Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@11:54:29 GMT

لغو تمام پروازهای خروجی فرودگاه هنگ کنگ

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۰۹۴۷

لغو تمام پروازهای خروجی فرودگاه هنگ کنگ

 همزمان با لغو تمامی پروازها در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ، دولت چین اعتراض‌های خشونت‌بار در این منطقه را مصداق «تروریسم» خواند.
روز دوشنبه ۲۱ مرداد معترضان هنگ کنگی که پلیس شمار آنها را حدود ۵ هزار نفر اعلام کرده در ترمینال اصلی فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ حضور یافتند. در حالی که تلاش پلیس برای بیرون راندن معترضان از فرودگاه همچنان ادامه دارد، مقام‌های فرودگاه لغو تمامی پروازهای ورودی و خروجی را اعلام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیریت فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «به جز آن دسته از پروازهای خروجی که کار پذیرش مسافران خود را به پایان رسانده‌اند و نیز پروازهایی که به مقصد هنگ کنگ به راه افتاده‌اند، تمامی پروازها برای ادامه روز دوشنبه لغو می‌شود.»
شمار زیادی از معترضان از روز جمعه سالن پروازهای ورودی در ترمینال اصلی این فرودگاه را به اشغال خود در آورده و در آنجا تحصن کرده‌اند. انگیزه هزاران معترض سیاهپوش حاضر در این فرودگاه، جلب توجه مسافران خارجی به جنبش «دموکراسی‌طلب» در این شهر کشور اعلام شده است. آنها تلاش می‌کنند تا با سر دادن شعار و خواندن ترانه‌های اعتراضی حساسیت ناظران خارجی را برانگیزند.
مسئولان فرودگاه هنگ کنگ در بیانیه خود با اشاره به «تجمع مردم» به عنوان دلیل لغو پروازها و با یادآوری ترافیک سنگین جاده‌ها در مسیر فرودگاه و پر شدن ظرفیت پارکینگ‌ خودروها، از شهروندان این شهر کشور خواسته است تا به سمت این فرودگاه حرکت نکنند.
لغو پروازها در فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ که یکی از منظم‌ترین و بهترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌رود، تصمیم بسیار مهمی است. این فرودگاه با پذیرش ۷۴ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۸، هشتمین فرودگاه پر رفت‌وآمد جهان شناخته شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: هنگ کنگ چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۰۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از افزایش ۲۵ درصدی مصرف ای‌تی‌کی(سوخت مخصوص هواپیما) در نوروز سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ در منطقه چابهار خبر داد.

حسین شمسایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین ماه سالجاری بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار لیتر ای‌تی‌کی به ناوگان هواپیمایی منطقه اختصاص یافت.

وی تعداد پروازهای انجام شده طی بازه زمانی یاده شده را ۱۹۰ پرواز عنوان کرد و افزود: با توجه به تعداد پروازهای انجام شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۸ درصدی را در تعداد پروازها شاهد بوده‌ایم.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با اشاره به افزایش ورود مسافران نوروزی به منطقه در سالجاری، خاطرنشان کرد: منطقه چابهار با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی مقصد گردشگری مردم بومی و سایر گردشگران کشور در ایام مختلف سال است.

وی به آمادگی کامل این شرکت جهت ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و افزود: رضایت‌مندی مردم و مقامات محلی از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی نشان‌دهنده تلاش‌ همکاران ما در این ایام است که با به کارگیری تمام توان در انجام این مهم از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • طرح فرودگاه عظیم ۳۵ میلیارد دلاری با ۴۰۰ گیت در دبی
  • دبی میزبان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان می‌شود
  • برنامه پروازهای فرودگاه اصفهان امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • رسانه ملی با تمام توان در خدمت سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب
  • پیشرفت ۷۵ درصدی پروژه احداث فرودگاه بین المللی کربلا