Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@10:26:44 GMT

ابوترابی فرد: سپاه پاسداران ابهت آمریکا را فروریخته

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۸۷۰۵

امام جمعه موقت تهران گفت: سپاه پاسداران پهپاد رادارگریز آمریکا سرنگون نکرد بلکه شخصیت پوشالی آمریکا را مورد هدف قرار داد و ابهت آمریکا را فروریخت.

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، حجت الاسلام ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عید قربان که صبح امروز(دوشنبه) در مصلی تهران برگزار شد، با اشاره به سالروز ورود آزادگان به میهن گفت: یکی از مهمترین دستورالعمل های سید آزادگان این بود که می‌گفت، برادران هم بند! نباید یک نفر از ما در این اسارت جا بماند، همه با هم باید استقامت و ایستادگی کنیم و برای ملت ایران، امام و رهبر معظم انقلاب پیام‌آور عزت باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهم اظهارات امام جمعه موقت تهران را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها می خوانید:

*همه آزادگان در دوران اسارت با عزت ایستادند و از انقلاب دفاع کردند. در طول سالیان پررنج و پر شکنجه سیاه اسارت حتی یکبار پیام نداند که ما خسته شده ایم. پیام آنها برای رزمندگان و مسئولین این بود که ما ایستادیم و ما مردان استقامت هستیم.

* یکی از درس‌های مدرسه حضرت ابراهیم مبارزه با استکبار است، قدرت‌های جهانی چه شأنی دارند که ملت ها را مقهور کرده اند؟ اروپا و انگلیس باید از ملت ایران درس بیاموزند و از شخصیت خودشان در برابر آمریکا دفاع کنند. ملت ایران و جبهه مقاومت چه درس زیبایی از مدرسه ابراهیم آموخته‌اند.

* امام خمینی(ره) به ما درس قدرت آموخت و دنیای اسلام را در برابر استکبار به جبهه قدرت تبدیل کرد.

* اقتدار ملت ایران در این هفته‌های اخیر به نمایش گذاشته شد، سپاه پاسداران پهپاد آمریکا سرنگون نکرد بلکه شخصیت پوشالی آمریکا را مورد هدف قرار داد و ابهت آمریکا را فروریخت.

* رژیم صهیونیستی، آل سعود و رژیم آل خلیفه بر سر نیزه نشسته‌اند و قطعا محکوم به شکست و نابودی هستند.

* حضرت ابراهیم از انبیای بزرگ الهی است و اسحاق و یعقوب پیامبران برگزیده هستند که خداوند آن‌ها را از بین قاطبه انسان‌ها برگزید. این گزینش الهی است، که بر اساس ملاک صورت می‌گیرد. شخصیت‌هایی که قرآن کریم آن‌ها را صاحبان قدرت و منزلت می‌داند. این اشخاص دارای مبانی اعتقادی مستحکم، دارای اصول و ارزش‌های اخلاقی و آراسته به عمل صالح هستند.

* اقتدا به حضرت ابراهیم(ع) یعنی آراسته شدن به عمل دارای علم و معرفت و ایمان؛ این عمل‌ها انسان‌ساز است. تقوا عبارت است از ایمان و عمل و صالح و آراستگی به بصیرت و عمل برآمده از علم. خداوند به انسان‌هایی که آراسته به عمل صالح و دانش و ایمان هستند پاداش و جایزه‌ای ویژه مرحمت می‌کند و آن جایزه این است که این انسان‌ها همواره یاد قیامت هستند. یکی از والاترین ثمرات عمل صالح توجه کامل به عالم آخرت است، این باعث می‌شود انسان نگاه بلندمدت به دست بیاورد و در ادامه با نگاه به سعادت ابدی حرکت می‌کند و فقط جلوی پای خود را نمی‌بیند.

* علامه طباطبایی در دستورالعملی که به یک دانشجوی خود می‌نویسد می‌گوید هر تصمیمی که می‌خواهی اتخاذ کنی آیا برای آخرتت مفید است؟

* امام(ره) سال‌ها قبل از پیروزی انقلاب در نجف اشرف در پاسخ به پیام تسلیت اتحادیه اسلامی آمریکا و اروپا در پی شهادت دکتر شریعتی نامه‌ای مرقون داشتند و گفتند من که زندگی‌ام به اسلام خدمتی نکرد امیدوارم مرگم موجب خدمتی شود. امام خمینی در اندیشه خوب مردن است. تمام تفکر امام(ره) معطوف به آن بود که مرگ زیبایی داشته باشد چراکه او مجاهد فی سبیل الله است.

* دعاهایی که در قنوت‌های نماز عید قربان گفته شد باید به آن توجه شود. خداوندا جامعه ما را در تمام امور خیر که پیامبر و اهل بیت او را وارد کردی وارد کن. یعنی من گام را در جای پای آن‌ها بگذارم. ملت اسلام شما باید گام‌های خود را در جاهایی بگذارید که ابراهیم(ع) گذاشت. قرآن می‌فرماید ملائکه نازل شدند و اعلام کردند ما پیام‌آور عذاب برای قوم لوط هستیم. ابراهیم مفاسد آنها را خوب می‌شناسد اما وقتی پیام را دریافت می‌کند، ابراهیم با خداوند و ملائکه بحث و درخواست می‌کند که عذاب را نازل نکنید.

* انبیای الهی دغدغه گنه‌کاران و اهل معصیت را دارند و برای این اهل معصیت نگران هستند. خداوند را ببینید چگونه از ابراهیم تجلیل می‌کند. ابراهیم اولا باگذشت بود. آیا ما در جامعه خود به این خصیصه آراسته هستیم. آیا برای آنان که احساس می‌کنند در مسیر حق گام بر نمی‌دارند بحث می‌کنیم یا از آن‌ها فاصله می‌گیریم.

* شما اهل نماز جمعه و جماعت شما باید بیش از دیگران دغدغه داشته باشید. یکی از مهمترین دستورالعمل‌های سید آزادگان که خیل عظیم آزادگان با همه وجود در این راه قدم برداشتند این بود که خطاب به برادران هم بند خود عرض می‌کرد نباید یک نفر از ما در این اسارت جا بماند. همه با هم باید استقامت و ایستادگی کنیم و همه با هم باید برای ملت ایران، نیروهای مسلح و رهبری پیام‌آور عزت باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ابوترابی فرد عید قربان نماز عید سپاه آمریکا عید قربان دعای عرفه درگیری محمودآباد صحرای عرفات معامله قرن منصور هادی حجت الله علم الهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی

فرمانده کل سپاه: رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، سرلشگر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرا رسیدن روز بسیج سازندگی،‌ پیامی صادر کرد.

متن پیام سرلشکر سلامی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم کار جهادی به معنای کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده هرچه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است مقام معظم رهبری (مدظله العالی)۱۷ اردیبهشت ماه در تقویم تاریخی میهن اسلامی مزین به نام " بسیج سازندگی" از نهادهای روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی است؛ امروز بسیج سازندگی ارائه تعریف نوینی از مدیریت جهادی در عرصه‌های خدمت خالصانه و بی منّ و اذی در پرتو ولایتمداری در مسیر تابناک آرمان‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.بسیج سازندگی طی سال‌های فعالیت خود با اتکا به انگیزه و همت والای جوانان مومن و انقلابی و ورود به میدان‌های سازندگی ،خدمت رسانی و محرومیت زدایی و دیگر عرصه‌های مختلف نیاز کشور به ویژه عمرانی، آبرسانی، نهضت کمک‌های مومنانه، اقتصاد مقاومتی و نهضت مسکن محرومان و شتافتن به کمک مردم در بلایای طبیعی، به شایستگی از توانمندی‌های شگفت آور و غیر قابل انکار خود برای آبادانی ایران عزیز رونمایی کرد و با ترسیم نقش موثر پویا و حیاتبخش تجربه گرانبها و الهام بخشی فراروی علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی فراتر از جغرافیای این سرزمین گشود.حضور مجاهدانه و هوشمندانه در صحنه‌های پرمسئوولیت خدمت رسانی و مردم یاری با نصب العین قرار دادن منویات و رهنمودهای حکیمانه رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) از شاخصه‌های برجسته ی " سازمان بسیج سازندگی" است که موجبات گسترش فرهنگ و تفکر ناب جهادی بعنوان یادگار ارزشمند حضرت امام خمینی (ره ) را بین جوانان ایران اسلامی رقم زده است.اینک در گام دوم انقلاب اسلامی که تجلی عزت مداری، اقتدار ، پیشرفت و شکوه ایران عزیز در مسیر تمدن سازی و درک عصر ظهور است، باور داریم رفع محرومیت تنها با اتکال به خداوند متعال و برخورداری از تفکر و روحیه جهادی و عمل انقلابی و اعتماد به نیروی انسانی مخلص و شیفته خدمت و فداکاری امکان‌پذیر خواهد بود.اینجانب سالروز تشکیل بسیج سازندگی را به مسئولین ارجمند و یکایک جهادگران خدوم این نهاد مقدس تبریک می‌گویم و امیدوارم حرکت متعهدانه و مخلصانه جهادگران ولایی و انقلابی تحت تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) و آموزه‌های تاریخی انقلاب، در راستای جلب رضای پروردگار و خرسندی رهبر عزیز و جانباز انقلاب و آرامش بخشی به ملت شریف ایران، شکوهمندانه و پرفروغ تر از گذشته تداوم یابد.سرلشکر پاسدار حسین سلامیفرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سپاه پاسداران درباره شهدای حمله تروریستی اسرائیل
  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • جزئیات دستگیری اعضای چند تیم تروریستی توسط اطلاعات سپاه
  • متلاشی شدن چند تیم تروریستی در استان کرمان طی سال گذشته
  • تیم‌های تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان(عج)
  • دستگیری اعضای چند تیم تروریستی در کرمان توسط سربازان گمنام امام‌زمان(عج)
  • این ناو سپاه پاسداران وارد نیمکره جنوبی زمین شد /ناو اقیانوس پیما مجهز به موشک بالستیک است
  • چندین تیم تروریستی زیر ضربه سربازان گمنام امام زمان (عج)
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • همه آن چیزی که باید از ناو شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه پاسداران بدانیم+ عکس