Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@19:33:50 GMT

تلاش برای آزادسازی دو سرباز میرجاوه

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۹۳۴۰

صراط:

موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی جلوگیری از قاچاق سوخت در این استان مرزی، گفت: برای جلوگیری از قاچاق سوخت، طرحی برای ساماندهی بحث معادلات مرزی تعیین کردیم که تأمین منافع دو دولت و ملت همسایه را در نظر بگیرد؛ چرا که اگر قرار باشد اجرای طرح‌ مرزها بین دو کشور منافع دو دولت را نبیند و تنها ملت را مد نظر قرار بدهد، موجب آسیب‌ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موهبتی ادامه داد: کسی نمی‌تواند قاچاق سوخت را در مرز‌ها انکار کند، اما اگر بنا باشد که این مشکل حل شود، باید امر به معروف و نهی از منکر انجام شود نه نهی از منکر و امر به معروف؛ اگر بخواهیم جلوی قاچاق سوخت را بگیریم باید راه‌‌های تردد را مشخص کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه افزود: طرحی که در ستاد قاچاق کالا و ارز کشور به منظور جلوگیری از قاچاق سوخت تصویب شده، می‌تواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف کند. وقتی قاچاق کالا انجام می‌شود افرادی در گروه‌های معاند رفت و آمد کرده و منافعی را برای خود تأمین می‌کنند که امنیت مرز و کشور را به خطر می‌اندازد، اما وقتی افراد شناسنامه دار با شرایط خاص از معابر مشخص رفت و آمد کنند، می‌توان در سایر نقاط کشور هم به راحتی با قاچاق کالا برخورد کرد.

او درباره وضعیت امنیت مرزی این استان، گفت: هنوز در بخش انسداد راه‌های مرزی در بخشی از مرز‌های استان سیستان و بلوچستان خلاء‌هایی وجود دارد که با موافقت مقام معظم رهبری حدود ۱۰۰ میلیون دلار برای رفع این انسداد‌ها در نظر گرفته شده است؛ همچنین ستاد نیرو‌های مسلح هم در بحث اقدامات نیرو‌های نظامی و انتظامی و تامین زیرساخت‌ها در حال فعالیت هستند، امیدواریم که این خلاء‌ها را پوشش داده شود و به طبع اگر مثل سایر نقاط مرزی، مرز سیستان و بلوچستان هم انسداد داشته باشد اقتدار بیشتری در این مرز شکل خواهد گرفت.

موهبتی در پاسخ به این سوال که وضعیت مرزبانان به اسارت گرفته شده میرجاوه چگونه است، بیان کرد: سال گذشته طی حادثه‌ای، برخی از برای سربازان میرجاوه در بند اسارت تروریست‌های قرار گرفتند که خوشبختانه بخش عمده سربازان آزاد شدند و تنها دو نفر از آن‌ها باقی مانده‌اند؛ اقداماتی برای آزاد‌سازی آن‌ها در دیپلماسی سیاسی وزارت خارجه در حال انجام است، همچنین پیگیری‌هایی از سوی وزارت کشور و نیرو‌های مسلح هم انجام شده، امیدواریم که آن دو نفر هم هرچه سریعتر مانند بقیه سربازان آزاد شود.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۹۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۹۰ هزار و ۳۱۹ لیتر انواع سوخت قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال در گمرگ پرویزخان شهرستان قصرشیرین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سردار مهدی حاجیان امروز _ یکشنبه شانزدهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران انتظامی قصرشیرین در گشت زنی‌های هدفمند خود حوالی گمرک پرویزخان و سطح حوزه شهرستان، موفق به شناسایی تعدادی وسایل نقلیه حامل سوخت قاچاق و محل دپو آن‌ها شدند.

وی افزود: در بازرسی‌های انجام گرفته از وسایل نقلیه توقیفی و همچنین محل‌های دپو، ۹۰ هزار و ۳۱۹ لیتر انواع سوخت قاچاق از جمله بنزین و گازوئیل کشف شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه ارزش محموله‌های سوختی قاچاق کشف شده را طبق نظر کارشناسان ۲۰ میلیارد و ۷۷۳ میلیون ریال عنوان و خاطرنشان کرد: در این راستا چهار نفر نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار حاجیان برخورد با پدیده قاچاق به ویژه سوخت و افراد قاچاقچی را از مهم‌ترین برنامه‌های پلیس کرمانشاه در سال جاری عنوان کرد.

کد خبر 750847

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان کشف شد
  • کشف ۹ میلیاردی سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • کشف ۳۵ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک شرکت در کاشان
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • شهادت «جلال اعتماد» نشانه کینه‌توزی عناصر وابسته به صهیونیستی است
  • شهادت«جلال اعتماد»نشانه کینه‌توزی عناصروابسته به صهیونیستی است
  • یکی دیگر از مرزبانان در بانه شهید شد
  • شهادت یک مرزبان در بانه + جزئیات