Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:23:18 GMT

اجرای روش های نوین کاشت گل نرگس در خوسف

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۸۹۹۵

اجرای روش های نوین کاشت گل نرگس در خوسف

محمد شفیعی در حاشیه دیدار با مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی استان در گفتگو با مهر اظهار داشت: شهرستان خوسف با داشتن ۲۴ هکتار اراضی زیر کشت گل نرگس در استان خراسان جنوبی دارای رتبه اول و در کشور از نظر وسعت سطح زیر کشت دارای رتبه پنجم است.  

وی ادامه داد: در سه سال گذشته دو جشن برداشت این محصول برگزار شده که در زمینه برندسازی و معرفی این محصول استراتژیک استان نقش اساسی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خوسف گفت: طی سال گذشته از محل تفاهم نامه همکاری مشترک با صندوق کارآفرینی امید استان مبلغ هفت میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه جهت کشت و توسعه گل نرگس در شهرستان اختصاص یافت.

شفیعی ادامه داد: با توجه وضعیت اقلیمی شهرستان یکی از مرغوبترین گل های نرگس کشور در این شهرستان تولید می شود.

وی بیان داشت: برای توسعه کشت گل نرگس در شهرستان اقدامات خوبی از جمله افزایش حق برداشت آب از چاه‌های کشاورزی نرگس کاران، تشکیل شرکت تعاونی نرگس کاران، دریافت تسهیلات جهت فرآوری گل نرگس توسط شهرداری برند سازی و معرفی این محصول انجام شده است.

فرماندار خوسف ادامه داد: خوشبختانه با معرفی این محصول در استان در سال گذشته کشاورزان در بحث فروش گل نرگس مشکل خاصی نداشتند و تقاضا بیش از میران تولید در سطح شهرستان بود.

شفیعی با اشاره به اینکه عناب و گل نرگس دو محصول استراتژیک شهرستان است، افزود: تاکنون در زمینه تحقیقات علمی این دو محصول اقدامات خوبی آغاز شده است.

وی ادامه داد: در محصول عناب نیز که شهرستان خوسف از نظر وسعت سطح زیرکشت عناب در استان رتبه اول را دارد مجموعه جهاد دانشگاهی استان در دهکده گیاهان داروئی که در ورودی شهرستان خوسف واقع است کارهای بسیار ارزشمندی انجام داده است.

فرماندار خوسف با بیان اینکه برای نخستین بار سال گذشته جشن شکرگذاری براشت عناب در روستای سیوجان برگزار شد که نتایج خوبی برای این محصول داشت، بیان کرد: در سال جاری نیز جهاد دانشگاهی نسبت به برگزاری همایش ملی عناب در شهریورماه اقدام کرده که ارزشمند می باشد.

شفیعی اضافه کرد: همچنین برای انجام کارهای تحقیقاتی در زمینه گل نرگس هماهنگی های بسیار خوبی با مرکز تحقیقات کشاورزی استان انجام شده است.

وی عنوان داشت: مزرعه نمونه کاشت گل نرگس در زمینی حداقل به میزان دو هکتار با همکاری اتحادیه نرگس کاران شهرستان و مرکز تحقیقات در سال جاری کشت خواهد شد.

فرماندار خوسف ادامه داد: در این مزرعه الگویی روش های نوین کاشت گل نرگس، ایجاد نمونه پرمحصول تر و همچنین سایر کارهای تحقیقاتی در زمینه کاشت، داشت و براشت گل نرگس صورت خواهد پذیرفت.

شفیعی اظهار امیدواری کرد: با انجام این کارهای علمی بتوانیم با انجام اینگونه اقدامات در زمینه افزایش  درآمد ۱۲۰ خانواری که در شهرستان به امر کاشت گل نرگس مشغول هستند و سایر کشاورزانی که در زمینه گل نرگس ورود پیدا خواهند کرد، تحول ایجاد کنیم.

کد خبر 4690599

منبع: مهر

کلیدواژه: فرمانداری خوسف محمد شفیعی گل نرگس روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی آتش سوزی ایلام خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • دستگاه های اجرایی شهرستان گناوه در اجرای طرح «نور» همکاری کنند
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای طرح سرشاخه کاری درختان گردو در زارچ
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • آمادگی شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • بلاتکلیفی ۶۰۰ متقاضی اهل خوسف برای واگذاری زمین
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴