Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-08@23:43:34 GMT

ترکیب جدید شورای اطلاع رسانی دولت

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۱۱۶۲

به گزارش وانانیوز، 

طابق این تصمیم که در جلسه روز یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ هیئت وزرا اتخاذ شد، سخنگوی دولت به عنوان رئیس شورای اطلاع رسانی دولت می‌تواند در کلیه جلسات هیئت دولت و سایر شوراها و ستادهایی که به ریاست رئیس جمهوری یا معاون اول رئیس جمهوری تشکیل می‌گردد، حضور یابد.

هم‌چنین، رئیس شورا می‌تواند از دستگاه‌های اجرایی و سایر اشخاص صاحب نظر حسب مورد برای شرکت در جلسه شورا دعوت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این آئین نامه، سخنگوی هیئت دولت به عنوان رییس شورا،‌ دبیر هیات دولت،‌ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یا یکی از معاونان وی،‌ وزیر اطلاعات یا یکی از معاونان وی، وزیر امور خارجه یا یکی از معاونان وی،‌ وزیر کشور یا یکی از معاونان وی،‌ رئیس سازمان برنامه و بودجه یا یکی از معاونان وی، رییس سازمان صدا و سیما یا یکی از معاونان وی،‌ معاون امور مجلس رئیس جمهوری یا یکی از معاونان وی،‌ معاون حقوقی رئیس جمهوری یا یکی از معاونان وی،‌ معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده یا یکی از معاونان وی،‌ رئیس دفتر معاون اول رییس جمهوری،‌ معاون سیاسی دفتر رئیس جمهوری،‌ مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی و نیز پنج فرد صاحب‌نظر به انتخاب رئیس شورا، اعضای شورای اطلاع رسانی دولت را تشکیل می‌دهند.

بر اساس این آئین‌نامه، شورای اطلاع رسانی استان با ترکیبی شامل معاون سیاسی و امنیتی استاندار (رئیس شورا)،‌ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان (دبیر شورا)، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان،‌ مدیرکل اطلاعات استان،‌ مدیر کل صدا و سیمای استان،‌ مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان، مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان،‌ مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی استان،‌ مدیر روابط عمومی استانداری و سه صاحبنظر به انتخاب رئیس شورا تشکیل می شود.

بر اساس ماده ۷ نیز دستگاههای اجرایی در فعالیت های رسانه ای و تبلیغی موظف به رعایت سیاست ها و خط مشی های ابلاغی شورا و شورای اطلاع رسانی استان خواهند بود.

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۱۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه شده است؟

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه، 19 اردیبهشت) در حاشیه هیأت دولت، اظهار کرد: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده بلکه برخی مراودات پولی و مالی بین ایران و عراق وجود دارد که با گفت وگو بین مقامات دو کشور همیشه حل شده و مشکلی در این زمینه که لاینحل باشد، نداریم.

جنایت‌های صهیونیست‌ها مستندسازی می‌شود

وی درباره مطالبه جهانی تحریم رژیم صهیونیستی در المپیک، گفت: ما یک فهرستی از اقدامات رژیم صهیونیستی را با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد تهیه کرده‌ایم که جلسات ما با این سازمان‌ها همچنان ادامه دارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور عنوان کرد: در همین زمینه روز گذشته جلسه‌ای برگزار شد و مستندسازی در خصوص اقدامات و جنایات رژیم صهیونیستی صورت گرفت تا از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد داخلی استفاده کنیم.

دهقان خاطرنشان کرد: با ارتباطاتی که با سازمان‌های مردم نهاد خارجی و اروپایی وجود دارد از ظرفیت‌های آنها نیز در این زمینه استفاده خواهد شد تا ما بتوانیم از این ظرفیت‌ها برای اینکه جنایات رژیم‌ صهیونیستی را که در غزه مرتکب شده است و همچنان نیز ادامه دارد در حد ممکن در کشورهای مختلف جهان پیگیری کنیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان گفت: البته چون ما رژیم صهیونیستی را به عنوان دولت به رسمیت نمی‌شناسیم طبیعت اقدامات ما به عنوان دولت خیلی وجهی ندارد و و اقدامات ما از مسیرهای دیگری باید صورت گیرد.

کد خبر 850354 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه ایران و عراق

دیگر خبرها

  • قم آماده استقبال از رئیس‌جمهور / نصب بیش از ۳۰۰۰ متر مربع بنر در ۲۵۰ نقطه شهر
  • دهقان: دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه نشده است
  • دارایی جمهوری اسلامی ایران در عراق بلوکه شده است؟
  • اسرائیل تنها بیمارستان رفح را هدف قرار داد
  • حماس: اشغالگران تنها بیمارستان رفح را هدف قرار دادند
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • رئیس سازمان سینمایی: تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد