Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-08@02:27:47 GMT

آتش‌سوزی در مراتع پاوه

تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۴۲۳۰۸

آتش‌سوزی در مراتع پاوه

آفتاب‌‌نیوز :

یادگار غالبی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه، در تشریح این خبر اظهار داشت: از شامگاه گذشته متاسفانه آتش‌سوزی گسترده‌ای از باغات پایین دست تفرجگاه ویمیر پاوه شروع شد که به دلیل وزش شدید باد، این آتش‌سوزی به مناطق بالاتر کوهستان سرایت پیدا کرد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه گفت: گستردگی حجم آتش‌سوزی، صعب‌العبور بودن منطقه و وزش باد شدید سرعت مهار حریق را کاهش داد و متاسفانه بیش از ۵۰ هکتار از مراتع ملی شهرستان پاوه در نقاط تفرجگاه ویمیر در آتش سوخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در روستای چورژی نیز همزمان شاهد آتش‌سوزی بودیم، ادامه داد: همزمان با آتش‌سوزی منطقه ویمیر پاوه در ارتفاعات دوریسان و روستای چورژی نیز شاهد آتش‌سوزی بودیم که توان مهار آتش‌سوز‌های را کم کرده بود.

غالبی تصریح کرد: این آتش‌سوزی‌ها در چند نوبت مهار شد، اما بدلیل وزش باد شدید دوباره روشن شد که سرانجام در حدود ساعت ۶ بامداد امروز به‌طور کامل حریق کنترل و مهار شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پاوه گفت: علاوه بر سوختن بیش از ۵۰ هکتار از مراتع ملی شهرستان پاوه به‌نظر می‌رسد در حجمی مشابه نیز باغات این مناطق دچار حریق و خسارت شدند.

غالبی در پایان از حضور مردمی فعالان عرصه منابع طبیعی، انجمن ژیوای و تمامی کسانی که به هرنحوی در مهار آتش یاری‌رسان بودند تقدیر کرد.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آتش سوزی مراتع کرمانشاه آتش سوزی جنگل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۲۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد

رئیس کل دادگستری استان کردستان، گفت: در فروردین‌ماه ۷۵ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان رفع تصرف و به بیت‌المال بازگشت. - اخبار استانها -

‌حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج، از رفع تصرف 75 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان کردستان در فروردین ماه سال جاری خبر داد.

وی افزود: از این میزان قریب به 22 هکتار مربوط به شهرستان سنندج، 15 هکتار مربوط به شهرستان بیجار ، 10هکتار مربوط به شهرستان سقز و مابقی مربوط به سایر شهرستانهای استان است.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان صیانت از اراضی ملی و نظارت مستمر بر اموال عمومی را یکی از اصلی‌ترین مصادیق حقوق عامه دانست و تصریح کرد: دستگاه قضایی در امر مبارزه با فساد و زمین‌خواری عزمی راسخ دارد و بدون هیچ گونه اغماض با متخلفان در این زمینه با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی گفت: مبارزه بی‌امان با فساد جزو برنامه‌های اولویت‌دار دستگاه قضایی در استان است.

حسینی با هشدار به متصرفان اراضی ملی و دولتی، یادآور شد: هر گونه تصرف این اراضی و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و منابع‌طبیعی خلاف قانون است و با مرتکبان آن وفق مواد قانونی برخورد خواهد شد. 

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی در فروشگاه پلاسکو در هسته مرکزی شهر اهواز+عکس
  • ببینید | تصاویری تازه از آتش‌سوزی شدید در رفح در پی بمباران اسرائیل
  • ۷۵ هکتار از اراضی ملی کردستان رفع تصرف شد
  • یک حلقه چاه آب غیر مجاز در تنگستان پلمب شد
  • بارش شدید باران در پاوه و جاری شدن سیلاب
  • ضرورت برخورد جدی دستگاه قضا با عاملان آتش‌سوزی عمدی جنگل‌ها
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم