Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی در لیست نهایی تیم ملی کشتی آزاد جوانان نام امیر محمد یزدانی به عنوان ملی پوش وزن ۶۵ کیلوگرم برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۹ قرار گرفته بود و وی نیز هم اکنون کنار سایر اعضای تیم در استونی حضور دارد، اما در نهایت امیر حسین مقصودی در مراسم وزن کشی حاضر شد و در اتفاقی غیرمنتظره نام یزدانی خط خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر همین اساس امیر محمد یزدانی نسبت به این موضوع اینچنین واکنش نشان داده است: بعضی وقت‌ها خیلی چیز‌ها آنطور که می‌خواهی پیش نمی‌رود، اما باز هم باید گفت شاید پشت این اتفاقات حکمتی وجود داشته باشد، کل سال را تمرین کردم برای رسیدن به اهدافم، در مرحله اول انتخابی تیم ملی بزرگسالان دوم شدم و سهمیه جام تختی را گرفتم و تنها ایرانی بودم که در وزنم روی سکو قرار گرفتم، در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بزرگسالان نیز توانستم اول شوم، من در سن ۱۸ سالگی درس خودم را رها کردم تا به ورزشم برسم، ورزشی که ۱۳ سال از عمرم را پای آن گذاشتم. شب و روز تمرین کردم، درد کشیدم، شب‌ها با درد می‌خوابیدم و صبح با کوفتگی از خواب بیدار می‌شدم، خلاصه کل فکر و ذهنم کشتی بوده و هست. اما مثل اینکه من خیلی بد شانس هستم، چون وقتی حقم را می‌گیرم باز هم از دستم سُر می‌خورد، همه کشتی گیران و دوستانم داشتند به این فکر می‌کردند که حریفان خود را چطور شکست دهند، ولی من به این فکر می‌کردم که کشتی می‌گیرم یا نه! آخرش هم اینطوری شد که گفتند آقای یزدانی نام شما در لیست نبود، ولی بدانید که حقم را از دهن شیر بیرون می‌کشم، چون من هیچ وقت تسلیم نمی‌شوم. با این حال ممنون از همه کسانی که در این راه سخت کنارم بودند و حمایتم کردند.

گفتنی است قرعه کشی پنج وز نخست رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جهان، در شهر تالین استونی برگزار شد و  نتایج قرعه کشی نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۵۷ کیلوگرم که ۲۵ نفر حضور دارند امیر پرسته در دور نخست به مصاف برایدن تود از کانادا می‌رود و در صورت غلبه بر این حریف، در دور بعد با برنده کشتی میان آدیلان عسکراف از قزاقستان و نیکو کاتاویکا از مولداوی مبارزه می‌کند.

در وزن ۶۵ کیلوگرم که ۲۶ کشتی گیر حضور دارند امیرحسین مقصودی در دور اول با استفان کومان از رومانی کشتی می‌گیرد و در صورت پیروزی بر این حریف در دور دوم به مصاف برنده مبارزه کانتا توکوریکی از ژاپن و تنگیس دارخانبایار از مغولستان می‌رود.

در وزن ۷۰ کیلوگرم که ۲۳ نفر شرکت کرده اند محمدصادق فیروزپور در دور نخست با سیمون ووتکوفسکی از لهستان مصاف می‌دهد و در صورت گذر از این حریف، در دور دوم به مصاف برنده کشتی میان سنجر دوسجانوف از قزاقستان و اوتاری باگوری از گرجستان می‌رود.

در وزن ۷۹ کیلوگرم که ۲۴ نفر حضور دارند عبداله شیخ اعظمی پس از استراحت در دور اول در دور دوم به مصاف فاتح بنفردجلاه از الجزایر می‌رود.

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۲۱ کشتی گیر شرکت کرده اند، عباس فروتن پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با رحمان روسیدانمو از چین مبارزه می‌کند و در صورت شکست این کشتی گیر، در دور دوم به مصاف برنده مبارزه میان یاروسلاو اسلاویکوسکی از بلاروس و گیوی گوگوبریشویلی از گرجستان می‌رود.

رقابت‌های اوزان فوق از ساعت ۱۲ امروز (دوشنبه) به وقت تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون کشتی اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنز محشری در بوکس قطعی شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از تسنیم، روز سوم رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امیدهای آسیا، امروز (سه‌شنبه - 11 اردیبهشت ماه)  با مسابقات رده سنی امید در قزاقستان پیگیری شد و محمد محشری با برتری مقابل حریفی از هند ضمن صعود به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد و سه نماینده دگیر کشورمان حذف شدند.

در وزن 75 کیلوگرم، محمد محشری در مصاف با گورپاد‌ از هند به برتری رسید  و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، مدال برنز خود را قطعی کرد. او  در مرحله نیمه‌نهایی‌ با جواهر‌ اوماتالیف‌ از ازبکستان دیدار خواهد کرد.

آرشام حسنی در وزن 48 کیلوگرم در مصاف با دیگر نماینده هند شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. حسنی در نخستین مبارزه خود مقابل بوکسوری از کره‌جنوبی به برتری رسیده بود.

در وزن 60 کیلوگرم، آرمان عبادی در پیکاری دیگری با نماینده هند شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. علی گرجی نیز در وزن 67 کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست، در مقابل نماینده قزاقستان نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.

در ادامه مسابقات، فردا (چهارشنبه - 12 اردیبهشت ماه*)  مسابقات رده‌ سنی جوانان برگزار می‌شود و پنج نماینده ایران بالای رینگ می‌روند. در وزن 51 کیلوگرم، مهدی کاظمی به مصاف  ظفربیک‌ کمیل‌اوف‌ از قرقیزستان می‌رود‌.

در وزن 57 کیلوگرم، رضا فضلی که پیش از این نماینده امارات را شکست داده با قیس‌ عشیش‌ اردنی‌ روبه‌رو‌ خواهد شد. در وزن 63.5 کیلوگرم، سیدعلی‌ اکبرمیراحمدی‌ با سینگ‌ یاشی‌واردان‌ هندی می‌رود.

در وزن 80 کیلوگرم، سام‌ استکی با مهرالدینوف‌ ازبکستانی مبارزه خواهد کرد و در وزن 92 کیلوگرم، عباس گرشاسبی با آریان‌ از هند جدال‌ می‌کند.

دیگر خبرها

  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • برنز محشری در بوکس قطعی شد
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • حسن یزدانی بحران ملی نیست
  • وضعیت 2+2 مصدوم سپاهان پیش از ال‌کلاسیکو
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • کامران قاسم‌پور کجای ماجراست؟
  • کامران تا لحظه آخر ناامید نمی شود!(عکس)
  • حسن یزدانی در المپیک پاریس برابر قاتل تیلور؛ اشتباه یا احترام؟
  • شرط اعزام حسن یزدانی به المپیک پاریس اعلام شد