Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

کارنامه آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۹۸ منتشر شد و مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور توضیحاتی را درباره نمره زبان اعلام کرده است.

در این اطلاعیه آمده است: در دفترچه راھنمای ثبت نام، برای کلیه داوطلبان شرکت کننده در آزمون نمره حد نصاب زبان طبق مصوبات مندرج در محاسبه و اعمال شده است و طبق این مصوبه کسانی که حائز حد نصاب بوده اند مجاز به انتخاب رشته محل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال برای افرادی که حائز حد نصاب نبوده اند، نمرات آزمونی آنھا استخراج شده، ولی کارنامه علمی صادر نشده است. پس از اعلام نتایج نھایی قبولی (شھریورماه)، در صورت عدم تکمیل ظرفیت پذیرش در ھر یک از رشته محلھا با واجدین شرایط این مرحله، تکمیل ظرفیت علاوه بر واجدین شرایط، از بین سایر افرادی که دارای نمره زبان کمتر از حد نصاب (غیر منفی، ولی کمتر از ۲۵ درصد) ھستند، انجام خواھد شد.

این افراد در صورت قبولی، چنانچه در درس زبان حائز حد نصاب بین ۱۵ درصد تا کمتر از ۲۵ درصد باشند ملزم به گذراندن ٢ واحد درس پیش نیاز زبان (تخصصی یا عمومی) و افراد بین صفر تا کمتر از ۱۵ درصد ملزم به گذراندن ۴ واحد درس زبان (تخصصی یا عمومی) هستند.

طبق اعلام مرکز سنجش آموزش پزشکی این استثناء صرفا در آزمون سال جاری و به شرط تصویب شورایعالی برنامه ریزی قابل اعمال است.

همچنین در دفترچه راهنمای انتخاب رشته نیز آمده است: طبق ضوابط بند ۱۳-۱ دفترچه راهنمای ثبت نام، مبنی بر کسب حد نصاب ۲۵ درصد نمره زبان، به اطلاع داوطلبان میرساند کارنامه فقط برای افرادی که دارای دارای حد نصاب بند ۱۲-۱ دفترچه راهنمای ثبت نام و نمره تراز زبان ۲۵ درصد و بیشتر باشند، قابل دریافت است.

به گزارش مفدا، افراد دارای نمره زبان صفر یا منفی مجاز به انتخاب رشته محل نبوده و جزء مردودین محسوب می‌شوند.

این افراد فقط نمره تراز شده زبان را دریافت می‌کنند. افرادی که نمره زبان آن‌ها کمتر از ۲۵ درصد و بالاتر از صفر و دارای حد نصاب بند ۱۲-۱ دفترچه راهنمای ثبت نام باشند، در این مرحله مجاز به انتخاب رشته محل نیستند، ولی در صورت تصویب دبیرخانه شورایعالی برنامه ریزی و وجود مرحله تکمیل ظرفیت اجازه انتخاب رشته محل داده خواهد شد.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آزمون ارشد پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی زبان انگلیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۴۳۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد

مقدسی اظهار داشت: در پنجاه و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیاری رشته های تخصصی بالینی پزشکی، ۱۴۷ داوطلب شامل ۶۶ مرد و ۸۱ خانم ثبت نام کردند.

وی افزود: این آزمون پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور با حضور نمایندگان سنجش آموزش پزشکی و حراست وزارت بهداشت در سالن شهید علم الهدی واقع در مجتمع آموزشی پردیس رحمتیه دانشگاه علوم‌پزشکی شهرکرد برگزار گردید.

بیشتر بخوانید

آغاز نوبت اول کنکور سراسری در چهارمحال و بختیاری

دکتر مقدسی اضافه کرد: این ازمون دارای ۲۰۰سوال به صورت کتبی و به مدت ۲۴۰ دقیقه برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: نتایج این ازمون از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir منتشر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • کلید پنجاه و یکمین آزمون دستیار پزشکی فردا منتشر می‌شود
  • اعلام معرفی پذیرفته شدگان مرحله اول مصاحبه دکتری تا دهه اول خرداد
  • بیش از ۱۲ هزار پزشک امروز با هم رقابت کردند/ ظرفیت پذیرش آزمون دستیاری ۱۲ درصد افزایش می یابد
  • ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری افزایش یافت
  • آمار نهایی انتخاب رشته در آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • برگزاری آزمون دستیاری تخصصی پزشکی با رقابت ۱۴۷ داوطلب در شهرکرد
  • انتخاب رشته بیش از ۸۹ هزار داوطلب آزمون دکتری
  • افزایش ۱۲ درصدی ظرفیت پذیرش در آزمون دستیاری پزشکی سال ۱۴۰۳
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی