Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،‌ «هوا چون‌یینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز دوشنبه در مصاحبه‌ای دخالت آمریکا در اعتراضات هنگ‌کنگ را محکوم کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه چین، چون‌یینگ گفت: «آمریکا اتهامات متعددی درباره هنگ‌کنگ [به چین] زده است که بسیار گستاخانه، خلاف واقع و تحریک‌آمیز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی سیاست‌مداران ارشد آمریکایی و مقامات دیپلماتیک با شورشی‌های ضد چین در هنگ‌کنگ دیدار کردند و [در حالی] به طور بی‌منطق چین را مورد انتقاد قرار می‌دهند که فعالیت‌های خشونت‌آمیز و غیرقانونی را پیش گرفته اند و رفاه و ثبات هنگ‌کنگ را تضعیف کرده‌اند. این حقایق بسیار روشن هستند. می‌خواهم این سوال را دوباره از آمریکا بپرسم: نیت واقعی شما در پس رفتارتان با هنگ‌کنگ چیست؟»

وی افزود: «باید بر حقیقتی آشکار تأکید کنم. هنگ‌کنگ جزئی از چین است و امور آن کاملاً امور داخلی چین محسوب می‌شود. ما از آمریکا می‌خواهیم نگاهی به قوانین بین‌المللی و  قواعد اصلی حاکم بر روابط بین‌المللی بیندازد و یک بار برای همیشه دخالت در امور داخلی چین را متوقف کند».

شهروندان هنگ‌کنگی نهم خرداد ماه در اعتراض به تصویب لایحه‌ای در مجلس این کشور اعتراض کردند. این لایحه اجازه استرداد مجرمان به چین را میسر ‌می‌کرد. اما به‌ گفته معترضان موجب به خطر افتادن استقلال هنگ‌کنگ می‌شد. فرماندار هنگ‌کنگ اعلام کرد در واکنش به نارضایتی عمومی گسترده مردم، لایحه پیشنهادی مجلس را به مدت نامحدود به حالت تعلیق در خواهد آورد، اما این اقدام او موجب فروکش کردن اعتراضاتی که چین معتقد است ریشه در تحریکات غربی‌ها دارد، نشد.

ادامه یافتن اعتراضات که به گفته نماینده پکن در سازمان ملل در حال تبدیل به اغتشاشات است، «چن دائوژیانگ» فرمانده نیروهای ارتش چین را وادار کرد هشدار دهد که ارتش این کشور «مصمم است از حاکمیت، امنیت، ثبات و آسایش ملی در هنگ‌کنگ حفاظت کند» 

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه وزارت امور خارجه چین لایحه استقلال فرماندار پکن چین آمریکا هنگ کنگ قوانین بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۲۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری مشترک با رتنو مارسودی، وزیر امور خارجه اندونزی در آنکارا گفت: ترکیه نیز به پرونده جاری (نسل‌کشی اشغالگران قدس) در دیوان بین‌ المللی دادگستری (ICJ) که توسط آفریقای جنوبی گشوده شده، خواهد پیوست.

وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت: در دیدارهایی که در راستای سفرش به شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی انجام داد، برخی کشورها درباره پرونده نسل‌ کشی آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل اعلام کردند که آماده موضع‌ گیری در این زمینه هستند.

وی با اشاره به اینکه تا کنون تنها کشورهای نیکاراگوئه و کلمبیا درباره این پرونده موضع ملموسی اتخاذ کرده‌اند، تصریح کرد: ما نیز امروز نتایج ارزیابی‌ های خود را به رئیس جمهورمان ارائه کردیم و مایلم برای اولین بار مطابق با تصمیم سیاسی اتخاذ شده در اینجا اعلام کنم. ما به عنوان کشور ترکیه تصمیم گرفتیم به پرونده‌ای که آفریقای جنوبی علیه (رژیم) اسرائیل در دادگاه بین المللی دادگستری مطرح کرده است، بپیوندیم.

هاکان فیدان افزود: امیدواریم با این گام، روند پیش روی دیوان بین المللی دادگستری در مسیر درست پیش برود. همانطور که قبلا بیان کردم، کار ما روی این برنامه برای مدت بسیار طولانی ادامه دارد.

وزیر خارجه ترکیه ادامه داد: پس از اتخاذ این تصمیم سیاسی توسط رئیس جمهور و پس از اعلام آن به تمام دنیا، کار حقوقی خود را تکمیل خواهیم کرد. در همین حال، ما به همکاری با همه کشورهای دوست و متحد ادامه خواهیم داد تا در مورد این موضوع چه کارهای بیشتری می‌ توان انجام داد و کدام کشورها می‌ توانند بیشتر مراجعه کنند.

کد خبر 6094525

دیگر خبرها

  • تصویب یک طرح برای جرم‌انگاری انتقاد از اسرائیل در آمریکا
  • ۴۱ درصد آمریکایی‌ها نگران وقوع جنگ داخلی هستند
  • دولت نتانیاهو در حال سقوط است/ نیروهای حماس به مقاومت خود ادامه دهند
  • لایحه علیه تظاهرات های حمایت از فلسطین در آمریکا تصویب شد
  • ویدیو/ «جنگ داخلی»، هشداری بر آشوبی نزدیک در آمریکا
  • «شویگو» دستور افزایش تولید تسلیحات در روسیه را صادر کرد
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • تصویب لایحه جنجالی در سنای آمریکا؛ واردات اورانیوم از روسیه ممنوع شد