Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@21:38:22 GMT

سفر بولتون به لندن با هدف تحریک انگلیس علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۸۹۴۳

سفر بولتون به لندن با هدف تحریک انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه برای دیداری دو روزه وارد لندن شد و انتظار می‌رود یکی از محورهای رایزنی‌های او با مقام‌های انگلیس، ترغیب این کشور به اتخاذ موضع سخت‌تر در قبال ایران باشد.

رویترز در گزارشی در این باره می‌نویسد در شرایطی که بریتانیا برای ترک اتحادیه اروپا در پایان اکتبر امسال آماده می‌شود، بسیاری از دیپلمات‌ها انتظار دارند که به طور فزاینده به آمریکا متکی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون رایزنی‌های دو روزه بولتون در لندن که از جمله بر موضوع برگزیت تمرکز خواهد داشت، بازتاب تلاش‌های دولت ترامپ برای تحکیم روابط با دولت انگلیس به رهبری بوریس جانسون است.

در این میان رویترز می‌نویسد انتظار می‌رود جان بولتون در این رایزنی‌ها مقام‌های بریتانیایی را به همسویی بیشتر با سیاست‌های واشنگتن در قبال تهران ترغیب کند.

یک مقام ارشد در دولت آمریکا به این خبرگزاری گفته است که بولتون در این گفتگوها استدلال خواهد کرد که موضع احتمالی لندن در اعلام پایان گرفتن برجام، به اضافه کردن فشار بر ایران کمک خواهد کرد. گرچه این مقام آمریکا اضافه کرده که انتظار نمی‌رود چنین تصمیمی به زودی اتخاذ شود.

انگلیس که یکی از سه قدرت اروپایی دخیلی در گفتگوهای هسته‌ای منجر به برجام است، تا اینجا از موضوع اتحادیه اروپا در پشتیبانی از برجام حمایت کرده، اما توقیف یک نفتکش این کشور در تنگه هرمز، فشارها را بر دولت بریتانیا برای اتخاذ موضعی سخت‌تر در قبال ایران افزایش داده است.

پیش از این اقدام ایران، نیروی دریایی انگلیس یک نفتکش ایرانی را در آب‌های جبل‌الطارق به ظن نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا و قاچاق سوخت به سوریه توقیف کرد، و بعدتر هم بریتانیا به طرح تأمین امنیت دریایی در خلیج فارس که به ابتکار آمریکا و با هدف حفاظت از کشتی‌های تجاری پایه‌گذاری شده، پیوست.

تشدید فشار بر شرکت ارتباطات دوربرد هوآوی چین که آمریکا فن‌آوری 5G آن را از جمله مخاطرات امنیت ملی می‌داند، محوری دیگر است که قرار است در گفتگوهای مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ در لندن بر آن تأکید شود.

جان بولتون که هفته گذشته در واشنگتن با «دومینیک راب» وزیر خارجه بریتانیا دیدار داشت، قرار است امروز دوشنبه با مشاور سیاست‌گذاری و مشاور ارشد راهبردی نخست‌وزیر انگلیس دیدار کند.

او روز سه‌شنبه هم با سه وزیر کلیدی دیگر در کابینه بوریس جانسون به گفتگو خواهد نشست؛ «لیز تراس» وزیر تجارت بین‌الملل، «بن والاس» وزیر جدید دفاع و «استیو بارکلی» وزیر خروج از اتحادیه اروپا.

از زمان انتخاب بوریس جانسون به نخست‌وزیری، او و دونالد ترامپ گفتگوهایی تلفنی داشته‌اند، اما نخستین دیدار این دو به عنوان رهبران دو کشور در اوائل شهریورماه در قالب نشست سران گروه هفت در فرانسه صورت خواهد گرفت.

کد خبر 4690610 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: جان بولتون ایالات متحده آمریکا انگلیس ایران ایالات متحده آمریکا رژیم صهیونیستی فلسطین سوریه عراق ایران دونالد ترامپ روسیه جنگ 2015 یمن عربستان سعودی ترکیه افغانستان خلیج فارس کشمیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۸۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند

به گزارش صدای ایران،ایسنا، دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بار‌ها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بار‌ها اعلام کرده نیرو‌های مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشور‌های خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند، زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشور‌های منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آنها شده تصمیم‌گیری کنند.

دیگر خبرها

  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا، انگلیس و کانادا
  • کنعانی تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد