Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد صبح امروز در خطبه‌های نماز عیدسعید قربان در بارگاه منور رضوی گفت: عید قربان، عید لقاء‌الله است؛ قربان به معنای نزدیکی و قربت الی الله است و عید سعید قربان، عید لقاء‌الله است؛ در روز عرفه یک تسویه حساب کامل نسبت به تمام آنچه در گذشته صورت گرفته انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: عرفه با قیامت از یک نظر تقریبا همسان هستند؛ در روز قیامت نیز حساب‌ها تسویه و گناهکار و کافر به حسابش رسیدگی و به سمت دوزخ و عذاب الهی می‌رود و یا انسان ثواب‌دار نیز به پاداش عمل خودش نائل می‌شود؛ روز عرفه نیز روز تسویه حساب خداست، اما روز عرفه یک محاسبه و نتیجه بیشتر ندارد و آن این است که خداوند در روز عرفه همه گناهان را می‌آمرزد و همه را عفو می‌کند.

امام جمعه مشهد گفت: امروز را عید می‌دانیم به عنوان عید لقاءالله؛ در دعای عرفه ذات مقدس پروردگار قلم عفو بر تمام اعمال و جرائم ما کشید و امروز، روز لقاءالله است و بندگان شایستگی ملاقات با خداوند را پیدا می‌کنند. لقاء الله یک نمونه و تابلو دارد که چندین هزارسال است که در برابر دیدگان انسان‌ها قرار می‌گیرد و نماد این لقاء الله، «ابراهیم خلیل» است؛ برای لقاء‌الله انسان باید از همه چیز بگذرد.

آیت الله علم الهدی افزود: قانع فردی است که قدرت تامین زندگانی خود را در تمام ایام سال دارد، اما با کمبود‌ها و نقص‌ها می‌سازد و زندگی وی به وسیله قناعت تامین می‌شود؛ «معطر»، اما کسی است که چشم به دست انسان‌های دیگر دارد؛ این مسئله یک راهبرد عظیم اقتصادی برای ما است و ذات مقدس پروردگار در سوره حج برای ما راهبرد می‌دهد.

او ادامه داد: باید قشر آسیب پذیر، اما قانع را که می‌تواند با مقاومت در برابر کمبود‌ها زندگی کند را تامین کرد و «معطر» را نیز باید حمایت کرد تا زندگی‌اش اداره شود؛ جریان اقتصادی با این هدفمندی یک راهبرد اقتصادی قرآنی است؛ در حقیقت اگر این مسئله به عنوان یک راهبرد اقتصادی در زندگی امروز ما مورد اخذ قرار گیرد و در برنامه‌ریزی مدیریتی جامعه و کشور ما وارد شود می‌توانیم در مقابل تهاجم اقتصادی دشمن مقاومت کنیم.

امام جمعه مشهد گفت: با توجه به تحریم‌ها دو فکر بر جریان مدیریت اقتصادی حاکم است؛ یکی اندیشه مقام معظم رهبری است که می‌فرمایند با اتکاء بر امکانات و موجودی داخلی خودمان برنامه را پیش ببریم؛ چرخه اقتصاد را راه بیندازیم و عناصر فعال اقتصاد برخوردار شوند و قشر آسیب‌پذیر تامین شوند و قشر از کارافتاده ناتوان نیز مستاصل نشود و این‌ها را اداره کنیم.

آیت الله علم الهدی افزود: دشمن تصور کرد که با تحریم ما را به زانو درمی‌آورد و تمام توجهش به این دو قشر است؛ اگر این دو قشر مستاصل شوند دشمن به نتیجه رسیده است و این تمام انگیزه دشمن در تهاجم اقتصادی و تحریم‌ها است؛ برنامه و اندیشه اقتصادی مقام معظم رهبری این است که فعالیت تولیدی راه‌اندازی شود و جریان معیشتی مردم راه‌اندازی شود.

او با اشاره به اینکه می‌توانیم مسئله معیشتی مردم را تامین کنیم گفت: بینش دوم این است که دشمن به ما هجمه کرده؛ مشکل هجمه دشمن را از ناحیه خود دشمن حل کنیم؛ این فکر، فکر غلطی است و تجربه و عقل این را ثابت کرده است؛ دشمن، دشمن است و احساس کند مقابل توطئه او مستاصل هستید فشار و هجمه را بیشتر می‌کنید؛ دشمنی دشمن بخاطر وسایل دفاعی و فناوری هسته‌ای و مسائل این گونه نیست و دشمنی دشمن بخاطر اصل وجود ما و در بستر انقلاب ماست و بنا دارد ما را براندازی کند.   انتهای پیام//ف.س   عید قربان، عید لقاء‌الله است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نماز عید قربان مناسبت های مذهبی رهبر انقلاب تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۹۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با بیان اینکه امروز در عرصه‌ای قرار داریم که باید بیش از پیش مراقب هجمه دشمنان به ویژه در حوزه فرهنگی باشیم، گفت: برای اینکه بتوانیم در این جنگ‌نرم به عنوان پیروز، از میدان سربلند خارج شویم، باید موضوع بصیرت‌افزایی را سرلوحه برنامه‌ها قرار دهیم. وی با بیان اینکه بصیرت‌افزایی این مهم را فراهم می‌کند که بتوانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم و این موضوع در شرایط کنونی از اهمیت زیادی برخوردار است، افزود: بی‌تردید اگر به واسطه بصیرت‌افزایی بتوانیم دوست را از دشمن تشخیص دهیم، در آن صورت قادر خواهیم بود موضوع‌گیری درست و بهنگامی در برابر هجمه دشمنان داشته باشیم. خطیب نماز جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان در شرایط کنونی با همه توان و ابزارهایی که در اختیار دارد، وارد جنگ فرهنگی با ایران شده است، اظهار کرد: بر همین اساس بود که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طی سال‌های گذشته تاکید زیادی نسبت به افزایش بصیرت سیاسی داشتند؛ چرا که ایشان معتقد بودند که شناخت دشمن همواره در امور نتیجه‌بخش خواهد بود. امام جمعه زنجان با یادآوری اینکه دشمن امروز به جنگ فرهنگی روی آورده است، خاطرنشان کرد: دلیل این امر نیز آن است که در طول سال‌های گذشته همه برنامه‌های خود اعم از جنگ سرد و نیز تحریم‌های مختلف اقتصادی را به اجرا گذاشته و چون در رسیدن به اهداف شوم خود علیه ملت ایران ناکام مانده، روی به جنگ فرهنگ آورده است. آیت‌الله خاتمی در ادامه یکی از موضوعات مهم در شرایط کنونی جامعه را مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی عنوان کرد و گفت: اهمیت مبارزه با مفاسد اقتصادی به حدی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ و در فرمان ۸ ماده‌ای مبارزه با فساد را به صورت جامع اعلام کردند که بی‌تردید اگر این قوانین به صورت کامل و دقیق اجرا شود، نتایج و برکات زیادی به دنبال خواهد داشت. وی از روز ۱۱ اردیبهشت‌ماه به عنوان روز جهانی کار و کارگر یاد کرد و با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری مطالب جامعی را در هفته جاری و در جمع کثیری از کارگران کشور بیان کردند، افزود: به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، کارگران رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند، به همین خاطر ارتقای وضعیت زندگی کارگران به ارتقای وضعیت کشور منجر خواهد شد. کد خبر 6089078

دیگر خبرها

  • دفاع عجیب عضو حزب موتلفه از عملکرد اقتصادی دولت رئیسی /کسی اعتراضی ندارد
  • دشمن به دنبال کم رنگ کردن ارزش حجاب است
  • مقابله با هجمه‌های دشمن در گرو بصیرت‌افزایی است
  • جهش تولید با رشد استعداد کارگران محقق می‌شود
  • اجرای قانون اساسی در حوزه‌های مختلف مدنظر باشد
  • پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • حزب الله: مرکز تجمع دشمن صهیونیست را در حرش نطوعه هدف قرار دادیم
  • عملیات وعده صادق؛ بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر‌دهنده محاسبات
  • دشمن غدار جمهوری اسلامی، فقر است؛ مسئولان مراقب باشند