Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، از انتقال همزمان دو قلب از استان یزد به تهران خبر داد و گفت: مدتی پیش، یک مرد جوان ١٨ ساله و يک آقای ٣٠ ساله در استان یزد دچار مرگ مغزی شدند؛  با توجه به وجود ٢ بیمار نیازمند در تهران، مقدمات لازم برای جابجایی قلب‌ها فراهم شد و امروز قرار است برای اولین بار در کشور دو قلب اهدایی به صورت همزمان از استانی به استان دیگر منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره آغاز جراحی برای برداشتن عضو پیوندی گفت:  یکی از قلب‌های اهدایی به بیمارستان شهید رجایی و دیگری به بیمارستان امام خمینی تهران منتقل می‌شود؛ این چهارمین همکاری سازمان اورژانس کشور و اداره بیماریهای خاص و پیوند اعضا است و امیدوار هستیم افزایش این همکاری‌ها منجر به حفظ سلامت هموطنانمان شود.   خالدی تشریج کرد: با هماهنگی‌های انجام شده بین اورژانس هوایی و آشیانه ریاست جمهوری، یک فروند جت فالکون وظیفه انتقال عضو پیوندی بین  استان تهران و یزد را بر عهده دارد؛ برای صرفه جویی در زمان، هماهنگی‌های لازم انجام شد تا انتقال قلب بین فرودگاه و بیمارستان شهید رهنمون یزد با بالگرد انجام شود.بیشتر بخوانید: تدوین نرم افزار هوشمند انتقال عضو/ ۲۵ هزار نفر نیازمند پیوند عضو هستندسخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: بعد از رسیدن قلب‌ها به فرودگاه مهرآباد یکی از آنها به همراه تیم جراح، با بالگرد به بیمارستان شهید رجایی ودیگری با آمبولانس به بیمارستان امام خمینی منتقل می‌شود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۱۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری مرگبار ۲ دانش آموز در شوش

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سرهنگ محمد محمدی نسب گفت: ۲ دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری شهرستان شوش با هم درگیری شدند.

وی افزود: در این درگیری یکی از آنها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد.

سرهنگ محمدی نسب ادامه داد: این ضربه موجب بی‌حالی دانش‌آموز شد و به بیمارستان انتقال یافت.


فرمانده انتظامی شوش می‌گوید: متاسفانه فرد مصدوم پس از انتقال به بیمارستان، با وجود تلاش پزشکان، جان خود را از دست داد.


وی اضافه کرد: خانواده قاتل ساعتی پس از وقوع جرم، عامل قتل که یک فرد ۱۴ ساله است را به پلیس معرفی کردند و پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی شد.

دیگر خبرها

  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد
  • زخمی شدن ۴ نفر در برخورد دیزل قطار با واگن در اهواز
  • تصادف کامیون و تیبا در محور گرمسار به سرخه ۶ مصدوم داشت
  • درگیری مرگبار ۲ دانش آموز در شوش
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • سه پرواز پی در پی و نجات بخش اورژانس هوایی ارومیه
  • تمامی مصدومان حادثه واژگونی مینی‌بوس کارگران کاشمر از بیمارستان مرخص شدند
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء