرانی و ساختمانی را با کمک طرح ملی توسعه فناوری‌های اقتصاد چرخشی و زیست‌محیطی معاونت علمی- فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری بازچرخانی کند.

مدیرعامل پالایشگاه آبادان یکی از این اهداف توسعه و مانع زدایی در طرح‌های زیست‌محیطی با استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان و ابراز امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، اقتصاد چرخشی در پالایشگاه آبادان به‌عنوان اولین شرکت صنعتی در کل کشور محقق شود و زمینه‌ساز گسترش آن میان دیگر بنگاه‌های اقتصادی در سطح کشور باشد.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران است که فرآورده‌هایی همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد و نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین‌های شهرک صنعتی فجر قشم
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • اتمام صددرصدی حدنگاری اراضی شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • واگذاری ۴۵۶۶ سند شهرک‌های صنعتی هرمزگان
  • صرفه‌جویی یک میلیارد دلاری پالایشگاه آبادان
  • صادرات اقلام فروشگاهی به کوبا/ نوسازی ۱۶۰ کارخانه نیشکر در کوبا
  • صادرات ۸۰ میلیون دلاری محصولات تعاونی ها در مازندران
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • ارزآوری ۴۰۰ میلیون دلاری صنایع دستی ایران + فیلم