Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@02:37:54 GMT

قالیباف: مجلس یازدهم باید عصاره فضائل ملت باشد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۸۰۷۹

محمد باقر قالیباف شامگاه یک شنبه در جمع مردم چناران گفت: مجلس باید علاوه بر انقلابی بودن، کارآمد باشد والا به انقلاب آسیب خواهد رساندمردمی بودن بسیار مهم است.

اخبارسیاسی_ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در دوم اسفند سال جاری باید مجلس یازدهم را که عصاره فضائل این ملت است، شکل دهیم و انتخاب مردم می‌تواند آینده این کشور را رقم بزند، مردم این توقع را دارند که نمایندگان مجلس علاوه بر وضع قوانین موجود، پیگیر حل مشکلات مردم حوزه انتخابیه نیز باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی آگاه بودن نماینده از وظایف ملی و بین‌المللی را بسیار مهم و ضروری دانست و اظهار کرد: نمایندگان مجلس آینده باید پیگیر حفظ جایگاه ارزش پول ملی و ارتباط موثر با سایر کشورها در سیاست خارجی باشند. 

وقت آن رسیده جوانان پا به عرصه انتخابات بگذارند

در ادامه این همایش نیز محمد دهقان گفت: روزی که انتخابات دوره اول تمام شد، مردم در مسجد جامع شهر طرقبه جمع شده بودند و به رسم معمول تبریک می‌گفتند؛ آن روز خدمت آن عزیزان گفتم اگر در پایان توانستم حرمت رأی شما را نگه دارم و سالم از میدان بیرون بیام باید به من تبریک بگویید. 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی افزود: در این سال‌ها و در دولت‌های گذشته و دولت فعلی  سعی کردم تفکر انقلابی را نمایندگی کنم.

وی اظهار کرد: در تمام دولت‌ها به‌دنبال همان تفکر انقلابی بودم، در همین دولت آقای روحانی نیز بعضی وقت‌ها بوده برنامه‌های کاری و شخصی را تغییر دادم تا وزرای خوب پیشنهادی آقای روحانی رأی بیاورند.

قالیباف تصریح کرد: پس از چهار دوره حضور در مجلس به این نتیجه رسیدم که وقت آن رسیده نیروهای جوان، خوش فکر و با تفکر انقلابی وارد عرصه انتخابات شوند و با پیشنهاد آقای رئیسی و رأی قاطع نمایندگان، مسؤولیت اینجانب در مجلس تمام شد و انشاءلله بتوانیم در جایگاه جدید خدمت رسان نظام و انقلاب باشیم. 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نمایندگان مجلس انتخابات مسجد جامع مجلس شورای اسلامی دولت انقلاب عضو مجمع تشخیص مصلحت مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس قالیباف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۸۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند

محمدصالح جوکار ،رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با پارس نیوز، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نمایندگان ملت‌اند و باید در دو حوزه قانونگذاری و نظارت به بهترین شکل عمل کنند. در واقع باید قوانینی وضع شود که مستقیما مشکلات و گرفتاری‌های مردم را رفع کند و در حوزه نظارت هم نمایندگان باید بر دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشند که قوانین را به درستی اجرا کنند. برای مثال در حوزه اقتصاد لازم است که همه نمایندگان تمام انرژی‌شان را بر رفع مشکلات معیشتی بگذارند زیرا اکنون بزرگ‌ترین مشکل مردم اقتصاد است

وی افزود: از سوی دیگر نمایندگان باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند تا دولت در مسیر درستی حرکت کند.

رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نکته بعدی آن است که مجلس نباید تک‌بعدی باشد؛ به این معنا که نباید صرفا تمرکزش بر موضوعات فرهنگی یا سیاسی باشد و از اقتصاد غافل شود و البته بالعکس.

 جوکار اضافه کرد: در مجلس یازدهم محاسن زیادی وجود داشت که باید در مجلس دوازدهم این محاسن پررنگ‌تر و تقویت شود؛ از تخصص تا تعهد. نمایندگان ضمن اینکه باید تعهد کامل به نظام و مردم داشته باشند، باید اشراف کاملی به مسائل کلان کشور هم داشته باشند. نگاه مجلس دوازدهم باید کلان‌محور و راهبردی باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکسری از طرح‌های خوب در مجلس یازدهم مطرح شد اما به دلیل کمبود وقت به مجلس دوازدهم می‌رود که به هر حال نمایندگان بعدی باید آنها را به سرانجام برسانند. همچنین لازم است گام‌های مهمی در حوزه‌هایی مانند اشتغال و مسائلی که به طور مستقیم به زندگی مردم مرتبط است، برداشته شود.

دیگر خبرها

  • مجلس بعدی باید ریل‌گذاری درستی برای دولت ایجاد کنند
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • ضرب‌الاجل به پاستور
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • نماینده مجلس : موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • حسینی: نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم در مجموع انقلابی هستند + فیلم