Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@21:29:38 GMT

ژاپن ادعای کره شمالی درباره پرتاب موشک را رد کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۰۸۱۲

ژاپن ادعای کره شمالی درباره پرتاب موشک را رد کرد

تلویزیون دولتی ژاپن روز دوشنبه به نقل از «تاکه شی ایوا» افزود: وزیران دفاع ژاپن و آمریکا در جلسه اخیر خود روی این مساله توافق داشت و هیچ اختلافی بین این دو کشور وجود ندارد.

بر اساس این گزارش وزیر دفاع ژاپن و همتای آمریکایی اش برای وادار کردن کره شمالی به کنار گذاشتن تمام انواع موشک های بالستیک توافق کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات در پاسخ به بیانیه روز یکشنبه یکی از مقامات وزارت خارجه کره شمالی در امور آمریکا به نام «کونگ جونگ گون» مطرح شد.

کونگ پرتاب های اخیر این کشور را اینطور توجیه کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته است که آزمایش های موشک های کوتاه برد توسط کره شمالی مجاز است.

او گفت: رئیس جمهوری آمریکا حتی در اظهار نظری عملا حق دفاع از خود توسط یک کشور مستقل را به رسمیت شناخته است.

اما مقامات ژاپن به این واکنش و برداشت کره شمالی اعتراض دارند و می گویند با آمریکا بر سر رصد و مخالفت با چنین آزمایش هایی به اتفاق نظر رسیده اند.

کره شمالی روز شنبه برای چهارمین بار در کمتر از 20 روز گذشته، دو موشک میانبرد بالستیک آزمایش کرد پیونگ یانگ می گوید این موشک ها را در مخالفت با رزمایش های مشترک آمریکا و کره جنوبی شلیک کرده است که مرحله اول آن از 10 روز پیش و مرحله دوم نیز روز گذشته آغاز شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما سایت خبرگزاری «اسپوتنیک» از حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه خبر داد.

یک منبع محلی به این خبرگزاری گفت: پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی «العُمَر» در استان «دیرالزور» در شرق سوریه هدف شلیک موشک قرار گرفت.

یک منبع آگاه روز جمعه گفت: هفت موشک به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العُمَر شلیک شد که سه فروند از آنها از سمت جنوب شرقی در داخل پایگاه و چهار موشک دیگر در مجاورت پایگاه برخورد کرد.

یک منبع افزود: ستون‌های دود در محل مشاهده می‌شد.

از زمان تشدید درگیری فلسطین و اسرائیل در اکتبر ۲۰۲۳، نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف در عراق و سوریه بار‌ها هدف حمله موشکی و پهپاد‌هایی قرار گرفته اند که به اعتقاد واشنگتن، متعلق به گروه‌های برخوردار از پشتیبانی ایران است.

دیگر خبرها

  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکنان غزه و آتش‌بس، حماس است
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • ادعای بلینکن: تنها مانع بین ساکن غزه و آتش‌بس، حماس است
  • حمله موشکی به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • ادعای جدید دختر دیگو مارادونا درباره مرگ اسطوره
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • ادعای جدید: الکل یا ماده سمی علت مرگ مارادوناست!
  • پرتاب آب دهان بر روی پرچم فلسطین توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • پرتاب آب دهان بر روی پرچم فلسطین توسط پلیس آمریکا