Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها: سال‌ها است که اتصال بوشهر به خط راه‌آهن سراسری کشور به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم استان بوشهر مطرح است ولی تاکنون این مهم به نتیجه نرسیده است.

این قطعه مهم خط ریلی علاوه بر اینکه یک مطالبه اساسی برای استان بوشهر است، یکی از نیازهای اقتصاد و تجارت کشور است چراکه اتصال راه‌آهن سراسری کشور به بوشهر، به اهمیت این خط ریلی می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنادر استان بوشهر از مهم‌ترین مبادی صادراتی و وارداتی کشور محسوب می‌شوند و سهم بالایی در صادرات کشور دارند و هر ساله شاهد افزایش سهم استان در این حوزه هستیم.

اکنون حمل‌ونقل بنادر استان بوشهر به مرکز کشور از طریق خط زمینی انجام می‌شود ولی با اتصال استان بوشهر به خط ریلی، بخش قابل‌توجهی از حمل‌ونقل با راه‌آهن انجام می‌شود.

راه‌آهن سراسری که تا شیراز کشیده شده است، درصورتی‌که به بوشهر متصل شود می‌تواند زمینه‌ساز اتصال بندر بوشهر به‌عنوان نقطه استراتژیک صادرات و واردات کشور به شهرهای مختلف در سراسر کشور باشد.

پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز از مصوبات سفر اول دولت محمود احمدی‌نژاد به استان بوشهر بود که در سال ۸۶ عملیات اجرایی آن در بوشهر آغاز شد، اما به دلیل تأمین نشدن اعتبارات موردنیاز روند اجرای پروژه کند بوده و طی سال‌های گذشته نیز متوقف شده بود.

اجرای سخت‌ترین قطعه پروژه

پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز با تلاش مسئولان استان بوشهر بار دیگر فعال‌شده است و اکنون قطعه دهم این پروژه به‌عنوان سخت‌ترین قطعه پروژه عملیاتی شده و کار با سرعت مناسبی در دست اجرا است.

مشاور پروژه راه‌آهن بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز دارای طول ۴۳۷ کیلومتر است که در ۱۱ قطعه اجرا می‌شود و قطعات ۹ و ۱۰ و ۱۱ در استان بوشهر قرار دارد.

رضا فرامرزی اضافه کرد: قطعه دهم پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز دارای ۲۵.۵ کیلومتر طول است که در دو بخش الف و ب در دست اجرا است که قطعه ب دارای ۱۸.۱ کیلومتر طول است.

وی افزود: قطعه دهم این پروژه دارای ۹ تونل و ۱۷ دهانه پل است که در مجموع طول پل‌ها دو هزار و ۹۰۰ متر و طول تونل‌ها دو هزار و ۱۰۰ متر است.

مشاور پروژه راه‌آهن بوشهر مدت‌زمان تعیین‌شده برای این پروژه را ۴۸ ماه عنوان و خاطرنشان کرد: قطعه دهم پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز دارای دو ایستگاه است که در هور و اهرم قرار دارد.

در انتظار فاینانس چینی

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: راه‌آهن بوشهر دارای قدمت ۱۰ ساله است که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور سال‌ها مسکوت مانده بود.

فرزاد رستمی با تقدیر از پیگیری و تلاش مسئولان استان بوشهر از جمله استاندار و نمایندگان استان در مجلس، اضافه کرد: سخت‌ترین قطعه این پروژه اکنون با جدیت در دست اجرا است.

وی بیان کرد: قطعه دهم به‌عنوان گلوگاه پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز محسوب می‌شود. کل پروژه شش کیلومتر پل دارد که حدود سه کیلومتر در قطعه دهم این پروژه قرار دارد.

قطعه دهم به عنوان گلوگاه پروژه راه‌آهن بوشهر - شیراز محسوب می‌شود. کل پروژه شش کیلومتر پل دارد که حدود سه کیلومتر در قطعه دهم این پروژه قرار دارد

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر تأکید کرد: با توجه به سختی‌های قطعه دهم پروژه، تلاش کردیم تا این قطعه اجرایی شود تا بعد از تصویب فاینانس معطل قطعه دهم نباشیم.

وی به مذاکرات صورت گرفته برای فاینانس این پروژه از طریق چینی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر از مهم‌ترین قطعات این پروژه محسوب می‌شود که امسال اعتبارات قابل‌توجهی از محل بودجه ملی و اوراق مشارکت به آن تخصیص یافته است.

رستمی با تأکید بر تکمیل قطعه ۱۰ راه‌آهن بوشهر- شیراز با تخصیص اعتبار مصوب آن افزود: ۹۰ میلیارد تومان برای اجرای خط ریلی بوشهر مصوب شده که با پرداخت این اعتبار اجرای قطعه ۱۰ خط ریلی بوشهر به طول ۲۶ کیلومتر تسریع می‌شود.

وی، تأثیر اجرای خط ریلی یادشده در  رونق بنادر و اقتصاد ملی را مهم دانست و تأکید کرد: پروژه راه‌آهن بوشهر به همان میزانی که در اقتصاد استان بوشهر اثرگذار است در توسعه کشور اهمیت ویژه‌ای دارد.

تلاش و پیگیری برای تکمیل پروژه

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به اهمیت اتصال استان بوشهر به خط ریلی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه راه‌آهن بوشهر یکی از مطالبات مهم مردم استان بوشهر است.

مهرداد ستوده بیان کرد: با اجرای خط ریلی بوشهر و اتصال آن به راه‌آهن شیراز ضمن اینکه خطوط ریلی شیراز تا مرکز کشور دارای توجیه اقتصادی شده، زمینه رونق اقتصادی بوشهر هم بیش‌ازپیش فراهم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه راه‌آهن بوشهر اکنون فعال‌شده است ادامه داد: راه‌آهن بوشهر دارای قدمت ۱۰ ساله است که با توجه به وضعیت اقتصادی کشور سال‌ها مسکوت مانده بود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با تقدیر از پیگیری و تلاش مسئولان استان بوشهر ازجمله استاندار و نمایندگان استان در مجلس، اضافه کرد: سخت‌ترین قطعه این پروژه اکنون با جدیت در دست اجرا است.

وی ویژگی خط ریلی بوشهر و اتصال آن به راه‌آهن شیراز را مورداشاره قرار داد و بیان کرد: با  اتصال استان بوشهر به خط ریلی جابجایی کالای تجاری افزایش قابل‌توجهی می‌یابد که این مهم زمینه رونق تجاری استان را فراهم می‌کند.

مردم بوشهر همچنان چشم‌انتظار رسیدن قطار به ایستگاه‌های استان هستند ولی این طرح تا تحقق کامل فاصله بسیار زیادی دارد و باید منتظر ماند و دید که کی این مهم محقق می‌شود.

کد خبر 4690516

منبع: مهر

کلیدواژه: فاینانس بوشهر شیراز بندر بوشهر روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند مجلس شورای اسلامی آتش سوزی ایلام خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۰۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها

رئیس سازمان نوسازی مدارس گفت: ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها در حال اجراست که بخشی از آنها امسال افتتاح می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی صبح امروز عملیات اجرایی پروژه‌های مدرسه‌سازی در نقاط مختلف استان بوشهر با اشاره به توسعه طرح‌های ساخت مدرسه و بازسازی کلاس‌های درس فرسوده در سراسر کشور اظهار داشت: 8 هزار و 336 پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها در حال اجراست که بخشی از آنها امسال افتتاح می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس در سال جاری را 12 هزار میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در نیمه نخست امسال 2 هزار پروژه به ظرفیت 10 هزار کلاس درس افتتاح و در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته شود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور نقش خیرین در ساخت مدرسه را مورد اشاره قرار داد و افزود: خیرین تاکنون نقش اثرگذار خود را در تامین فضاهای آموزشی به ویژه در نقاط کم برخوردار نشان داده‌اند که درخور تحسین است.

وی با بیان اینکه مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله‌ اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شده است، اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی با انعقاد تفاهم‌نامه 143 کلاس درس با اعتبار 2 هزار و 500 میلیارد تومان در استان بوشهر ساخته می‌شود.

خان‌محمدی بیان کرد: در سند هفتم توسعه برای بخش‌های اقتصادی برنامه‌ریزی ویژه برای خودگرانی مدارس شده و همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

آغاز ساخت 8 مدرسه‌ با اعتبار 350 میلیارد تومان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر نیز بیان کرد: 8 مدرسه‌ با اعتبار 350 میلیارد تومان عملیات اجرایی آن آغاز شد.

ابراهیم احمدی این طرح‌ها در کاکی دشتی، بردخون کهنه دیر، روستای احمدی شهرستان بوشهر، گناوه، شهرک محله تنگک بوشهر اجرا شده است گفت: هنرستان 12 کلاسی انقلاب اسلامی با 30 میلیارد تومان در بوشهر به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه‌ریزی تا هفته دولت امسال عملیات اجرایی 50 مدرسه در استان بوشهر آغاز می‌شود.

تدوین سند چشم‌انداز برای ساخت مدارس در استان بوشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر نیز از تدوین سند چشم‌انداز اداره کل آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: بر اساس آن مشخص می‌شود برای سال‌های 1405 ، 1406 و 1407 چه تعداد کلاس درس و برای چه مقطعی نیاز است.

محمدهادی رستمیان ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز‌ها نامحدود و منابع محدود است، بر اساس این سند، در شهرستان‌ها برنامه‌ریزی برای ساخت مدارس انجام می‌گیرد.

یک‌هزار و 700 کلاس درس فرسوده در استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر هم با بیان اینکه با تکمیل این 8 مدرسه افزون بر 50 کلاس درس به ظرفیت کلاس‌های درس استان افزوده می‌شود افزود: بر اساس بررسی‌ها یک‌هزار و 700 کلاس درس فرسوده در استان وجود دارد که با انعقاد تفاهم‌نامه میان استان بوشهر و سازمان نوسازی کشور، یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار از سوی استانداری و یک‌هزار میلیارد تومان هم از سوی سازمان نوسازی برای نوسازی مدارس استان اختصاص یافته است.

علی موحدی اضافه کرد: با این اعتبار، 800 کلاس درس فرسوده نوسازی می‌شود که معادل ساخت مدرسه در 10 سال گذشته خواهد بود.

وی بیان کرد: در زمان حاضر در مرکز استان برخلاف سال‌های قبل 8 طرح فعال مدرسه‌سازی داریم که کمک می‌کند تراکم دانش‌آموزی در مرکز استان به استاندارد نزدیک شود.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری در استان بوشهر تخصیص یافت
  • اجرای پروژه ذخیره آب در بندر امام‌حسن بوشهر
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید اسدپور در شیراز
  • پایان انتظار ۳۷ ساله مادر شهید در شیراز
  • انتظار ۱۰ ساله مردم ۳۰ روستا برای تکمیل پل سوخته سرا پایان رسید
  • شیراز قهرمان مسابقات والیبال اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد منطقه یک کشور
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  •  از نصب سردیس شهدا و مفاخر تا نورپردازی ورودی‌ها و نقاط مختلف شیراز
  • از اجرای ۱۲۰ پروژه تا افتتاح یک باغ بانوان طی دو ماه آینده در منطقه ۵ شیراز