Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- امام جمعه موقت تهران: هم اکنون رژیم صهیونیستی و آل سعود روی سرنیزه نشسته اند و محکوم به نابودی هستند.
به گزارش خبرگزاری آریا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد در خطبه دوم نماز عید قربان، گام برداشتن در راه حضرت ابراهیم و آراستگی به تقوا را توصیه کرد.
وی با اشاره به قنوت نماز عید قربان که 9 بار تکرار شده است، گفت: قنوت نماز عید قربان نقشه راه است و باید به مضامین بلند آن توجه کنیم، نخست آنکه مردم باید به این نکته توجه کنند که انبیای الهی قلب مهربانی دارند و همواره دغدغه گنهکاران و اهل معصیت را داشتند و نگران آن‌ها بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه روز عید سعید قربان روز تجدید بیعت با پیامبران است، افزود: نزدیک روز آزادی آزادگان عزیز هستیم، این آزادگان همواره به ما درس ایستادگی آموختند و همه با هم باید برای ملت ایران، نیرو‌های مسلح و امام خامنه‌ای پیام آور قدرت و عزت باشیم، زیرا آزدگان عزیز در طول سالیان پررنج و سیاه اسارت حتی یکبار هم به امام خمینی (ره) پیام ندادند که ما خسته شده ایم و همواره پیام ایستادگی برای مردم داده اند.
خطیب نماز عید قربان با بیان اینکه مبارزه با شرک، کفر و استکبار پیام دیگر مدرسه حضرت ابراهیم است، گفت: اروپا تسلیم نظام سلطه آمریکاست، اما ملت ایران از حضرت ابراهیم درس مقاومت آموخته است.
وی تأکید کرد: ملت اسلام، مردم عراق، رزمندگان سوریه، دلیر مردان لبنان، حزب الله مقاوم و دلیر مردان یمن همگی در راه ابراهیم خلیل الرحمان گام برداشته اند و اقتدار ملت ایران در این چند هفته اخیر به نمایش گذاشته شد و شخصیت‌های پوشالی آمریکا را هدف قرار داد و ابهت آمریکا را فرو ریخت.
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: این کشتی انگلیسی نبود، این بریتانیای کبیر بود که در برابر قدرت ایران احساس ضعف کرد.
وی افزود: ما در سالگرد پیروزی قهرمانان لبنان در جنگ 33 روزه قرار داریم و رئیس جمهور لبنان در سالگرد جشن آزادی سرزمین‌های لبنان، از صبر و ایستادگی مردم جنوب لبنان قدردانی و به این مطلب اشاره کرد که سفاکان رژیم صهیونیستی این را بدانند اگر در مسجدالاقصی بر خواهران و برادران یورش بردند نمی‌توانند روی سرنیزه بنشینند و رژیم صهیونیستی و آل سعود هم اکنون روی سرنیزه نشسته اند و محکوم به نابودی هستند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به وضع کشمیر اشاره کرد و از دولتمردان شبه قاره هند خواست، عقلانیت و مدیریت مبتنی بر اخلاق را عامل اصلی حفظ وحدت کشور قرار دهند، زیرا ملت کشمیر جزئی از اسلام است و هر برخورد غیرقابل دفاع و غیر اصولی با این ملت برخورد با امت اسلام است، زیرا تنها دغدغه ما حفظ آرامش و وحدت است.

راه شهدای تاریخ راه ابراهیم است
خطیب نماز عید قربان گفت: ­­راه ابراهیم عمل صالح مبتنی بر دانش و توجه به عالم آخرت است که راه رسیدن به آخرین مراتب اخلاص­ است و این راه همه شهدای تاریخ است.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد در خصوص شخصیت حضرت ابراهیم خلیل الرحمان افزود: از آموزه‌های حیات بخش قرآن می‌آموزیم، حضرت ابراهیم (ع) از انبیاء بزرگ الهی بود که از بین قاطبه انسان‌ها توسط خدا برگزیده شد، این انتخاب براساس ملاک است؛ ملاکی که خدا آن شاخصه‌ها را در وجود بندگان خویش قرار داده است.
وی گفت: شخصیت‌هایی که قرآن آن‌ها را صاحبان قدرت و منزلت می‌داند در سایه عمل صالح به یک شخصیت مقتدر و قدرتمند تبدیل شده اند.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: افرادی که دارای مبانی اعتقادی مستحکم، اصول و ارزش‌های ثابت هستند، شخصیت‌هایی که قدرت خود را از بینش و­ شناخت خود دارند، عمل آن‌ها مبتنی بر دانش است.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به بندگان برگزیده خدا گفت: آن‌ها شخصیت‌هایی هستند که در سایه علم، بصیرت­ و دانش رشد کرده اند و تصمیمات آن‌ها مبتنی بر دانش است­، آراسته شدن به عمل و ایمان و معرفت انسان ساز است.
خطیب نماز عید قربان افزود: تقوا که آموزه‌های قرآن بر آن توصیه‌های فراوان دارد، عبارت است از ایمان و عمل صالح، آراستگی به بینش، معرفت، بصیرت و عمل برآمده از علم.
وی گفت: خدای متعال به انسان‌هایی که آراسته به عمل صالح و ایمان هستند یک پاداش ویژه‌ای مرحمت می‌کند و آن جایزه آن است که این انسان‌ها همیشه یاد قیامت هستند، یکی از والاترین آثار و ثمرات ایمان و عمل صالح توجه کامل به عالم آخرت است.
خطیب نماز عید قربان افزود: اثر توجه به آخرت آن است که انسان نگاه بلند دارد و با آرمان‌های بلند قدم برمی دارد، فقط جلوی پای خویش را نمی‌بیند، اهل ایمان، عالم آخرت را می‌بیند و با این نگاه قدم برمی دارد.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد با اشاره به دستورالعمل علامه طباطبایی به یکی از شاگردانش گفت: هر قدمی می‌خواهی برداری نگاه کن آیا برای آخرتت مفید است، آن قدم را بردار، اگر ثمربخش نیست، قدمت را متوقف کن.
خطیب نماز عید قربان با اشاره به­ پیام تسلیت اتحادیه انجمن اسلامی آمریکا و اروپا به مناسبت درگذشت دکتر علی شریعتی به امام خمینی (ره) گفت: امام در پاسخ نامه‌ای مرقوم داشتند «من که زندگیم به اسلام خدمتی نکرد، امیدوارم مرگم موجب خدمتی بشود».
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: یعنی مردم، امام در اندیشه خوب مردن است تمام تفکر امام معطوف به آن است که مرگ زیبایی داشته باشد، انسانی که این تفکر ­را داشته باشد مجاهد فی سبیل الله است، زیرا خوفی ندارد و «با دلی آرام، قلبی مطمئن و روحی شاد به فضل خدای متعال از خدمت شما خواهران و برادران مرخص می‌شوم» سال هاست که امام مرخص شده است.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد گفت: راه ابراهیم، عمل صالح مبتنی بر دانش و توجه به عالم آخرت است که آن رسیدن به آخرین مراتب اخلاص­ است که این راه همه شهدای تاریخ است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی آل سعود نابودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۹۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)

به‌ مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت رئیس مکتب تشیّع، مراسم سوگواری در سوّمین حرم اهل ‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسم عزاداری و سوگواری در روزهای پنجشنبه و جمعه سیزدهم و چهاردهم اردیبهش، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر شاهچراغ (ع)، سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار می‌شود.

در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام به ایراد سخن خواهد پرداخت و حاج‌مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

همچنین روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت هم‌زمان با سالروز شهادت شیخ‌الائمه، امام جعفر صادق (ع)، ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع)، از ساعت ۹ صبح در قالب دسته‌جات عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت می‌کنند و از ساعت ۱۱ نیز در شبستان امام خمینی (قدس سره)، حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق سخنرانی و سیدحسین فتح اللهی، مرثیه‌سرایی خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، در ظهر شهادت و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، حاج علی اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

کد خبر 749730

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه در همه شهر‌های گیلان
  • گریه تلخ پیرمرد پس از نابودی زندگی‌اش در آتش سوزی امامزاده ابراهیم
  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • بازی آمریکا با کارت «صلح ابراهیم»
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • تجمع دانشجویان شریف در حمایت از خیزش دانشجویان در جهان
  • کابینه نتانیاهو هزینه زیادی را به ما تحمیل کرد/ طبقه متوسط در حال نابودی
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا