Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:15:39 GMT

سرمایه‌گذاری در سینما باید با نظارت همراه باشد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۳۹۸۳۱

سرمایه‌گذاری در سینما باید با نظارت همراه باشد

مساله ورود پول‌های مشکوک به سینما چندی است مطرح شده است و هر از گاه شایعه فساد اقتصادی در هنر هفتم دامن برخی تهیه کنندگان و سرمایه‌گذاران فعال صنعت سینمای ایران را می‌گیرد. در میان اهالی سینما این بحث مطرح است که هنر هفتم در هر کشوری بی‌تردید نیازمند سرمایه‌گذاریست اما بررسی سلامت سرمایه هم مساله کم اهمیتی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمود گبرلو در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا بیش از هر چیز بر اهمیت مساله نظارت بر سرمایه‌گذاری در سینما تاکید دارد.

وی درباره ورود سرمایه به سینما، اظهار داشت: بحث‌هایی که درباره ورود سرمایه‌گذار به سینما می‌شود از یک سری جریانات پشت پرده نشات گرفته که خیلی نمی‌توانیم تحلیل واقعی و منطبق با استدلال علمی از آن بدست بیاوریم.

وی افزود: امروز که مخاطب سینما آثار بی‌کیفیت و با تکنیک ضعیف را نمی‌پذیرد، نیاز است ما فیلم‌هایی با تکنیک قوی‌تر عرضه کنیم. طبیعتاً در این مسیر ورود سرمایه‌گذاران مختلف نعمتی برای سینمای ایران و کمک بزرگی برای جریان اقتصادی سینما است.

گبرلو ادامه داد: نکته بسیار مهم این است که به طور طبیعی باید سازوکار نظارتی برای ورود سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد تا این امر منجر به فساد در سینما نشود.

مجری اسبق برنامه سینمایی «هفت»، هشدار داد: اگر سرمایه‌گذاری بخواهد از ورود به سینما سوء استفاده کند و منافع اقتصادی خود را پشت پرده سینما پنهان کند، بسیار خطرناک است.

وی با اشاره به ضرورت نظارت بر فعالیت سرمایه گذاران توسط نهادهای ناظر بر سینمای ایران همانند سازمان سینمایی یا خانه سینما، افزود: با نظارت دقیق و درست، هیچ وقت سرمایه‌گذاری در سینما نمی‌تواند فسادآور باشد.

گبرلو درست عمل نکردن سازوکار نظارتی با درنظر گرفتن منافع شخصی یا تشکیلاتی را آفتی بسیار خطرناک دانست.

 به طور طبیعی پول می‌تواند هر انسانی را به جهت‌های مختلف ببرد و اگر متولیان سینما بخواهند سینمای سالمی داشته باشند، باید بدون وابستگی به سرمایه‌گذاران به کار آنان نظارت کنند.

این منتقد سینما با انتقاد از وضعیت موجود که «نه سیستمی وجود دارد و نه کسی درباره آن پاسخگو است»، افزود: همانگونه که ورود سرمایه‌گذاران سالم به سینما باعث رونق اقتصادی آن می‌شود، جلوگیری از ورود سرمایه گذاری که فسادآور است باعث می‌شود اهالی سینما نیز در سلامت باشند و در جامعه مورد تشویق و حمایت بیشتر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به شایعاتی که مطرح شده، ما نمی توانیم قضاوت درستی داشته باشیم. من هنوز در میزگردی استدلال درست و منطقی ندیده و نشنیده‌ام. هر کدام بر اساس نظر و سلیقه خودشان خبری را منتشر و شایعه ای را پخش می کنند.

مجری اسبق برنامه سینمایی «هفت» با بیان اینکه در مساله برخورد با اتهام‌های مطرح شده در مورد فساد ضعفی جدی و اساسی وجود دارد، گفت: وقتی در جامعه‌ای بحثی درباره اقتصاد سینما مطرح می‌شود و سینماگران را متهم به فساد اقتصادی می‌کنند، متولیان سینما باید پیش دستی کرده و سریعاً درباره این مساله موضع بگیرند و حرف بزنند.

گبرلو افزود: متاسفانه مشکل بزرگی که وجود دارد این است که برنامه های تلویزیونی با اینکه می‌توانند به حل مسائل سینما و نیز سلامت اقتصاد در سینما کمک کنند، به جای اینکه این مباحث را به صورت جدی و بی‌طرفانه به بحث بگذارند، با موضع وارد می‌شوند و رسما اعلام می‌کنند که فساد در سینمای ایران وجود دارد.

این مجری تلویزیون و کارشناس سینما با تاکید بر اهمیت ورود سرمایه‌گذاران به سینما خاطرنشان کرد: حضور سرمایه‌گذار در سینما باعث رونق اقتصاد آن می‌شود. ما نباید مانع آن شویم. از سوی دیگر باید آنهایی که نظارت بر سینما را بر عهده دارند مراقبت کنند که فساد وارد اقتصاد سینمای ایران نشود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان در این مواقع باید مواضع رسمی را اعلام کنند، خاطرنشان کرد: سینما در طول تاریخ و در همه جای دنیا به سرمایه‌گذاری اقتصادی وابسته است. معتقدم سینما هنر و اقتصاد، هر دو با هم است. حضور سرمایه‌گذاران ضمن رونق تولیدات با کیفیت در سینما، باعث رونق اقتصادی صنوف سینما نیز می شود.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محمود گبرلو منتقد سینما پول مشکوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۳۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی و دیگر ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، محمدکاظم منزوی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال متوالی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی ایران) شرکت می‌کند، اظهار داشت: بیش از 2500 نفر از مهمانان کشورهای خارجی در قالب سفرا و سرمایه‌گذاران در مدت 5 روز از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

وی بیان کرد: نمایشگاه اکسپو (نمایشگاه توانمندی‌های صاداراتی کشور) از روز شنبه 8 اردیبهشت کار خود را آغاز خواهد کرد و استان در غرفه 41، نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان سرمایه‌گذاران خارجی برای ارائه توانمندی‌های صادراتی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه توانمندی‌های صادراتی چهارمحال و بختیاری در حوزه زنجیره ارزش بادام و ماهیان سردآبی و دیگر ظرفیت‌ها در نمایشگاه اکسپو به سرمایه‌گذاران ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین در این نمایشگاه ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری به‌ویژه ظرفیت‌هایی که در سال گذشته رونمایی شد به اطلاع سرمایه‌گذاران می‌رسد.

منزوی بیان کرد: امیدواریم رسانه‌های چهارمحال و بختیاری و فضای مجازی پوشش لازم را در خصوص فعالیت‌های استان در سال‌های اخیر برای سرمایه‌گذاران محلی داشته باشند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • مدیران باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • نهاد‌های اقتصادی نباید سرمایه گذار را دغدغه‌مند کنند
  • ورود جدی ساترا به فرایندهای اقتصادی شبکه نمایش خانگی
  • اینجا از هر ۱۰ سرمایه، ۹ تا بر باد می‌رود
  • عربستان به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای پروژه نئوم
  • معرفی ظرفیت صادراتی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار است