Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@19:36:35 GMT

اعیاد دینی بهترین فرصت برای وحدت امت اسلامی است

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۹۵۰۲

اعیاد دینی بهترین فرصت برای وحدت امت اسلامی است

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت‌الله سید محمد سعیدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید قربان که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد،اظهار داشت: خداوند زمانی که می‌خواست حضرت ابراهیم(ع) را به منصب امامت انتخاب کند او را امتحان کرد.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: مأموریت قربانی کردن اسماعیل در خواب به حضرت ابراهیم(ع) داده شد و این پیامبر الهی از این امتحان با سربلندی بیرون آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به اهمیت تقوا در اسلام بیان کرد: تقوای الهی مانند درختی است که در دل رشد پیدا می‌کند، آنچه از این قربانی کردن‌ها به بالا می‌رود تقوای الهی است.

آیت‌الله سعیدی بیان کرد: حضرت ابراهیم(ع) در خواب دید که باید فرزند خود را برای خداوند قربانی کند و پسر ایشان باکمال میل این مسئله را پذیرفت و مطیع امر خداوند بود.

امام‌جمعه قم بابیان اینکه مشکلات جهان اسلام در همین وحدت‌ها برطرف شده است،ادامه داد: دشمنان از وحدت و انسجام ملت‌های اسامی وحشت دارند ولی شرط همه این اتحادها ولایت امیرالمؤمنین(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم بابیان اینکه روز عید سعید قربان و غدیر عامل وحدت بین مسلمانان و مؤمنان است،عنوان کرد: کسانی که این روز را گرامی بدارند موردعنایت خداوند متعال و حضرت مهدی(عج) هستند.

آیت‌الله سعیدی بابیان اینکه عید روزی است که مردم به فطرت الهی خود بازمی‌گردند،گفت: یکی از بهترین کارهایی که مردم در این روز انجام می‌دهند قربانی کردن است که این کار یادگار حضرت ابراهیم(ع)است.

وی تصریح کرد: شهید حججی‌ها و شهدای مدافع حرم از همه‌چیز در مسیر خداوند گذشتند تا به سعادت رسیدند و باید از همه‌چیز گذشت تا به قرب الهی دست پیدا کرد.

تولیت حرم حضرت فاطمه معصومه(س)ادامه داد: توطئه دشمنان در بدبین کردن مسلمانان به یکدیگر در روز عید قربان خنثی می‌شود و مجموع این مناسبت‌ها امکاناتی هستند که خداوند برای نزدیکی قلوب مؤمنین به آن‌ها اهدا کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم خاطرنشان کرد:مردم مسلمان در روز عید در مجالس حضور یافته و از مال خودشان درراه خداوند انفاق می‌کنند و در چنین فضایی مؤمنین به یکدیگر خوش‌بین هستند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۹۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عزل پدرام پاک آیین، مجید احمدی را به عنوان سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی این وزارتخانه منصوب کرد.

به گزارش «تابناک»، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت دولت سیزدهم برای سومین بار در ۳۲ ماه اخیر، دست به تغییر مدیر مرکز روابط عمومی و وزارت خانه زد تا از این حیث اتفاقی متفاوت را رقم زده باشد.

متن حکم صادر شده برای سرپرست تازه وزارت بهداشت، به این شرح است:

جناب آقای دکتر مجید احمدی

با سلام

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان خویش اعطاء فرموده و شکر نعمت است که از این فرصت گرانقدر در جهت خدمت به مردم شریف میهن اسلامی نهایت استفاده بعمل آید. در این راستا و با توجه به تعهد، تخصص و سوابق علمی و اجرائی ارزنده جنابعالی، بموجب این ابلاغ به عنوان "سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی" منصوب می‌شوید تا با رعایت مقررات قانونی و شرعی انجام وظیفه نمائید.

امید است با اتکال به خداوند متعال، حمایت و پشتیبانی دولت مردمی، فسادستیز و عدالت محور و با استفاده از نیرو‌های متخصص، متعهد و انقلابی در انجام این رسالت خطیر موفق و موید باشید.

دکتر بهرام عین اللهی

دیگر خبرها

  • برکناری پاک آیین/احمدی سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت شد
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم
  • فال انبیا فردا جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جبران فرصت‌های سوخته در رفسنجان
  • آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد