Web Analytics Made Easy - Statcounter

۳۱ مرداد؛ پایان مهلت پزشکان برای استفاده از پایانه فروشگاهی، صادرات ۴ میلیارد دلاری صنایع کوچک طی ۲ سال گذشته، نشست کمیته‌های پدافند غیر عامل وزارت اقتصاد، کاهش ۲۰۸ درصدی واردات محصولات فولادی برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز (۲۱ مرداد ماه) به شرح زیر است:

۳۱ مرداد؛ پایان مهلت پزشکان برای استفاده از پایانه فروشگاهی

«سعید توتونچی» شب گذشته در بخش خبری ساعت 21 شبکه یک سیما درباره الزام پزشکان به نصب کارتخوان در مطب و علت تمدید مهلت نصب کارتخوان برای آنها گفت: پزشکان، پیراپزشکان، داروسازان و دامپزشکان تا پایان ماه جاری مهلت دارند در سامانه فروش و استفاده از پایانه فروشگاهی (کارتخوان بانکی) نام نویسی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل برنامه ریزی سازمان امور مالیاتی با اشاره به اینکه فراخوان سازمانی امور مالیاتی برای صنف پزشکان بر اساس قانون برنامه بودجه سال 98 از هفتم ماه جاری آغاز و تا 23 ماه جاری مهلت داده شد، افزود: در این مدت به علت برخی نا هماهنگی ها و برخی مشکلات دیگر غیر مرتبط با نظام مالیاتی کشور، برخی از پزشکان و مسئولان این طرح نتوانستند در مهلت مقرر به وظایف خود در وارد کردن شناسه مرتبط با کارتخوان ها عمل کنند بنابراین مهلت دیگری تا آخر ماه جاری به آنها داده شد.

 

وی در ادامه درباره ضمانت اجرای نصب نکردن دستگاه های کارتخوان اینگونه توضیح داد: مودیان مشمول اگر به وظایف خود عمل نکنند در گام نخست در لیست سیاه مودیان پر ریسک سازمان امور مالیاتی قرار می گیرند و در گام دوم، جریمه 2 درصدی اعمال و در گام سوم فرار مالیاتی تلقی می شود و بر اساس قانون مجازات می شوند. مردم می توانند با وارد شدن به سامانه سازمان امور مالیاتی، گزارشات و شکایات خود را در این باره اعلام کنند،

 

صادرات ۴ میلیارد دلاری صنایع کوچک طی ۲ سال گذشته

«اصغر مصاحب» شب گذشته (یکشنبه 20 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به تشریح وضعیت صنایع کوچک و شهرک های صنعتی پرداخت و با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال ۸۲۰ واحد تولیدی فعالیت شان را در شهرک‌های صنعتی آغاز کردند، گفت: اولویت سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی تثبیت وضع کنونی شهرک های صنعتی است و اکنون وضع شهرک های صنعتی مانند شرایط سال گذشته است.

 

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی با اشاره به اینکه تمام ظرفیت خود را باید برای شهرک های تقاضا محور قرار دهیم، گفت: اگر قرار است رونق اقتصادی اتفاق بیفتد باید آنچه که در قانون برای صنایع کوچک مشخص شده است انجام دهیم. در قانون برنامه ششم توسعه تأکید شده است دستگاه های خدمات رسان موظفند آب، برق، گاز و خدمات دیگر را در کارگاه تولیدی به صنعتگر ارائه دهند.

 

وی با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک، توسعه شبکه ای را در سطح این صنایع در دست اقدام دارد، گفت: این شبکه شامل توسعه خوشه های کسب و کار که در یک موقعیت و در یک زمینه فعالند می شود به عنوان نمونه در قم تعداد زیادی واحد مبل سازی داشتیم اما نمی توانستند چوب را خشک و رنگ آمیزی کنند که با ایجاد خوشه مبلمان و هزینه اندکی، دستگاهی را برای خشک کردن چوب ها تهیه کردند و اکنون مشکل این واحدها رفع شده است.

 

دولت مکلف است تعهدات خود نسبت به شهرک های صنعتی انجام دهد

«محمدرضا مرتضوی» شب گذشته (یکشنبه 20 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی وضعیت صنایع کوچک پرداخت و با بیان اینکه صنایع کوچک همان قدر که آسیب پذیرند به همان میزان نیز قدرت مانور دارند، گفت: دولت مکلف است تعهدات خود را مانند خدمات برق، آب، راه های در دسترسی و جمع آوری زباله نسبت به شهرک های صنعتی انجام دهد.

 

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه اکنون در شهرک صنعتی چرمشهر صدها هزار تن ضایعات و زباله های سمی تلنبار شده است، گفت: صدها هزار شغل در شهرک های صنعتی استان تهران منتظر برق هستند.

 

وی با بیان اینکه در حالی که پول انشعاب از واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی گرفته شده است اما می گویند منابع نداریم و به این واحدها برق نمی دهند، گفت: اگر مشکل آب، برق و زباله در شهرک های صنعتی حل شود صدها هزار شغل ایجاد می شود.

 

نشست کمیته‌های پدافند غیر عامل وزارت اقتصاد و سازمان‌های تابعه

نشست مشترک کمیته پدافند غیر عامل وزارت امور اقتصادی و دارایی با کمیته های سازمان های تابعه و زیر مجموعه وزارت متبوع برگزار شد. در این نشست که به میزبانی سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد، علی عسکری معاون توسعه مدیریت و منابع و مسئول کمیته اصلی پدافند غیر عامل وزارت امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی ، با تشریح فرصت های موجود برای ارتقای بهره وری و افزایش کارآمدی پدافند غیر عامل و تقویت برنامه های دفاع اقتصادی وزارت اقتصاد، بر ضرورت همگرایی و هم افزایی کمیته های دستگاه های وابسته و تابعه با سازمان پدافند غیر عامل کشور تاکید کرد.


بنابراین گزارش، حجت الله صالحی دبیر کمیته پدافند غیر عامل وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز گزارش اقدامات انجام شده یک سال گذشته این کمیته را ارائه کرد.

 

کاهش ۲۰۸ درصدی واردات محصولات فولادی

آمارهای انجمن تولید کنندگان فولاد ایران گویای آن است که واردات فولاد میانی (خام) به یک هزار تن رسید که در مقایسه با سه ماهه ابتدایی ۹۷ کاهش ۸۳ درصدی داشته است.

 

مجموع مقاطع طویل فولادی وارداتی (تیرآهن، میلگرد، نبشی ، ناودانی و سایر مقاطع) در دوره این گزارش نسبت به سه ماهه نخست پارسال ۳۷ درصد کاهش نشان می دهد و از ۳۷ هزار تن در سه ماهه ابتدایی سال ۹۷ به ۲۷ هزار تن در نخستین فصل امسال رسید.

 

«تیرآهن، میلگرد، نبشی و ناودانی و سایر مقاطع» در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به ترتیب ۴۳، ۲۵ و ۲۲ درصد کاهش نشان می دهد.

 

برپایه این جداول آماری، مجموع مقاطع تخت فولادی( ورق گرم، ورق سرد و پوششدار) وارداتی در سه ماهه ابتدایی امسال به رقم ۶۸ هزار تن رسید و در مقایسه با ۲۵۶ هزار تن عملکرد مدت مشابه در سال ۹۷ کاهش ۲۷۶ درصدی دارد.

 

برابر این بررسی، واردات ورق گرم، سرد و پوششدار هم در دوره این بررسی نسبت به سه ماهه ابتدایی سال ۹۷  کاهش نشان داشته است.

 

شرایط جدید صادرات میوه اعلام شد

پیرو مکاتبه کنفدراسیون صادرات ایران با حسین مدرس خیابانی قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و نامه‌نگاری سعید عباسپور، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات، وزارت صنعت در نامه‌ای به گمرک ایران شرایط جدید صادرات میوه را اعلام کرد.

 

در این نامه خطاب به میراشرفی رئیس کل گمرک ایران آمده است: بازگشت نامه شماره 60.61803 تاریخ 28 خرداد 98، وزیر صنعت در مورد شرایط صدور محموله‌های صادراتی میوه و تره‌بار و محصولات غذایی مذکور به استحضار می‌رساند به دلیل شرایط نقل و انتقال و هزینه‌های سربار در صادرات کالا و وجود نسبی زیرساخت‌های لازم در گمرکات حوزه‌های استانی عبارت بند «الف» به شرح ذیل اصلاح و بند «ب» حذف می‌گردد. مراتب را یادداشت و به گمرکات اجرایی ابلاغ فرمایید.

 

اطلاعات مربوط به صورت‌های مالی سرخابی‌ها به فرابورس ارائه ‏نشده است

«بهنام محسنی» در خصوص واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، گفت: موضوع مهمی که باید به ‏آن توجه کرد این است که اصولا در بازار پایه فرابورس چیزی تحت عنوان «پذیرش» وجود ندارد و شرکت‌ها صرفا در این بازار «درج» ‏می‌شوند؛ پذیرش بایستی در بازار‌های اول و دوم فرابورس صورت بگیرد‎.

 

معاون بازار‌های خارج از بورس فرابورس ایران در خصوص آخرین وضعیت این دو باشگاه و دلیل ‏تاخیر‌های صورت گرفته در واگذاری آن‌ها گفت: هنوز به صورت رسمی اطلاعات مربوط به صورت‌های مالی سرخابی‌ها به فرابورس ارائه ‏نشده است.

 

محسنی با اشاره به مفاد بند ۳ تبصره ۲ قانون بودجه در سال ۹۸، به تکالیف مجلس شورای ‏اسلامی برای واگذاری دو شرکت فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس در فرابورس پرداخت و گفت: بر اساس بند یادشده، وزارت ‏ورزش و جوانان مکلف است با همکاری سازمان خصوصی‌سازی و سازمان بورس، شرایط لازم برای واگذاری سهام شرکت‌های استقلال و ‏پرسپولیس را تا پایان شهریور فراهم کند و در مرحله بعد از آن است که، اساسا موضوع ورود این شرکت‌ها به بازار پایه فرابورس مطرح می‌شود.

 

معاون بازار‌های خارج از بورس فرابورس ایران، یکی از موارد اصلی که برای درج شرکت‌ها در بازار پایه فرابورس ضروری است را سهامی عام بودن آن‌ها به منظور شمولیت عرضه ‏نزد سازمان بورس عنوان کرد و افزود: در این زمینه شرکت فرهنگی استقلال با مشکل سهامی خاص بودن مواجه است و نیاز دارد که ‏مراحل تبدیل شخصیت حقوقی از سهامی خاص به سهامی عام را طی کند‎./

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دعای عرفه عید قربان روز خبرنگار نماز عید قربان مراسم دعای عرفه خطبه نماز جمعه عرفه شبستان یزد خبرگزاری شبستان مسجد اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۱۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • آتش سوزی گسترده یک کارخانه بزرگ در جنوب تهران (+فیلم و عکس)
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • صادرات ۴۸۹ میلیون دلاری نساجی/ واردات به ۲.۲ میلیارد دلار رسید
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • ساخت شهرک صنعتی پوشاک هنوز آغاز نشده است
  • ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در حال ساخت است / احداث ۵۳ شهرک جدید استانی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی