Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه طرح تشدید نظارت بر کشتارگاه‌ها و کشتار قربانی در استان مرکزی اجرا شد از فعالیت ۴۴  اکیپ ثابت و سیار در سطح استان مرکزی خبر داد. ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

محسن شانقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره با اقدامات مراقبتی ویژه عید قربان اظهار داشت: در راستای ارتقاء سطح سلامت عمومی و جلوگیری از شیوع بیماری‌های دام به انسان در روز عید قربان 44  اکیپ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی به همراه ناظرین ذبح شرعی در مکان های مجاز عرضه دام زنده و ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در سطح استان مرکزی مستقر می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به‌منظور اعمال اقدامات بازرسان و کنترل نظارت بهداشتی بر روند ذبح شرعی قربانیان در روز عید قربان ناظرین ذبح شرعی از ساعت 7 صبح تا 13 فعالیت خود را در محل کشتارگاه‌های دام استان مرکزی آغاز و خدمات لازمه را ارائه می‌دهند.

خرید و ذبح قربانی خارج از کشتارگاه ممنوع است/ هشدار درباره بیماری تب کریمهمشارکت مردم در طرح "نذر قربانی" با هر مبلغی امکان‌پذیر است

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی تصریح کرد: بازرسان بهداشتی و ناظرین ذبح شرعی در قالب 44  اکیپ ثابت و سیار شاکله از 71 نفر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی از ساعت 7 صبح فردا فعالیت خود را آغاز می‌کنند و کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی در مرکز استان مرکزی و شهرستان‌های تابعه با اولویت کشتار دام‌های قربانی در کشتارگاه‌های دام و مکان‌های از پیش تعیین شده اعمال می‌شود، همچنین تمامی خدمات این گروه‌ها اعم از خدمات بهداشتی و شرعی به صورت رایگان به متقاضیان ارائه داده می‌شود.

شانقی ادامه داد: اکیپ‌های ثابت نظارت شرعی در میادین دام، کشتارگاه‌ها و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها استقرار می‌یایند و اکیپ‌های سیار تعیین شده نیز به نقاط مختلف سرکشی می‌کنند.

وی عنوان کرد: با درنظر داشتن احتمالات انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو یا (CCHF )  از دام به انسان و ابتلای مصرف‌کنندگان از طریق مصرف گوشت توصیه می‌شود قبل از مصرف گوشت دام‌های قربانی گوشت مصرفی را حداقل به مدت 24 ساعت در دمای 0 تا4 درجه سانتیگراد نگهداری کنند.‌

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: به عموم شهروندان استان مرکزی توصیه می‌کنیم که از کشتار دام‌های دارای نشانه‌های درمانگاهی غیر طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی، قارچی و حتی تب‌دار هستند خودداری کنند.

شانقی بیان کرد: سامانه اطلاع رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی با شماه تماس 1512 صبح روز فردا پاسخگوی سوالات عموم مردم درخصوص اطلاعات مربوط به ذبح دام است، همچنین علاوه بر این سامانه شبکه دامپزشکی شهرستان‌ها نیز پاسخگوی تماس هم‌استانی‌ها در تمامی نقاط هستند. 

انتهای پیام/ن

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۹۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد

یونس احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سال گذشته محصولات مختلفی از جمله انواع گوشت قرمز، گوشت مرغ، خوراک ماهی و دنبه گوسفندی در مجموع به وزن یک هزار و ۷۷۹ تن و ۱۵ هزار قطعه ماهی زینتی به کشور عراق تحت نظارت کارشناسان قرنطینه دامی مستقر در مرز بین اللملی شهید سلیمانی مهران به کشور عراق صادر شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون مقدار ۷۲۵ تن تخم مرغ خوراکی و ۲هزار قطعه ماهی زینتی تحت نظارت واحد قرنطینه دامپزشکی به کشور عراق صادر گردیده است.

وی اظهار کرد: لازم به توضیح است صادرات هر گونه محصولات و فرآورده های دامی منوط به اخذ گواهی بهداشتی قرنطینه ای دامپزشکی از استان های مبدا است.

وی افزود: کارشناسان دامپزشکی مسئولیتی در قبال صادرات محموله های بدون مجوز بهداشتی ندارند.

کد خبر 6093356

دیگر خبرها

  • شناسایی و توقیف یک زنجیره توزیع تخم مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • توقیف محموله بزرگ تخم‌مرغ غیربهداشتی در مازندران
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • ۵۱۰ کارتن غیرمجاز تخم مرغ در مازندران کشف شد
  • فعالیت یک کشتارگاه طیور متخلف در ری متوقف شد
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • رفع یک مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن
  • رفع مشکل حوزه دامپزشکی پس از نیم قرن