Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@15:16:58 GMT

اعلام شرایط جدید صادرات میوه

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۰۱۰۳

اعلام شرایط جدید صادرات میوه

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت در نامه‌ای به گمرک ایران شرایط جدید صادرات میوه را اعلام کرد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از کنفدراسیون صادرات ایران، پیرو مکاتبه کنفدراسیون صادرات ایران با حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صمت و نامه‌نگاری سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات، وزارت صمت در نامه‌ای به گمرک ایران شرایط جدید صادرات میوه را اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این نامه خطاب به میراشرفی رئیس کل گمرک ایران آمده است، بازگشت نامه شماره ۶۰.۶۱۸۰۳ مورخ ۹۸.۳.۲۸ وزیر صنعت در مورد شرایط صدور محموله‌های صادراتی میوه و تره‌بار و محصولات غذایی مذکور به استحضار می‌رساند: به دلیل شرایط نقل و انتقال و هزینه‌های سربار در صادرات کالا و وجود نسبی زیرساخت‌های لازم در گمرکات حوزه‌های استانی عبارت بند «الف» به شرح ذیل اصلاح و بند «ب» حذف می‌گردد. مراتب را یادداشت و به گمرکات اجرایی ابلاغ فرمایید.

الف: محموله‌های صادراتی میوه و تره‌بار و محصولات غذایی در گمرکات اصلاحی پس از صدور گواهی قرنطینه و تأیید و ارزیابی ضوابط و شاخص‌های بسته‌بندی توسط همکاران وزارت جهاد کشاورزی و گمرکات کشور می‌بایست اظهار شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت صنعت گمرک ایران میوه و تره بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • وجود ۳۰ محصول صادرات محور در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می دانید؟​
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • از اکسپو ایران ۲۰۲۴ چه می‌دانید؟
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری