Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-08@17:44:15 GMT

پایان دورجدیدمذاکرات آمریکا-طالبان

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۸۳۷۱

سخنگوی طالبان اعلام کرد هشتمین دور از مذاکرات بر سر پیمانی که به ایالات متحده اجازه می‌دهد به طولانی‌ترین جنگش خاتمه داده و نیروهایش را از افغانستان خارج کند، امروز (دوشنبه) به پایان رسید و طرفین درباره گام‌های آتی با رهبرانشان رایزنی خواهند کرد. ناطقان: به نقل از خبرگزاری رویترز، این مذاکرات که از اواخر سال گذشته میان طالبان و مقام‌های آمریکایی در قطر برگزار می‌شود، امیدها برای حصول معاهده‌ای که نیروهایی آمریکایی در ازای وعده طالبان مبنی بر اینکه شبه‌نظامیان از افغانستان به عنوان پایگاهی برای توطئه حملات خارجی استفاده نکند، افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفت تازه‌ترین دور مذاکرات که به گفته یک مقام آمریکایی حاوی جزئیات فنی و اجرای مکانیسم‌های یک معاهده است، صبح امروز به پایان رسید. سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای گفت: این گفت‌وگوها مفصل و سودمند بود و طرفین تصمیم گرفتند تا با رهبران و مقام‌های ارشدشان برای گام‌های آتی رایزنی کنند.  

مقام‌های آمریکایی هنوز اظهارنظری نکرده‌اند اما زلمای خلیل‌زاد،‌ مذاکره‌کننده ارشد آمریکا یکشنبه گفته بود کار با جدیت "در راستای یک توافق صلح پایدار و شرافتمندانه و یک افغانستان بااقتدار که هیچگونه تهدیدی برای دیگر کشورها نداشته باشد" دنبال می‌شود.  

انتظار می‌رود این معاهده شامل تعهد طالبان به برگزاری مذاکرات تقسیم قدرت با دولت تحت حمایت آمریکا باشد اما انتظار نمی‌رود شامل آتش‌بس طالبان با دولت شود و همین این نگرانی را ایجاد می‌کند که شبه‌نظامیان پس از خروج نظامیان آمریکایی به مبارزه ادامه می‌دهند. منبع: ایسنا برچسب ها: دور جدید ، مذاکرات ، آمریکا ، طالبان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: دور جدید مذاکرات آمریکا طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مذاکرات: بایرن گزینه عجیبش را کنار گذاشت

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ طی دو ماه و نیم گذشته به دنبال جانشین توماس توخل بوده. بعد از پایان شانس قهرمانی در بوندس‌لیگا، باشگاه تصمیم گرفته توخل در پایان فصل به همکاری‌اش با باوارایی‌ها پایان بدهد.

بایرن در این مدت به سراغ گزینه‌های متعددی رفته است. ابتدا ژابی آلونسو پیشنهاد آن‌ها را رد کرد و تایید کرد با بایرلورکوزن ادامه می‌دهد. سپس به سراغ یولیان ناگلزمان و رالف رانگنیک رفتند که هر دوی آن‌ها این پیشنهاد همکاری را رد کردند.

آخرین گزینه بایرن که نامش در رسانه‌ها فاش شد، اریک تن هاخ از منچستریونایتد بود که سابقه مربیگری در تیم بایرن مونیخ 2 را داشت. تن هاخ نتایج مناسبی در یونایتد کسب نکرده و احتمال جدایی او از این باشگاه انگلیسی در پایان فصل وجود دارد.

در آخرین به روز رسانی درباره شرایط مذاکره با تن هاخ، کریستین فالک، خبرنگار بیلد، تایید کرد که این مربی هلندی دیگر در میان گزینه‌های بایرن حضور ندارد.

فالک نوشت:"اریک تن هاخ دیگر گزینه‌ای برای جانشینی توماس توخل در بایرن نیست. مذاکراتی بین مکس ابرل و ایجنت او برگزار انجام شد. این گفتگوها ادامه نخواهد داشت."

فعلا گزینه جدی بایرن مشخص نیست و برخی گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که شاید این باشگاه به سراغ هانسی فلیک برود که سابقه کسب شش‌گانه را با این باشگاه دارد.

دیگر خبرها

  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره جنگ غزه در دیدار مقام آمریکایی
  • ادعای مقام آمریکایی درباره توقف ارسال محموله مهمات به تل‌آویو
  • آمریکا: تسلط اسرائیل بر گذرگاه رفح، عبور از خط قرمز نیست
  • کارشناس آمریکایی:‌ غرب باید با روسیه مذاکره کند
  • پایان مذاکرات: بایرن گزینه عجیبش را کنار گذاشت
  • نتانیاهو کار مذاکرات با حماس را پیچیده کرد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • حضور پلیس، نتوانست به تظاهرات دانشجویان پایان دهد
  • پایان مذاکرات آتش‌بس در غزه