Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور با اشاره به نزدیکی دیدگاه‌ها و اشتراکات فرهنگی و تاریخی ایران و ترکمنستان در زمینه‌های مختلف، گفت: توسعه همکاری‌های تهران- عشق آباد به نفع پیشرفت و توسعه منطقه است.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در دیدار قربانقلی بردی محمدوف رییس جمهور ترکمنستان، از برگزاری "خوب" نخستین مجمع اقتصادی خزر به میزبانی این کشور تقدیر کرد و گفت: این همایش فرصتی برای تبادل دیدگاه‌های کشور‌های عضو و گامی در جهت توسعه همکاری‌های اقتصادی دوجانبه و چندجانبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه زمینه‌های فراوانی برای همکاری کشور‌های ساحلی خزر وجود دارد افزود: کشور‌های عضو مجمع اقتصادی خزر باید با شناسایی و رفع موانع پیش رو، ظرفیت‌های همکاری فی‌مابین را بیش از پیش فعال کنند.


جهانگیری با اشاره به سخنان رییس جمهور ترکمنستان در مجمع اقتصادی خزر در خصوص مرز مشترک میان کشور‌های عضو و وجود زمینه توسعه ترانزیت، خاطرنشان کرد: کشور‌های عضو باید با فعال کردن ظرفیت‌های موجود، بستر‌های لازم برای توسعه مناسبات تجاری فی‌مابین را فراهم کنند.


معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت توسعه همکاری‌های بانکی دو کشور تاکید کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم با رفع موانع پیش روی روابط بانکی، مسیر توسعه همکاری بخش خصوصی دو کشور را بیش از گذشته هموار کنیم.

رییس جمهور ترکمنستان نیز در این دیدار با قدردانی از حضور هیات ایرانی در مجمع اقتصادی خزر، ضرورت گسترش روابط و توسعه مناسبات تهران-عشق آباد را یادآور شد.


قربانقلی بردی محمدوف با اشاره به وجود مرز مشترک دریایی دو کشور، گفت: ایران و ترکمنستان می‌توانند در پروژه‌های مشترک انرژی در حوزه دریای خزر همکاری‌های فی‌مابین را گسترش دهند.

وی با تاکید بر اینکه ترکمنستان اهمیت فراوانی برای روابط خود با جمهوری اسلامی ایران قائل است خاطرنشان کرد: عشق‌آباد علاقه‌مند است مناسبات خود را با تهران در همه زمینه‌ها گسترش دهد.

انتهای پیام

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اسحاق جهانگیری ترکمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۲۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در نشست مشترک میان رئیس و مدیران جهاد دانشگاهی با مدیران مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) با موضوع بررسی زمینه‌های همکاری مشترک، رئیس جهاد دانشگاهی به معرفی مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID) و برخی ظرفیت‌های این نهاد پرداخت.  
رئیس مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام نیز ضمن تشریح برنامه‌های آتی این مؤسسه، برخی زمینه‌های همکاری مشترک با جهاد دانشگاهی را تبیین کرد.
همچنین در این جلسه، نیاز‌های نشریات علمی کشور و روش‌هایی که به ارتقای کیفی مجلات کمک می‌کند، مورد بحث قرار گرفت.  
در ادامه، مقرر شد در توسعه بانک‌های اطلاعاتی و نرم افزار‌های مختلف مورد نیاز نشریات در خصوص مشابهت‌یابی و کنترل استاندارد‌های نشر علمی، همکاری مناسبی بین جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC صورت پذیرد.

دیگر خبرها

  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • لزوم همکاری همه دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • همکاری‌ چین در زمینه‌های اقتصادی تجاری با افغانستان
  • نشان خورشید تابان از سوی امپراطور ژاپن به معصومه ابتکار اعطا شد + عکس ها
  • فرصت توسعه صادرات محصولات و ماشین‌آلات کشاورزی به ترکمنستان
  • توسعه همکاری‌ها میان جهاد دانشگاهی و مؤسسه ISC
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است