Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

علیرضا رشیدیان رئیس سازمان حج و زیارت در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی المعیصم و روند انجام عملیات ذبح با بندر حجار رئیس بانک توسعه اسلامی دیدار کرد.

گوشت دام‌های قربانی برای محرومان ۲۷ کشور ارسال می‌شود

به گزارش فارس وی در این دیدار با اشاره به اینکه بر اساس تفاهمی که از قبل انجام شده گوشت دام‌های قربانی توسط این مجموعه برای مردم محروم ۲۷ کشور ارسال می‌شود، افزود: در این نشست حجار درخواست مشارکت بیشتر جمهوری اسلامی ایران در طرح‌های عام المنفعه بانک توسعه اسلامی را داشت که از کلیت آن استقبال کردیم، اما این امر منوط به بهبود و توسعه روابط دو طرف  خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدیان بیان داشت: ضمن آنکه ما نیز تمایل خود به استفاده از ظرفیت بانک توسعه اسلامی در طرح‌های زیر بنایی مانند دو طرح تصفیه خانه فاضلاب شهری در مشهد را اعلام کردیم.

۸۵ هزار رأس قربانی در عید قربان ذبح شد

وی با اشاره دام‌های قربانی ذبح شده حجاح طی دیروز(یکشنبه ۲۰ مرداد ماه) ادامه داد: در مجموع ۸۶ هزار و ۵۰۰ دام قربانی متعلق به زائران ایرانی است که طی روز یکشنبه ۱۰ ذی الحجه همزمان با عید قربان ۸۵ هزار راس قربانی ذبح شد. 

۱۵۰۰ رأس دام دیگر امروز قربانی می‌شوند

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه ۱۵۰۰ رأس قربانی دیگر به خواست حجاج‌شان در طلوع آفتاب روز یازدهم ذی الحجه در کشتارگاه معیصم ذبح خواهد شد، ابراز داشت:‌ ذبح قربانی حجاح کشورمان در روز عید قربان طی دو مرحله انجام شد که در مرحله نخست قربانی بانوان ایرانی ذبح شد و بعد از اتمام آن، کار ذبح دام‌های قربانی حجاج مرد به انجام رسید.

فعالیت ۶۴ ذابح ایرانی در کشتارگاه صنعتی المعیصم 

وی گفت: ذبح این دام‌ها در کشتارگاه صنعتی و با حضور ناظران شرعی ما توسط ۶۴ ذابح ایرانی به انجام رسید و به طور متوسط هر ذابح بین ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ رأس دام قربانی را ذبح کرده است.

حدود ۷۰ هزار حاجی ایرانی امروز صبح عازم جمرات می شوند/ از ساعت ۶ تا ۱۲ 

همچنین نصرالله فرهمند مدیر عملیات حج با اشاره به اینکه همه زائران ایرانی پس از انجام اعمال روز دهم شامل رمی جمره عقبی و قربانی و حلق و تقصیر در خیمه‌های خود در حال استراحت هستند، اظهار داشت: تمامی امکانات لازم اعم از آب و غذا و یخ و نیز سیستم سرمایشی مناسب فراهم است و هیچ مشکل و کمبودی در منا برای زائران وجود ندارد. 

وی افزود: بر اساس برنامه زمانبندی که کشور میزبان اعلام کرده زائران ایرانی از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ می‌توانند برای رمی جمره اعزام شوند که بر این اساس برنامه‌ریزی کردیم به صورت منظم کاروان‌های مختلف برای رمی جمره حرکت کنند.

انتقال حجاج با ۶۰۰ دستگاه اتوبوس از روز ۱۲ ذی‌الحجه به هتل‌‌ها

فرهمند بیان داشت: از روز سه شنبه ۱۲ ذی الحجه عده‌ای از حجاج که هتل‌ها و محل‌های اسکانشان دورتر است و نیز معذورین چون بیماران و افراد مسن با اتوبوس به هتل‌ها منتقل می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای انتقال این حجاج ۶۰۰ دستگاه اتوبوس تدارک و آماده شده است، گفت: بقیه حجاج هم از ساعت ۱۴ بعد از ظهر همان روز، پس از انجام رمی جمره به هتل‌هایشان اعزام می‌شوند.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۹۶۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو، "رانیل دیکره مسینکه" رئیس جمهور کشور سریلانکا در مراسم افتتاح پروژه چند منظوره اومااویا در جنوب شرق کشور سریلانکا که با حضور رئیس جمهور ایران و وزیر نیرو برگزار شد، ضمن قدردانی از دولت ایران و شرکت‌های مهندسی ایرانی به منظور اجرای این پروژه عظیم فنی – مهندسی صنعت آب و برق، گفت: دشواری‌ها و چالش‌های بسیاری در مسیر پیشبرد و عملیاتی کردن این پروژه عظیم در سریلانکا وجود داشت اما به همت مهندسان ایرانی با وجود همه این محدودیت‌ها، در نهایت پروژه بزرگ و چند منظوره اومااویا نهایی و به مرحله اجرا رسید.

وی در ادامه به تمدن کهن و باستانی دو کشور ایران و سریلانکا اشاره کرد و افزود: خوشبختانه امروز شاهد قرار گرفتن دو کشور دارای تمدن کهن و سیستم‌های آبیاری باستانی به منظور همکاری در زمینه اجرای پروژه‌های مهندسی شده انتقال آب و تولید برق هستیم.

رئیس جمهور کشور سریلانکا یادآور شد: پیشبرد طرح‌های صنعت آب به منظور بهره‌برداری از منابع آبی موجود به نفع مردم ساکن در این منطقه خواهد بود و خوشبختانه در کنار اجرای پروژه بزرگ انتقال آب و نیز تولید و توزیع برق توسط متخصصان ایرانی، این دانش و تکنولوژی به مردم سرزمین سریلانکا منتقل شد.

به گفته وی، بی تردید بدون همکاری ایران و انتقال توانمندی و تکنولوژی مهندسان ایرانی انجام این پروژه بزرگ و انتقال آب به مناطق دارای بحران و تنش آبی سریلانکا غیرممکن بود.
دیکره مسینکه در ادامه با تاکید بر اینکه مهارت‌ها و تکنولوژی فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است، اظهار کرد: ایران نمونه کشوری است که موفق شد تکنولوژی و دانش فنی را در همه حوزه‌ها با خوداتکایی ایجاد کند، ارتقا دهد و پیشرفت‌های چشمگیری را در این مسیر کسب کند.
وی یادآور شد: ایران و سریلانکا به عنوان دو کشور جنوب آسیا در صدد کسب هویت و استقلال خودشان هستند و بی‌تردید اجرای پروژه‌هایی در سایه همکاری‌های مشترک بین دو کشور، رویکرد این کشورها را در تحققق استقلال هویتشان تقویت می‌کند.
رئیس جمهور کشور سریلانکا خاطرنشان کرد: به واسطه اجرای پروژه بزرگ و چند منظور اومااویا، ایران توانست با بهره‌مندی از ظرفیت و توان متخصصان خود، از طریق سدسازی آب را به منطقه خشک انتقال دهد که با نعمات فراوانی برای آیندگان نیز همراه خواهد شد.

کد خبر 6087676 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • واردات گوشت گرم از آفریقا
  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • ۱۲۰۰ بسته گوشت قربانی میان نیازمندان یزد توزیع شد
  • توان فنی - مهندسی ایران در جهان شناخته شده است
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد